[CF] Dreamweaver Bindings langzaam/niet werkend

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik ben bezig met een detailpagina waarnaar gelinkt wordt vanuit een overzichtspagina.

Hiervoor wil ik een Recordset aanmaken dmv. "Bindings" in Dreamweaver.
Als ik echter de juiste DB selecteer blijft 'ie maar zoeken ("Loading Databse Schema") zo lijkt het, en vraagt zo nu en dan om een wachtwoord.
Het maakt echter niet uit of ik een juist of onjuist wachtwoord invoer, hij blijft maar zoeken.

De DB(structuur) is wel weer gewoon zichtbaar in Dreamweaver bij "Databases", is geverifieerd door CF en SQL werkt prima.

Ik heb wel wat dingen gevonden met Google, maar geen oplossing vooralsnog.

Even ter verduidelijking: zodra ik bij Data Source een willekeurige DB aanklik hangt doet het probleem zich voor.
Afbeeldingslocatie: http://www.macromedia.com/support/dreamweaver/building/master_detail_cf/images/recordsetcompleted.gif

CF veteranen hier ?

DW MX Win
CF 7 Developer

[ Voor 4% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 18-03-2005 10:56 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Nog even aan het graven geweest, JRUN.EXE draait continu op 99% CPU tijdens en na het zoeken.
Ben op weer op het Macromedia CF forum terecht gekomen, en 't probleem doet zich vaker voor, er is echter geen duidelijke oplossing.

Ik heb CF opnieuw geinstalleerd, maar het mocht niet baten.
Naar mijn weten staan alle wachtwoorden, paden en instellingen goed...

Verwijderd

Dit lijkt me een Dreamweaver issue. Als je gewoon de query invoert met de hand?

Ik ben nog nooit tegengekomen dat jrun blijft hangen op queries, dus dit lijkt me echt een DW bug, de zoveelste.

<cfquery datasource="connGlobal" name="rsDetails">
SELECT *
FROM Locations
WHERE Code = <cfqueryparam cfsqltype="cf_sql_integer" value="#url.recordid#">
</cfquery>

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 14:42 ]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
De query met de hand maken is een optie, maar dat wil ik eigenlijk niet, heb niet voor niks DW aangeschaft natuurlijk.
Zelf denk ik dat het eerder een probleem is in ColdFusion, of zou DW een vage geloopte query geven oid ?

Verwijderd

Jij schaft DW puur aan om via wizards je queries te schrijven :? 8)7

Ik zou mijnziens dan eens jezelf gaan verdiepen in SQL, aangezien de wizards alleen voldoen voor simpele queries.

En dat je denkt dat het aan CF ligt, tja, dat kunnen we hier niet controleren. Het lijkt me in ieder geval sterk. Probeer daarom de query is met de hand in te voeren dan merk je direct of het een CF issue is.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Nee, niet daarom :+

Ik ben een site aan het ontwikkelen voor mijn stagebedrijf, en moet later relatief simpel te onderhouden zijn door mijn collega's als ik weer weg ben. Vandaar DW (Studio MX).

Wel moet ik toegeven dat ik geen SQL en scriptkoning ben, maar met wat hulp hier en daar kom ik er wel uit.

Het gaat me momenteel meer om het jrun probleem waar ik geen oorzaak voor kan vinden.

Verwijderd

... heb je nu die query al uitgeprobeerd in de code? Anders heeft verdere hulp ook niet zo'n zin namelijk als je het niet probeert.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 15:48 ]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Sorry, de query werkt.

Ik denk echter wel dat het in CF zit, gezien ook zonder DW het jrun probleem zich voordoet.
Bij de eerste query die gemaakt wordt loopt de boel in de soep.

Ik zal nog eens even mijn code doorspitten en opschonen, tot zover bedankt iig :)

Verwijderd

Welke CF versie gebruik je, welke Database server, heb je de drivers geupdate. In geval van CFMX jdbc drivers, etc. :)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik zit nu niet meer op m'n werk, nouja, m'n andere werk dan :+ dus ik heb nu even geen zicht meer op de problemen.

Ik gebruik CF7MX Developer, icm een Acces DB met MS Acces with Unicode driver.
Ben nog op zoek geweest naar nieuwe jrun drivers, maar in het infopanel van jrun zie ik dat een jndi.properties onvindbaar lijkt, terwijl 'ie er wel is. Wellicht dat 'ie daar dus naar zoekt.

Van 't weekend probeer ik thuis nog even een servertje in elkaar te flansen en te kijken of ik het probleem kan nabootsen, anders wordt het maandag weer.

Nog iets, we gaan CF 7 Standard aanschaffen, misschien dat deze de problemen op lost/kan lossen.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ben inmiddels weer aan 't klooien, nog wat vreemds gevonden.

JRUN heeft een console en een infopaneeltje waarmee je je services kan starten/stoppen.
Wanneer ik de CF server start heeft 'ie 30 sec. de tijd om te starten, anders geeft 'ie een error.
Als 'ie niet gestart is blijft jrun.exe wel nog steeds 100% cpu trekken, al lijkt 'ie niet echt meer wat te doen.
Toen ik voor de 3e keer de CF server probeerde te starten redde 'ie het in 29 sec, service gestart dus!
JRUN blijft netjes op zo'n 0~2% cpu, alleen heb ik ineens een wisselbestand van 800 mb waar 'ie bepaald niet sneller door wordt.

Lijkt dus op een slordig programmeerfoutje.
Ik ben er nog niet maar het gaat al de goeie richting op zo :Y)

Pagina: 1