Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Punkbuster / Battlefield 2142

Pagina: 1
Acties:

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Vanmiddag Battlefield Deluxe 2142 gekocht en ik krijg het (censuur)ding niet aan de praat. De hele installatie werkt perfect en ik heb het geupdate tot de laatste versie. Wanneer ik een spel in wil doet deze het een paar seconden en word ik erafgeschopt met als reden "Punkbuster". Ik heb punkbuster aangevinkt in de opties en heb geprobeerd het handmatig te installeren en te updaten, alles geeft aan dat het goed verlopen is maar nog steeds word ik na een paar seconden verwijderd als ik in een game zit. Ik heb allemaal fora afgelopen en zie schitterende oplossingen waar ik geen vruchten van kan plukken. Ben ik nou zo dom of is het gewoon wat achterlijk van punkbuster?

Ik draai Vista 64 bits met geforce 8600GT, E6750 Core2Duo.

Alle foefjes en trucjes heb ik volgens mij geprobeerd nu, administrator, compatibaliteitsmodus, punkbuster handmatig installeren en updaten... Ik weet het niet meer. Zou het zeer op prijs stellen als iemand mij een oplossing kan geven.

TMAXTINT

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Waarschijnlijk is Vista niet zo aardig. Vista heeft geregeld problemen bij sommige Punkbusters.
Kijk eens op evenbalance.com (de officiele site van PunkBuster)
Waarschijnlijk is daar ergens antwoord.
Verder hoor je vaak probeer op non-PunkBuster servers te spelen, maar Battlefield kennende is dat geen optie. Vrijwel elke server zal PunkBuster zijn.

Het probleem zou ook kunnen liggen bij het 64-bits zijn van je Vista.
Ik heb nogal eens klachten gelezen over 64 bits Windows (zowel Vista als XP) (schijnt ook nog eens een driver-hell te zijn)
Daarvan heb ik zelf geen ervaring.

Of je kan een extra harde schijf kopen (intern) en dan een XP 32bits dualboot maken.
Dat zal geheid werken.
Zet het NIET op dezelfde harde schijf, met twee partities, dat werkt elkaar tegen. Je krijgt in ieder geval dat ze elkaars herstelpunten gaan verwijderen, misschien komen er ook andere problemen, maar dat weet ik niet zeker.

Vista (hoe het zich ook presenteren wil) is niet bepaald een gamers OS.
Ik heb zelf Basic 32 bits, en de helft van mijn spellen wil niet werken.

EDIT: ik bedoelde http://evenbalance.com zonder streepje ertussen.
Heb het ook maar hierboven veranderd :X

[ Voor 37% gewijzigd door Amanoo op 30-07-2008 20:28 ]

• Marruk
Het is inderdaad geen doen met BF om op non-punkbuster servers te spelen aangezien ze inderdaad allemaal dit programma gebruiken. Een dubbele boot....sja ik weet het niet, ik weet wel wat van computers enzo maar ik heb niet echt zin in al dat getover voor een spelletje, moet ik nieuwe windows aanschaffen en harde schijf plus heisa erom heen, kost ook weer geld allemaal. Ik weet zoiets de beste oplossing is maar als het zou kunnen zou ik het spel toch het liefst gewoon in vista spelen.

TMAXTINT

• Marruk
Ik zie in "services.msc" dat ik geen PnkbstrB.exe heb, zag deze tip net ergens, zou dit ermee te maken kunnen hebben?

TMAXTINT

Verwijderd

Waarschijnlijk is dit het niet, maar; Al naar je firewall gekeken? Mogelijk blokkeerd die iets belangrijks van punkbuster?

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Marruk schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:22:
Ik zie in "services.msc" dat ik geen PnkbstrB.exe heb, zag deze tip net ergens, zou dit ermee te maken kunnen hebben?
Dat is volgens mij best wel vreemd ja.
Ik ken dat services.msc niet, maar het is logisch dat PnkbstrB MOET draaien.
Je zei toch dat je allerlei updates en zo had gedaan?
Dan is het des te vreemder als je hem werkelijk niet hebt.
Je hebt deze service echt nodig.
Kijk nog eens voor de zekerheid goed rond of je hem echt niet hebt?

Ik zie trouwens ook nog iets wat misschien kan werken.
Het gaat in de eerste instantie over Call of Duty 2 en PunkbstrA, maar er komt iemand langs die verteld dat hij problemen had met A én B, en die het oplostte door gewoon de services uit en aan zetten, dus misschien dat het ook voor jou werkt. Bij gewoon uit en aanzetten lijkt het me niet logisch dat dit bij spel 1 zou kunnen helpen, maar bij spel 2 nooit zou kunnen.
http://forum.i3d.net/tech...failure-pnkbstra-exe.html

Punkbuster is ook wel een erg populair en niet verkeerd programma, maar ik heb er ook wel eens problemen mee gehad, dus ik weet wel hoe irritant dat programma kan zijn.

EDIT: Wat voor foutmelding krijg je? Hier is een lijstje waar "Violations" op staan: http://www.evenbalance.co...2-pl/index.htm#violations
Denk wel handig om je probleem te onderzoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Amanoo op 01-08-2008 15:48 ]

Pagina: 1