Toon posts:

[W98] internet zone foetsie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op 1 van de W98 systemen is de 'internet zone' aardbol icoon verdwenen. Als je in de eigenschappen van de internet-beveiligingen kijkt is alleen de Websites met beperkte toegang zichtbaar. Ook linksonderin staat alleen maar het verbod icoontje. Je kan 1x een pagina bekijken maar zitten er linkjes op dan slaat het internet vast en je kan nergens op klikken behalve op het X -je. :|

Het standaard instellen van de beveiligingsniveau heeft geen resultaat. Een update via windows werkt niet, en het opnieuw instellen blijft ie niet vasthouden. Het maffe is dat als je via een andere gebruiker inlogt er niets aan de hand is.
Heeft dit mssn te maken met de registry??

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Hoeveel en welke mapjes staan er bij jou in het register in de volgende key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones ? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Het houdt na de stap HKEY_CURRENT_USER\Software al op.... :| Dat betekendt cker dat ik de boel opnieuw moet installeren ? :?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Als het goed is bestaat die ja. Ik heb nog geen computer gezien die het niet had. :)
En die map bestaat bij andere gebruikers wel?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Ja bij andere gebruikers bestaan deze mappen wel. Daarom is het ook zo gek! :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Exporteer ze eens van de 'werkende pc' en importeer ze eens in de niet werkende pc? B)

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Ik kan niet garanderen dat het goed gaat, maar je zou bij de ene gebruiker die ontbrekende mappen kunnen exporteren en dan bij de andere gebruiker importeren.
Nogmaals, ik heb dit zelf nooit geprobeerd en weet ook niet of het goed gaat. :)

Verwijderd

Topicstarter
...hmm... en hoe zet ik dit van het ene account naar het andere account om? Er zijn aardig wat mogelijkheden geprobeerd. O.a. bij "software" invoegen nieuwe map, alle mappen worden wel getoont maar onthoudt dit niet bij het herstarten. Ook de optie "importeren" geprobeerd via andere account naar de beschadigde profiel... werkt ook niet. Zucht.. ik denk dat het er niets anders opzit dan de pc opnieuw installeren... Bedankt voor de tips in iedergeval! :)

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04 21:49

Janao

Dog Clubbing Cat

zijn er naast het probleem met internet nog meer problemen met instellingen ?? resolutie instellingen of wachtwoorden misschien ?? als dat zo is heb je kans dat je register corrupt is...

dit kan komen door HD corruptie of geheugen probjes probeer beide eens te testen

geheugen tester: http://www.memtest86.com/

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Verwijderd

Topicstarter
... ik betwijfel of het een corrupte HD of geheugen is... aangezien de andere profielen wel goed werken op dat systeem. Anders had daar toch ook wat aan de hand moeten zijn?

Wat dat testje betreft... k kom er niet echt uit... :?

Verwijderd

Topicstarter
testje nogmaals bekeken... en het lukt niet om de testen te draaien. Hij heeft aan de de premissions denied zijn.. ik kan er niet omheen... :? dit gaat dan ff net te ver voor mij...
Pagina: 1