Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PS3 dood na firmware update poging

Pagina: 1
Acties:

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
Gisteren was mijn US 60gb PS3 binnengekomen en na deze aangesloten te hebben en wat met de instellingen te hebben geknutseld ging ik proberen de laatste firmware te updaten. Downloaden was geen probleem, het installeren stokte echter telkens met de melding: "An error occured during the update operation. Contact technical support for assistance> (8002F1C1)."
Na drie automatische pogingen moest ik telkens de stekker er uit trekken om weer wat te kunnen doen, maar telkens bij het opstarten wilt hij logischerwijs die flash upgrade uitvoeren.

Sony NL gebeld, die kende de foutmelding niet en adviseerden de schijf te formatteren in een PC. Dit gedaan in zowel FAT32 als NTFS, maar toen krijg ik niet eens meer beeld en geluid bij het opstarten en na enige seconden schakelt de PS3 weer in standby.
Sony NL weer gebeld, die stelden voor om het terug te sturen, ik vertel dat het een US model is en toen was het (logischerwijs, maar toch jammer) einde verhaal.

Via een tip van ymvv kwam ik op de volgende oplossing tegen:
Today i´ve tryied to update my system from FW 1.80 to FW 2.30. My wireless connection wasn´t working well, it gives me a message that wasn´t finding any wireless network on the area. So my controler wasn´t connecting by bluetooth, only via USB. I thoght my wireless board was fried, so i didn´t care about it and continued to do the update.

Firstly i downloaded the UPDATE on the internet in my PC and copied it on a memory stick using my PSP. Then i have put the memory in the PS3 and started to update the system. in the middle of the process, on 70%, it gave me the 8002f1c1 error message...

The system tryied and re-tryied it 3 times. then i got the error message... i turned off the system and turned back on.. the system automaticaly re-started to try to update it.

It always stoped at 70% and gave the error message.

I decided to take the PS3 apart because i live in Brazil and here Sony doesn´t distribute oficialy the PS3 so, there is no oficial service.

I unmounted all the system, and saw that the FLAT CABLE from the wireless board was released. I decided to take the motherboard Batery off, i thought that maybe the system will erase it´s memory and start everything from the beggining.

Then i have mounted it back and made sure that the FLAT CABLE from wireless board was firmly locked.

I turned the system on and it completed the update work 100% mileyvery-happy: now i have my PS3 back.

i think that this 8002f1c1 error message shows you that therre is some part of the system (hardware) failature diruing the update process.

thanks for everybody,

i hope that i helped you guys.
Ik had de PS3 al enigszins open, maar het werd me toen toch wat complex. Zeker omdat ik niet precies wist waar die batterij zich bevond. Maar via een geweldige overview op techrepublic wist ik waar ik ongeveer moest zoeken en ben ik net verder gegaan en dit is zo'n beetje de huidige status van mijn PS3:
Afbeeldingslocatie: http://i.techrepublic.com.com/gallery/41955-500-375.jpg

Buiten dat ik hoop dat ik hem weer in elkaar kan krijgen, hoop ik dat dit werkt. Ik heb vernomen dat de batterij enige tijd van het moederboord af moet zijn wil deze compleet resetten. Voor de zekerheid kon ik nog even kortsluiting maken door met een schroevendraaier
Ook heb ik een nieuwe hdd geleend die ik ga proberen, wellicht dat dat nog scheelt.

Maar als iemand nog tips, truuks, ideeen etc. heeft in deze, dan hoor ik dat graag!
Het was wel een verschrikkelijke baaldag gisteren iig (het begon al met de invoerkosten van het pakketje...) :'(

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb eigenlijk geen ervaring met de PS3, maar is de firmware daarvan niet gebonden aan de revisie en de regio waaruit de console komt? If so: Opletten mocht je de firmware nog eens willen proberen te updaten na het resetten.

Qua resetten heb je inderdaad de juiste methode wanneer je de batterij eruit haalt en de boel daar even kortsluit.

• Shadow_Zero
Ik heb gelezen dat de PS3 (via de internetupdate) altijd de juist firmware pakt. Ik weet zelf niet of er nog verschil is tussen de verschillende regio's. Hij zal dan wel iets herkennen, want in Europa hebben we inmiddels ook al drie verschillende versies (60, 40, 80gb). Zou dan denken dat daar ook enig verschil in zit (en dat moet toch verder allemaal goed gaan ;) ).
Daarbij deed ik de upgrade met een US account (zover dat dat nog van invloed is).

Hoe lang moet ik ongeveer wachten voor die batterij leeg is? Of die kortsluiting is al voldoende?

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_Zero op 06-08-2008 20:03 ]

Verwijderd

oei oei oei , ziet er niet te best uit na 1 dag? of hoelang heb je um, ik weet niet hoe het zit met ps3 firmware's maar is het niet zoiets het zelfde als een flash? meestal als het misgaat gaat het ook goed mis, heb je geen backup van de originele firmware?

• Shadow_Zero
Naja, ik heb hem tweedehands overgenomen en er was een nieuwe update. Die heb ik via wifi binnengehaald en dat gaat ie dan installeren. Als dat mislukt ben je idd het bokje, je kunt helemaal niks meer, er zit geen systeem in dat je terug naar de oude versie kan. Dus daar heeft Sony nog wel een slag te maken qua risicobeperking en gebruikersvriendelijkheid wat mij betreft...

• Shadow_Zero
Geprobeerd maar werkte niet helaas :/

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:57

E-Vix

Nu met sneeuw!

Probeer hem eens een factory reset te geven. Uit mijn hoofd moet je dan de aan/uit knop net zolang ingedrukt blijven houden totdat het systeem in totaal 3x een piep gegeven heeft.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Shadow_Zero
Als je hem 5 seconde ingedrukt houdt, gaat hij de videosettings resetten (of iets in die trant), als ik hem 10 seconde of zo ongedrukt houdt, dan gaat hij weer op stand-by.
Ik had begrepen dat er geen factory reset functie op zit...?

EDIT:
Naja, even googelen en ik vond al dit: http://www.tech-recipes.c...how_to_factory_hard_reset

Ben alleen bang dat ook dit voor mij niet gaat werken :/

[ Voor 27% gewijzigd door Shadow_Zero op 07-08-2008 11:21 ]

Pagina: 1