Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sid Meier's Pirates! start niet op

Pagina: 1
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb Pirates! gekocht via Steam. Het spel download en installeert gewoon, en ik zie ook geen gekke waarschuwingen.

Zodra ik het spel wil opstarten vanuit Steam, gebeurd er gewoon niks. Druk ik op de shortcut van Pirates.exe, dan krijg ik de melding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BsEv3NeFI9OcHH3K4D2wbiNY/full.jpg

Ik kocht het spel een paar maanden geleden, maar toen werkte hij ook niet. Inmiddels mijn PC opnieuw geinstalleerd, dus ik wilde weer een poging wagen, helaas.

Specs:
  • Vista Enterprise
  • HP laptop met T7500
  • 4gb intern (draai gewoon 32-bit)
  • ATI X2300 videokaart met de laatste drivers
Steam support verwijst me door naar Firaxis, die verwijzen naar Steam. Geen hulp van die kant dus (en de laatste keer dat ik via Steam een spel kocht).

Wie helpt :)

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:04
Probeer het eens in XP modus.

• PWM
  • Niet online
Had ik even moeten vermelden idd: Zelfde foutmelding

Zie nu wel in de logs dat ik msvcr71.dll mis, maar als ik die van inet pluk krijg ik de melding dat die DLL niet goed is. Ff kijken of er een Vista specifieke versie is

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 23:48
Kun je iets vinden in de logfiles van Windows?

Heb je het spel al geprobeerd te starten als Administator?

Heb je het spel al geprobeerd te starten met Windows XP als compatibiliteits-instelling? Worth the try...

En het lijkt me dat of Steam of Firaxis je gewoon support gaat geven en gaat helpen dit probleem op te lossen. Wellicht dat de melding die je misschien in het windows logboek vindt kan helpen om of Valve of Firaxis nogmaals aan te spreken.

[ Voor 1% gewijzigd door Gody op 01-09-2008 18:34 . Reden: TS had optie 1 en 3 al geprobeerd. ]

• PWM
  • Niet online
Ik heb hulp gehad via een forum. Zij hadden de juiste DLL. Op 1 of andere manier heeft een programma ooit een andere versie van die DLL neer gezet. Het werkt gelukkig.