Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Peran
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-04 02:25
Ik heb een Packer Bell met een 1800 Mhz AMD, ongeveer 630 MB RAM en een ATI 200M.

Sinds kort crashed mijn laptop als ik CnC 3 start. Ik krijg dan wat moet lijken op een bsod. Er staan drie dikke zwarte strepen door het scherm en er is geen tekst leesbaar.

Na het heropstarten krijg ik de melding dat windows is hersteld van een ernstige systeem fout.

Ik heb het spel een maand normaal kunnen spellen op 1400x900 Medium. Daarna probeer ik nog wel eens (koppig en een cnc fan) en heel soms doet het spel het gewoon. HEEL soms.

Het volgende heb ik geprobeerd,
- ATI drivers herinstalleren
- format C, herinstallatie zonder ATI drivers
- spel volledig updaten
- schone windows installatie, zonder PB zooi
- meer minder RAM

Help graag.., ik was verslaaft en ik heb nu last van afkick verschijnselen (Mijn spelling heeft er nog last van)

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Er staan drie dikke zwarte strepen door het scherm en er is geen tekst leesbaar.
Even een hele wilde gok: Een videokaart die te warm word of defect is...

Misschien dat je iets met ventilatie kan doen (lastig bij een laptop....) om te kijken of het daarmee te maken heeft.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Peran
Ik ben er een keer met een natte doek door heen geweest :-)

Nee, ik heb hem wel een keer open geschroeft. Het ziet er allemaal goed uit.

De enige optie die ik nog in gedachte heb is ook overhitting. Hoe kan het dan ik soms wel kan spelen? En zou het spel dan niet ingame moeten crashen?

Waarom doet bijvoorbeeld Generals het wel. (draaid wel slechter als CnC 3).

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:37

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Peran schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:58:
Ik ben er een keer met een natte doek door heen geweest :-)

Nee, ik heb hem wel een keer open geschroeft. Het ziet er allemaal goed uit.

De enige optie die ik nog in gedachte heb is ook overhitting. Hoe kan het dan ik soms wel kan spelen? En zou het spel dan niet ingame moeten crashen?

Waarom doet bijvoorbeeld Generals het wel. (draaid wel slechter als CnC 3).
Dat Generals het wel doet en CnC3 niet, is waarschijnlijk het verschil in hoe zwaar de game is voor de GPU. Generals is nu eenmaal een veel ouder spel en dat maakt het veel minder zwaar voor je laptop dan CnC3

• Peran
Ik zou dus een ander spel moeten proberen en kijk wat er gebeurd? UT 2000 zal wel niet voldoen :-)
Red Alert 3? Te lang wachten. Age of Empires 3? Draait hij niet speelbaar.
GTA SA wel! Niet super goed maar zeker voldoende.
GTA VC, goed.

Dank voor de snelle reacties