[MacBook Pro] Schoonmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 2.447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zie steeds vaker wat vlekjes op mijn MacBook Pro verschijnen. Ik wil dit graag schoonmaken, maar weet niet precies wat ik daarvoor het beste kan gebruiken. Heeft iemand een advies? Het moet natuurlijk geen schade opleveren!

Thanks.

Oja, wat gebruiken jullie om het scherm zelf schoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een washandje wat een beetje vochtig is. Zelfde geldt voor het scherm. Als er veel stof op blijft hangen moet je maar eens proberen om er hard tegen te blazen....werkt verbazingwekkend goed =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 22:05

Soul__assasin

de Belbelg

maar als er onder aan je scherm in de scharnier plooi stof of vuil ligt blaas dat NOOIT weg. Ik zou blazen helemmaal afraden. Je kan zo namelijk vuil tussen het lcd paneel en het voorpaneel van het scherm blazen.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-08 20:08
Ik gebruik iClean van Monster . O.a. te koop bij de Apple store . Kun je overal voor gebruiken . Voor de buitenkant en het scherm . Het werkt erg goed. Je kunt er verder ook iPod mee schoon maken e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
Vochtige brillendoekjes werken bij mij ook heel erg goed op het scherm mijn MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikds
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 08:55
Ik gebruik vochtige doekjes (babydoekjes) voor de omhulzing. Werkt heel goed. Het scherm met die brillendoekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
werken vochtige doekjes ook voor de stofafdichting van het optische schijfstation? Verder ligt wat troep in de gaatjes van de luidsprekers, ook aan de randen van het toetsenbord bij de luchtinlaten ligt wat gruis... Verder is het ding best schoon gebleven de afgelopen maanden, had wel enkele keren wat schoongemaakt met vochtige doekjes&microvezeldoekjes natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:04
Ik maak mijn notebookscherm altijd op de volgende manier schoon.
Scherm vochtig maken met vochtige brllendoekjes en uitwrijven met watten. Ik doe dat om de 2 a 3 weken en tot nu toe nog geen krasje of iets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan een laptop het beste niet schoonhouden, zodat het meer op een gebruiksproduct gaat lijken en die paar vlekjes niet zoveel meer opvallen. Alleen het scherm schoonmaken met een natte doek ofzo. Ik vind het maar overdreven om met al die ultra zachte, dure, speciale doekjes enzo alle kanten van je laptop schoon te vegen, pak hem 1x vast en er zitten weer vetvlekken op.

niet bang zijn voor vuil, zoals mijn moeder die laatst vond dat een stekkerdoos teveel stof bevatte en hem maar even in een sopje ging schoonmaken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Brillendoekjes + Keyboard Cleaner

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik gebruik een washandje met wat water en neem zo alles af. Het scherm neem ik zo min mogelijk af met water. Eens in de twee weken gaat er even een stofzuiger over mn toetsenbord. Als nieuw nog!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:40:

niet bang zijn voor vuil, zoals mijn moeder die laatst vond dat een stekkerdoos teveel stof bevatte en hem maar even in een sopje ging schoonmaken.
Veel stof kan net zo gevaarlijk worden als een stekkerdoos met water schoonmaken.

[ Voor 58% gewijzigd door Oyster op 18-01-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Ik jat altijd van die milde reinigingsdoekjes om je make up te verwijderen van m'n vriendin, zonder alcohol, van de HEMA.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 16:41
-Vochtige reinigingsdoekjes voor het aluminium
-Brillendoekjes voor het scherm (mat scherm, dus geen coating die aangetast kan worden)
-Stofzuiger voor vuil dat bij de speakers terecht komt
-Geen vuil tussen keyboard > iSkin :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Pagina: 1