URL forwarden naar je eigen IP

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:08
Ik heb een vraagje over forwarden, want ik heb namelijk een domein geregistreerd mercedesoldtimer.nl met een host pakker erbij maar nu wil ik de host wel behouden, dus niet volledig via mijn eigen computer te laten draaien. Maar tijdelijk zou ik willen dat zodra je de URL intypt doorverwezen wordt naar mijn IP, is dat überhaupt mogelijk, of moet ik dat via de host regelen?

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Lijkt mij iets voor in de DNS. En dat kan je niet zelf doen. Zal je moeten regelen via de host van je domein

Money for nothin' and your chicks for free

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je webspace in je host pakket? Dan kun je gewoon een index.html neerzetten met een META redirect naar jouw IP :)

Maar beter is idd om het met jouw hoster te regelen. Zo blijft het domeinnaam in de adresbalk staan in tegenstelling tot wanneer je wordt geredirect.

Dit heef trouwens totaal niks met programmeren en webscripten te maken (tenzij je niet weet hoe die index.html te maken, maar dat lijkt me hier niet van toepassing ;) ).

Programming & Webscripting > Network Troubleshooting

[ Voor 67% gewijzigd door BalusC op 12-01-2005 07:56 ]

• DonDaaf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-05 15:41
Is inderdaad iets dat je zal moeten wijzigen in de DNS-record. Bij sommige hosters kan je dit overigens zelf doen. Welke webhoster heb je?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je hoster php-mogelijkheden biedt, kna je ook het volgende doen:

index.php:
PHP:
1
2
3
<?php
Header("Location: http://adres-van-thuis-server/");
?>

Maar DNS is veruit de mooiste oplossing, omdat het dan bijvoorbeeld ook voor ftp en remote desktop werkt.

offtopic:
een host pakker erbij
Heb je webspace in je host pakket? :+

[ Voor 49% gewijzigd door spone op 12-01-2005 08:06 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
www.digitalus.nl (zie sidn.nl)
Registrar Digitalus Webhosting
Beneluxweg 22
9636 HV ZUIDBROEK
Netherlands

Technisch contact M. Koster
+31 (0)598630000
info@digitalus.nl

Nameserver nameserver1.digitalus.nl 81.173.32.32
Nameserver nameserver2.digitalus.nl 81.173.32.33
Nameserver nameserver3.digitalus.nl 82.192.73.170

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

BalusC schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 07:53:
Heb je webspace in je host pakket? Dan kun je gewoon een index.html neerzetten met een META redirect naar jouw IP :)

Maar beter is idd om het met jouw hoster te regelen. Zo blijft het domeinnaam in de adresbalk staan in tegenstelling tot wanneer je wordt geredirect. ..
Erg lelijk maar snel te realiseren zonder dat de url er anders uit komt te zien is een index.html neer zetten met een frame er in en die framepagina een meta redirect laten doen.

Everything is better with Bluetooth

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En als je linkjes in een nieuw venster opent? Of wanneer men de linkjes van specifieke pagina's wil hebben? Lelijke oplossing idd ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 17:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ja euh, ik vind dit eigenlijk geen NT topic; dit is namelijk basi werk.
Je hebt globaal de volgende mogelijkheden :

- Je DNS records (laten) aanpassen
- Een index.html met een redirect danwel frame
- Een index.php met een redirect

Keuzes te over, aan jouw en de situatie voor wat je kiest.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.