Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij Voeding pico PSU bij M-itx intel Atom

Pagina: 1
Acties:

• tam!r
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Hallo,

Allereerst weet ik niet of dit de beste plek is maar ik kon geen betere plek vinden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik heb hier namelijk weinig kaas van gegeten.
Laatst heb ik een Mitx mobo gekocht (http://www.intel.com/Prod...CLF/D945GCLF-overview.htm)

Als Adapter heb ik de volgende gekozen. http://us.kensington.com/html/6368.html
deze is toch goed?

Als voeding heb ik een Pico PSU gekocht http://www.mini-box.com/s.nl/it.A/id.417/.f
Hierbij was er geen P4 stekker geleverd dus deze heb ik in elkaar gezet en klaar.

Temiste dacht ik...
nu start deze niet op. Alle Lampjes branden.
Maar hij start helemaal niet, maar wanneer ik een atx voeding gebruik werkt hij wel helemaal naar behoren, de P4 stekker werkt ook die heb ik namelijk getest.

nu ben ik gaan zoeken van waarom werkt hij nou niet. toen ben ik erachter gekomen dat je een soort starter nodig hebt voor de voeding omdat er niet genoeg stroom uitkomt?? http://www.samenkopen.net/action_topic/590054/148459

klopt dat? en zo ja hoe kan ik dat goed krijgen? ik snap namelijk er niet zoveel van...

Ik hoop dat het duidelijk is wat het probleem is.... anders probeer ik het wat beter uit te leggen.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:16

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik heb een soortgelijke setup gehad, al had ik de Pico PSU aangesloten op een 12V accu of de 12V lijn van een AT (geen ATX) voeding.
Dat werkte prima.

Als alle lampjes branden, zeker natuurlijk die op de PicoPSU om aan te geven dat er een voedingsbron aanwezig is, zou het bord aan moeten gaan.

Maak eens een foto van de 12V stekker die je in elkaar geknutseld hebt (had ik toen ook gedaan).
Ik wil wel eens zien of je de polen goed aangesloten hebt.

In de link naar de Kensington voeding die je geeft wordt niet aangegeven wat de uitgangsspanning van de Kensington voeding is.
Ik neem aan dat het dus een universele voeding betreft; op welke spanning heb je m ingesteld?

Heb je een multimeter?
Kun je eens kijken of die Kensington voeding die je gekocht hebt netjes 12V levert?

P.s. waar dat PicoPsu topic op Samenkopen op slaat: geen idee! Nogmaals, je hebt een normale setup die prima zou moeten werken mits de ingangsspanning van de PicoPSU exact 12V is; de door jou aangeschafte PicoPSU wil persé exact 12V (je hebt ook types met een variabele ingangsspanning).

[ Voor 40% gewijzigd door ByteDelight op 21-08-2008 08:53 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• tam!r
  • Niet online
hmmm jah,

ik zal de foto's vanavond even maken hij ligt nu niet naast me, als ik naar de spec kijk zal dit goed moeten zijn.
Technical Specifications
Unit dimensions: 5.6" L x 3.1" W x 0.66" H
Weight: 11.4 oz.
AC wall socket input cable: 6.75"
DC auto/air input cable 18"
DC power output cable: 10'
Input voltage: 100–120/200–240 volt 50/60Hz AC
12 to 16 volts DC
Output voltage: 3 to 24-volt DC (configurable)
Output current: 6 Amps maximum (configurable)
Output power: Up to 120 watts (maximum)

Contents
• 120-watt AC/DC Power Adapter
• Adapter tips
• Adapter input and output cables
• User Manual
• Compatibility Chart
This adapter has a shorter input cable that connects to a cigarette
lighter socket. The longer cable connects to your device.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 19:29
In dat topic op SK.net gebruiken ze een gewone ATX voeding als 12 Volt voeding (waar jij je kensington al voor hebt), maar aangezien een ATX voeding niet uit zichzelf opstart, moet je hem even "jumpstarten" met bv een paperclip.

Dus niet van toepassing op jouw situatie. Ik zou idd even alles goed doormeten, op het moment dat je bootpins doorverbindt checken of de spanning niet te veel dipt ?

Verwijderd

Zoals al gezegd: de adapter moet 12V leveren, dus controleer dat. Als hij instelbaar is, stel hem dan op 12V in.
Verder alles gewoon doormeten:
- levert de adapter zelf mooi 12V DC ?
- met pico-PSU aangesloten: levert die mooi 3.3V op de pins waar nodig en 5V op de pins waar nodig, -12V op de pins waar nodig....
- levert de CPU 4pins connector 12V op de 2 pins waar nodig (andere 2 zijn massa), en zijn dit wel degelijk de juiste pins?

• tam!r
  • Niet online
Ik zal inderdaad alles even gaan meten met de multimeter...
en de adapter even controleren.

Ik zal vanavond mijn bevindingen neerzetten

• tam!r
  • Niet online
Hallo Iedereen,

Ik post iets later, er waren namelijk dingen tussen gekomen. maarja.
hierbij mijn resultaten:
de output van mijn adapter is 19.05 Volt
bij de output van de Pico PSU is hij 'maar' 3.05 Volt

Dat is dus niet goed?? :'(

weten jullie nog een manier behalve een nieuwe ;)

[ Voor 14% gewijzigd door tam!r op 26-08-2008 08:12 ]

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 11:33
19 volt is standaard voor laptops ja. Alleen je PicoPSU hoopt toch echt op 12 volt. (staat zelfs op jouw link: "12v input DC-DC"),
Zorg ervoor dat je de Kensington voeding instelt op 12 volt output, en hopelijk werkt alles nog...
Pagina: 1