Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC hapert bij het refreshen van (game) servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt, mijn pc draait door als ik een server lijst wil ophalen of vernieuwen.

Het is heel apart, met mijn oude Pentium 4 of onze DualCore laptop had ik daar totaal geen problemen mee.

Nu ik heb een nieuwe PC en hapert het wanneer ik bij bijv. Call of Duty 4 de server lijst ophaal.
Ik heb dat ook met het programma Steam als ik de server lijst wil ophalen van een willekeurige game. (Day of Defeat:Source, Natural Selection etc.)

Wat er precies gebeurt is tijdens het vernieuwen of ophalen van een server lijst word mijn pc erg sloom en schokt mijn muis over het beeld, maar zodra ik het stop zet doet alles het weer prima.
Ik dacht dat het misch aan mijn internet connectie ligt maar zoals ik al zei, met andere computers in dit huis en zelfs mijn oude had ik daar totaal geen last van.

Voor de rest werkt deze bak prima, geen fps lags of vage hangtimes.
Het loopt als een treintje, mits ik geen server lijsten ophaal/vernieuw dan.

Het maakt niet uit of ik de server lijst ophaal in game (zoals met CoD4) of wanneer ik dat doe via een venster (zoals Steam).

Specs:
Intel Core Quad Q6600 @ 2.4Ghz
Asus P5N-D nForce 750i SLI (gebruik maar 1 gfx kaart)
GeiL 4 GB DDR2-800
GeForce 8800GT (zal er prolly weinig mee te maken hebben)
Windows XP Pro SP2

En of een update zal helpen betwijfel ik, het zou toch gewoon goed moeten werken?
Ik bedoel, het is maar een server lijst..

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Heb je er toevallig een oude Xfire opstaan, want deze kan er voor zorgen dat het traag gaat draaien.
Mischien kan het ook aan je Anti-Virus liggen, deze kan de hele boel gaan scannen, omdat er een verbinding word geopend.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 21:16 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:16
Inderdaad, probeer eens te spelen met zo min mogelijk programma's tegelijk open (dus alleen Cod of Steam) en kijk dan of het probleem nog ontstaat..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:15:
Heb je er toevallig een oude Xfire opstaan, want deze kan er voor zorgen dat het traag gaat draaien.
Mischien kan het ook aan je Anti-Virus liggen, deze kan de hele boel gaan scannen, omdat er een verbinding word geopend.
Nee, mijn Xfire is volledig up to date. En ik heb het programma zelden draaien.

Ik heb m'n McAfee op 'Open' gezet, het probleem bleef hetzelfde.
Verder ik heb Call of Duty 4 bij 'Trusted Programs' en de toepassing heeft full access.
alex3305 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:06:
Inderdaad, probeer eens te spelen met zo min mogelijk programma's tegelijk open (dus alleen Cod of Steam) en kijk dan of het probleem nog ontstaat..
Ik heb alles afgesloten wat niet nodig was, heb zelfs een paar processen beëindigd maar het 'laggen' was er niet mee verholpen.

Het spelen zelf gaat goed, constante ping van ~50ms (buitenlandse servers).
Het is puur het ophalen van serverlists.

Is het mogelijk dat het aan de hardware kan liggen?

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 00:10:
Is het mogelijk dat het aan de hardware kan liggen?
Het is mogelijk, maar het lijkt me niet waarschijnlijk.

Tijdens het spelen van het spel wordt de hardware van je computer nl. veel zwaarder belast dan tijdens het laden van de lijst met servers.

Ik denk dat je het eens moet proberen met zo min mogelijk programma's geopend. Kijk ook eens of je tijdens het laden van de serverlijst een hoge cpu, geheugen of netwerkload hebt.

• StgMt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-07 23:37
Ik heb probleem al jaren :P met steam ligt gewoon ergens aan ik weet ook niet waar aan. ach daarom gebruikt ik gewoon HLSW iig voor Call of Duty 4 dan heb ik nergens last van. en voor steam gewoon even wachten tot hij helemaal klaar met alle servers laden en dan is probleem ook weer over. Dan is je lag als het goed is weg iig dat is bij zo.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:58

AirX

Tweak Guru

Misschien dat de gamebrowser wat te veel connecties/seconde trekt? Dit is bij XP namelijk beperkt en kan tot vertraging leiden. Een patch is hier te vinden: http://www.lvllord.de/?lang=en&url=downloads

Verwijderd

Topicstarter
AirX schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 00:30:
Misschien dat de gamebrowser wat te veel connecties/seconde trekt? Dit is bij XP namelijk beperkt en kan tot vertraging leiden. Een patch is hier te vinden: http://www.lvllord.de/?lang=en&url=downloads
Het werkt! _/-\o_
Harstikke bedankt!

En de rest ook voor hun inzet ;)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:45
Ken het probleem inderdaad. XP is al gauw boos over teveel connecties. Daar is het makkelijk te patchen, bij Vista (met name x64) een stuk lastiger, maar heb een tooltje gevonden:
www.half-open.com
Dit tooltje certificeerd zijn eigen hack, hoe weet ik niet maar kijk maar eens in het zipje. Belachelijk dat het kan, makkelijk dat het kan :D.
Just for the record ;)

[ Voor 24% gewijzigd door The__Virus op 18-08-2008 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
En dan nog iets! :)

Als ik de lijst vernieuw gaat dat heel langzaam, is daar ook een tooltje voor?

Dit probleem had ik ook niet met mijn vorige PCs :(

• NilsVG
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:35

NilsVG

GoT n00bie

Zijn andere dingen die je op het internet doet (surfen etc) ook trager als op de andere PC's, misschien ligt het aan je netwerkkaart of instellingen dat je verbinding traag is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een probleem dat slechts optreedt bij één spel hoort niet in PMG maar in Spielerij - Problemen & Vragen

Move PMG > SPV

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
NilsVG schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 00:51:
Zijn andere dingen die je op het internet doet (surfen etc) ook trager als op de andere PC's, misschien ligt het aan je netwerkkaart of instellingen dat je verbinding traag is.
Voor de rest is niets echt langzaam, niet opvallend in ieder geval, dus dat zal wel goed zitten.
dion_b schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:09:
Een probleem dat slechts optreedt bij één spel hoort niet in PMG maar in Spielerij - Problemen & Vragen

Move PMG > SPV
Komt niet alleen bij 1 spel voor, het is een algemeen iets op mijn computer.
Dus aan de software (van de spellen) zal et niet liggen.
Pagina: 1