[TV-out] Wat wordt bij kabelkranten gebruikt?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-07 05:15
Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het stuntelen met TV-out signalen, en het is aan het aantal topic op t.net alleen al vrij moeilijk om nette kleuren te krijgen, en het beeld netjes passend te krijgen.
Ik vraag mij nu af, hoe komt het dat kabelkranten dit geintje wel geflikt krijgen? Die hebben vaak ook gewoon een windows pc met (soms letterlijk) een powerpoint presentatie die doorloopt...

Wat voor apperatuur hebben zij waarmee ze het signaal zo helder in beeld krijgen?
En, ook handig om te weten; wat kost het? Ik neem aan dat de gemiddelde lokale omroep niet veel te besteden heeft hieraan...

Groet,
Hemmo de Vries

Hoi trouwens

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 12:36

LauPro

Prof Mierenneuke®

Nvidia en ATi meuk hebben allemaal overscan. Die kan je er soms uithacken. Beter is een native TV-out te gebruiken zoals die bijvoorbeeld op de PVR serie aanwezig van Hauppauge (bijv de 350).

Onder Windows is de support alleen om te huilen volgens mij.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

http://www.google.com/search?q=kabelkrant%20genlock moet je een hoop antwoorden geven waarmee je in ieder geval een idee krijgt van hoe en wat.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-07 14:31
Kabelkranten werken vaak inderdaad met een gewone powerpoint presentatie.
Er moet volgens een modulator tussen, die zorgt voor een perfect signaal op de televisies:)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

mvergroesen schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:04:
Kabelkranten werken vaak inderdaad met een gewone powerpoint presentatie.
Er moet volgens een modulator tussen, die zorgt voor een perfect signaal op de televisies:)
Er zijn geen recente cijfers, dus je moet het met getallen uit 1993 doen. Toen is er 31 miljoen gulden uitgegeven aan reclame voor kabelkranten en in dat jaar waren er 56 kabelkranten. Dat is gemiddeld 250.000 euro per kabelkrant. Een stel goede PC's, Scala erop en een professionele genlock/encoder, samen met een teletekst-encoder kosten je 50.000 euro. Dan heb je nog genoeg over voor twee of drie parttime redacteuren, een stel vrijwilligers en een kantoortje, en hou je nog winst over, die meestal in de lokale radio-omroep verdwijnt. In datzelfde 1993 waren er 156 lokale omroepen die tesamen moesten leven van enkele miljoenen aan gemeentelijke subsidies en 10 miljoen van adverteerders. De kabelkrant financiert dus echt de lokale radio.

Een goeie kabelkrant genereert zoveel geld dat je echt niet gaat emmeren met bespottelijke rommeloplossingen als video-out, een modulator en poverpunt. Misschien dat het kabelkrantje van Wyns het daarmee moet doen, maar ieder echt dorp kan het geld vinden voor oplossingen die wel werken. (Had je al bedacht dat je iedere dag opnieuw iedere slide van je poverpunt-knutseltje iedere keer weer opnieuw moet maken, omdat poverpunt volstrekt niets doet voor het bijwerken van de inhoud van slides?)

De laatste kabelkrant waar ik op de koffie was gebruikt Apples met FinalCut om de video op te monteren, en Scala Infochannel3 voor het schrijven van de teksten en het presenteren, en doet dat met een MC-2E als video--encoder. Voor teletekst en de website (dat komt uit dezelfde database als de kabelkrant) gebruiken ze iets van InfoThuis. Totale kosten zeg maar 50.000 euro. De videoencoder (lees je mee, TS?) kost 1800 dollar en past op iedere PC met FireWire.

I don't like facts. They have a liberal bias.