Problemen met hotmails trend micro virusscanner

Pagina: 1
Acties:

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:47
Sinds Microsoft in zee is gegaan met Trend Micro om hotmail te beveiligen tegen virussen heb ik hier alleen maar problemen mee:

In een bepaald attachement dat via hotmail was verzonden zat een worm die Trend Micro er niet uitfilterde, gelukkig deed McAfee Professional dat wel! Ben helaas wel vergeten welke worm dat was.

En erger nog; als ik in een bijlage een Office document doe (maakt niet uit of het nu Word, Excel of Acces is) wordt ie altijd als een onbekend virus dat niet gecleaned kan worden beschouwd en kan ik hem dus niet verzenden. Soms helpt het om het in een Winrar file te verpakken maar soms ook niet. Ook met het ontvangen van Office documenten hetzelfde probleem, je kan ze niet openen omdat ze zogenaamd een virus bevatte.

Erg irritant als je groepsopdrachten voor school door wilt mailen of thuis opdrachten wilt afmaken. Kan dan altijd nog wel via je studentenaccount maar veel mensen kijken daar vaak niet naar.

Heb het op verschillende computers geprobeerd, op de Uni, thuis en thuis thuis maar overal hetzelfde probleem. Is hier mischien een oplossing voor of is Trend Micro gewoon een irritante waardeloze virusscanner? McAfee was toen der tijd ook zo lek als een gieter maar die blokkeerde tenminste niet gewone Office bestanden!

Verwijderd

Dat heb ik ook gehad, bij mij werkte het volgende;

Op de link van het bestand in je mail>rechtermuisknop>openen in een nieuw venster en dan nog een keer proberen te downloaden. Ik ben het met je eens dat er sins de komst van Trend Micro nogal eens een bestand is wat een error vertoond, hoeft niet eens een virus te zijn, soms lukt Trend Micro het dan gewoon niet om het bestand te scannen.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik er nu minder last van heb dan een maandje of 2 geleden, sterker nog: dezelfde mail waarbij het bestand downloaden toen niet wou, doet het nu wel 8)7

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De Mcafee implementatie was ook niet echt super bij Hotmail. Ze werkten vaak met erg oude dat files. De problemen die je nu noemt met doc files heb ik ook. Heb je al eens een e-mail gestuurd om dit probleem aan te dragen? Als niemand er iets over roept zal het niet worden verholpen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Daar heb je inderdaad een punt, ik zal volgende keer meteen aan het klaagbankje hangen :P

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:47
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:48:
Daar heb je inderdaad een punt, ik zal volgende keer meteen aan het klaagbankje hangen :P
Was ik inderdaad al van plan om ff een mailtje te sturen, kon alleen het emailadres voor klachten van MSN niet zo snel vinden... 8)7