Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Wii] KPN Experia Box + internet aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 5.649 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 08:27

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Ik heb dus een probleem met het aansluiten van me nintendoWii op de WiFi.
Ik heb al het een en andere gezocht op google en op het forum.

modem: KPN Experia Box (SpeedTouch 780(WL))
Wat ik al heb geprobeerd:

Channel 1 of 11
Manual en auto de instelling ingevoerd.

Wat ik dus niet wil is de SSID aanpassen of de WEP, aangezien er nog meer mensen op deze router staan aangesloten.
Dus ik wil de fabrieksinstellingen behouden.

Ik ben dus opzoek naar mensen die ook deze box hebben en de connectie wel goed gaar.
Ik vind het zonde om nog eens die usb connect te kopen voor de nintendo als ik al een goede wifi heb,

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Het is inmiddels opgelost.
Ik moest niet de WEP code hebben maar de tisk of iets wat daarop lijkt.
Nu werkt hij als een zonnetje :D

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 17:06
Je gedoeld de PSK (Pre Shared Key)??

Hail to the king baby!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Ik had eerst WEP gekozen om verbinding mee te maken, maar dat bleek niet te werken.
Toen ik in de router keek zag ik staan, TKIP encryptment ofzo, en toen dacht ik hey die heb ik er ook zien staan.
Dus toen daar de code ingevult en huppa connection :D

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
De KPN experiabox is standaard ingesteld op WPA / PSK encryptie TKIP.
Dit zal je dus ook moeten gebruiken als je niks wil wijzigen wat heel verstandig is...

De experiabox word namelijk door KPN beheerd en als je instellingen wijzigt dan kan er bij een wijziging vanuit KPN of een firmware update alle instellingen verloren gaan...

Bij de Siemens Experiabox ( te herkennen aan de silver/witte kleur en 2 antennes) kan je de WPA / PSK sleutel vinden in de brief van KPN en is 26 tekens lang.

Bij de Thomson Experiabox ( te herkennen aan de zwarte kleur en 1 antenne ) kan jede WPA / PSK sleutel vinden op de onderkant van de Experiabox.

Veel succes met instellen...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Zoals ik al gemeld had het is mij al reeds gelukt.
Toch bedankt voor je uitleg.

Verwijderd

TrekDr0p schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:05:
Zoals ik al gemeld had het is mij al reeds gelukt.
Toch bedankt voor je uitleg.
hallo
ik heb ook een kpn experia box en ben ook bezig om hem te verbinden met mijn wii, maar het wil nog niet echt lukken. aangezien het bij jous wel is gelukt zou ik wel graag willen weten hoe je dat hebt gedaan. alvast bedankt

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met het draadloos aansluiten van hun Wii in combinatie met KPN en de zwarte experiabox.

Ik heb dit zowel handmatig als automatisch geprobeerd, daarbij dus ook alles wat eerder beschreven is in dit forum.

Ik ben niet echt bepaald een leek in netwerken, maar niets lijkt te werken.

Iemand ideeen, wellicht ook problemen en/of oplossingen gevonden?
Ik hoor graag, alvast bedankt!

Verwijderd

Heb ook problemen met wii en zilveren experiabox(siemens).

Kan wel inloggen op nintendo netwerk, maar zodra we spelers zoeken worden
we er uitgegooid.

Krijgen dan error code 86070.

Zijn er mensen die ook probleem hebben, en hoe hebben zij dit opgelost.

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 23:54:
Heb ook problemen met wii en zilveren experiabox(siemens).

Kan wel inloggen op nintendo netwerk, maar zodra we spelers zoeken worden
we er uitgegooid.

Krijgen dan error code 86070.

Zijn er mensen die ook probleem hebben, en hoe hebben zij dit opgelost.
Van de nintendo.com site
This particular error is typically caused by a firewall interfering with a successful connection to the Nintendo WFC. Please read the following information.

1. Do you receive this error every time you try and connect?
-If you receive this error every time, please proceed to step #2 on this page.
-If you receive this error only when playing a particular friend, then it is likely a problem with the friend's firewall settings on their connection. If possible, recommend to your friend that they visit the Nintendo Wi-Fi Connection help area of http://support.nintendo.com for possible solutions.

2. Ensure your router has the latest firmware installed. Visit your router manufacturer?s website and look for any updated firmware that may be available (these are typically found under "downloads" or by searching for your particular model number). Contact your router manufacturer for additional assistance.

3. If the above information does not solve your problem, you may consider adjusting your router's Port Forwarding settings*. Each router is unique, so consult the owner's manual for your router or contact the manufacturer for specific information on working with your router's ports. For your information:
-If you are prompted for a device or profile name, you can enter anything you like (such as Wii, etc.).
-The starting port to open is 1, the ending port to open is 65535 (or as high as the router will allow).
-Protocols will need to be set to UPD only.
-Set the IP address for the ports to forward to the same as the DS's static IP that you assigned in the previous step on this page.
Was 2de link op google, met searchen naar je error code :)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 16:24
Om nog even te reageren op Plopeye, het is WEL verstandig je WPA en SSID aan te passen in de Speedtouch gebasseerde Experia Box. De beveiliging ervan is hardstikke lek :)

Lees dit artikel maar eens
Pagina: 1