Toon posts:

[Netwerk+server]Router ipv switch+besturings-systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik hoop dat ik duidelijk ben in dit topic :)

Ik wil thuis een netwerk hebben met server, zonder freesco(heb liever zoiets als windows of linux)
Info:

Internet: chello

Server:
-400mhz
-64 mbram
-2 netwerk kaarten

PC1-Win2k
PC2-Win2k
PC3-Win2k

-Router

Nu heb ik een router, met 3 pc's eraan, wat ik wil is:

Een server met *een besturings-systeem* die het internet forward naar de router en zo naar de andere 3 pc's.

De vraag is welk besturings-systeem op de server, die goed is voor internet forwarding.
-Linux(welke linux)
-Windows2000 server
-?

Kan de router als router gebruikt worden,of moet er een switch/hub komen.
Ik heb freesco er al opgehad maar ik vind het nogal onhandig.

Ik wil op de server internet splitsen,een webserver en een gameserver van tactical ops.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 16:25

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Zet je router tussen je internet en je server / PC's. Da's veel makkelijker en veel simpeler dan een server configgen voor routering (denk aan veiligheid, poorten dicht zetten enz enz.)

ALs je dan dingen op je Server wilt doorgeven aan Internet doe je gewoon een port forward op je Router. Zo werken de meesten thuis denk ik wel.

Suc6

Nothing is a problem once you've debugged the code

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

"Internet forwarden" naar je router moet een "ethernet modem" doen en niet een server. Dus ja ik vind dat je weer een onzinnig postje hebt gemaakt ;)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 07:01
:? Natuurlijk kan de router als router gebruikt worden, daar is deze voor ontworpen :+

En tenzij je poorten tekort komt op de router heb je daar geen switch bij nodig (veel routertjes hebben een 5p switch ingebouwd, waarvan dus 4 poorten beschikbaar zijn voor pc's, de 5e hangt intern aan de router.

Met die setup heb je dus geen pc meer nodig om het internet te verdelen (dat doet de router namelijk al) en kun je jezelf dus concentreren op "welk OS moet ik hebben voor een webserver en een dedicated TO server :) De benodigde poorten (80 voor de webserver en een mij nog onbekende voor de gameserver) moet je dan in je router mappen naar je server.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 09:53
Misschien is dit wel wat voor je. 1 floppy, 1 kaal mobo met cpu en klein beetje ram, een floppy controller en voeding. Instellingen maken via website :Y)
( net een echte router :+ )

Iet verkeerd geinterpreteerd :X ... misschien dan gewoon een 2000 server? Daar kunnen zo'n beetje alle spellen als server draaien. Linux heb je toch af en toe dat je een emu moet draaien om een server te hosten. Tactical ops zegt me niets, als er een linux variant voor is, zou ik persoonlijk toch linux kiezen (rarara).

In combinatie met iptables en een webinterface is dat makkelijk te beheren. Prik aan de andere kant gewoon de kabel in de router alsof het een andere client is en schakel de DHCP uit van de router of verander de gateway die de router uitgeeft in het IP van de server en klaar is kees. (mits je iptables even goed instelt natuurlijk)

[ Voor 60% gewijzigd door LinuX-TUX op 13-01-2005 13:24 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:06:
Ik wil thuis een netwerk hebben met server, zonder freesco(heb liever zoiets als windows of linux)
freesco = uitgekleede (oude) versie van linux 8) vraag klopt dus al niet.
De vraag is welk besturings-systeem op de server, die goed is voor internet forwarding.
-Linux(welke linux)
-Windows2000 server
linux:
Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4 8)
Windows:
Standaard "internet delen " doet het , zie verder faq:
Hoe deel ik Internet ?
Kan de router als router gebruikt worden,of moet er een switch/hub komen.
???

Je kunt een router als hub/switch misbruiken. gewoon alles in de LAN en niets in de Wan, dhcp uit.S server heeft uiteraard 2 netwerk kaartjes nodig (1 voor je ethernet modem, 1 voor de andere pc's )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen bedankt =D niet onzinnig ;) wou heb liever eerst hebben, omdat me ouders wel wouden dat er een server was, die met firewall aanstond, zodat internet veilig is 8)7 zodat de server mooi altijd aan kon vanwege stroomkosten , heb wat beters bedacht!
Ik betaal de helft van de stroomkosten O-)
Pagina: 1