Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gameboy Advance SP lego starwars bewaart spel niet

Pagina: 1
Acties:

• martinx76
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-02-2024
Mijn zoontje heeft voor zijn verjaardag een (tweedehands, maar goed werkende) gameboy advance sp gekregen. Hier zit ook lego starwars bij. Erg leuk (vind ik ook btw).
Het probleem is dat als ik het spel opsla en de gameboy uitzet en weer aanzet er geen opgeslagen bestanden zijn en dan moet je dus weer helemaal opnieuw beginnen.
Ik heb al een search gedaan op dit forum, gegoogled en bij gamefaqs.com gekeken. Veel handleidingen en leuke tips gevonden, maar nog geen oplossing.
Iemand een idee?

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Probeer het spel eens in een andere Advance (SP) of DS te stoppen, en kijk of het dan werkt. Het lijkt er nu op alsof je cartridge kapot is, daar worden spellen normaal gesproken namelijk op opgeslagen. Het kan ook zijn dat je 'n nep spel hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 06-08-2008 17:46 ]

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10 11:36

MetalPool

Boe!

Ja goed Zeroorex dan moet ie wel een andere Advance of DS hebben.....

Ontopic - Mocht je echt willen weten of het aan je cartridge ligt zou ik even naar een speciaal zaak gaan....oftewel een gamewinkel waar ze nog Advance gameboys verkopen of dan eventueel testen met een DS....waarom ik je dit meld is dat ik dit zelf ook een keer heb gedaan, en zo ben ik erachter gekomen dat mn cartridge overleden was.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• martinx76
Ok, dat ga ik dan maar eens proberen. De oppas heeft een DS dus dan kan ik de cardridge even testen.
Hopelijk ligt het aan de cartridge (lijkt me wel gezien jullie ervaringen), anders moet het aan de gameboy liggen en dat zou jammer zijn

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Donnas-A schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:30:
Ja goed Zeroorex dan moet ie wel een andere Advance of DS hebben.....

Ontopic - Mocht je echt willen weten of het aan je cartridge ligt zou ik even naar een speciaal zaak gaan....oftewel een gamewinkel waar ze nog Advance gameboys verkopen of dan eventueel testen met een DS....waarom ik je dit meld is dat ik dit zelf ook een keer heb gedaan, en zo ben ik erachter gekomen dat mn cartridge overleden was.
Het lijkt me toch handiger even bij een buurman, kennis of vriend langs te gaan dan een of andere speciaalzaak. Volgens mij is er in 1 op de 10 gezinnen wel een Advance, Advance SP, DS of DS lite aanwezig :P

@onder: Ik wilde niet overdrijven door de grote hoeveelheid GB's hier in de buurt en mijn kennisenkring. Blijkbaar zat ik met 1:4 toch wel goed :P

[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 07-08-2008 13:38 ]

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 08:46

ikbenwouter

! w t R

Je bedoelt denk ik 1 op de 3 gezinnen. (er zijn 1,2 miljoen DS (Lite) verkocht in de Benelux, tel hier nog de Gameboy Advance (SP) bij op en ik denk dat je aardig in de buurt komt van 1 op de 3 gezinnen :>)

[ Voor 68% gewijzigd door ikbenwouter op 07-08-2008 12:25 ]

........................................................................................................................................................

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Er zit een batterijtje in iedere cartridge die de savegame bijhoudt. Ik vermoed dat deze leeg is, en Google is dat met me eens:
Yes. The game cartridge does indeed have an internal battery inside it and once it dies you can expect for your save data to be deleted sadly. I think if you were to call Nintendo at 1-800-255-3700 and explain the situation to them they might put a new internal battery in for you at a small fee of course.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• martinx76
@ codecaster: da's een goeie, nu de vraag hoe ik dat batterijtje vervangen krijg.
FF gegoogled, dat kun je dus zelf, maar je hebt wel een soldeerbout nodig (en wat vaardigheden....)
zie http://www.pokemasters.net/forums/showthread.php?t=15464

Weet niet of ik het voor elkaar krijg, maar ik kan het in ieder geval proberen.

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Je kan hem altijd nog voor een tientje op marktplaats vinden.

........................................................................................................................................................

• martinx76
8) yep, maar dat is niet zo leuk

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Heb je in ieder geval een backup voor als het misgaat ;) Ik ben benieuwd of het lukt!

• martinx76
Zal eerst idd maar eens even via marktplaats backupje regelen (anders krijg ik ruzie als het mislukt denk ik)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Grote kans dat het een illegale cartridge is (kijk eens erg goed naar de sticker/afbeelding op de cart). Er zit dan een gare batterij in en soms zelfs geen.
Pagina: 1