Toon posts:

[DOS] allereerste begin met nieuwe harde schijf laptop*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn vorige harde schijf in mijn laptop heeft het begeven. Nu heb ik er een nieuwe ingezet. Nu wil ik de hele boel weer gaan opzetten, maar mijn externe cd-speler ( PCMCIA ) krijg ik niet aan de praat voordat ik kan booten vanaf de harde schijf.

Ik heb al geprobeerd een bootdiskette te kopieren naar de harde schijf, maar dan boot ie alsnog niet.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om vanaf de harde schijf te kunnen booten ( iig config.sys en autoexec.bat moeten op de harde schijf staan, omdat de installatiedisk van de cd-speler daar wijzigingen in aanbrengt, die nodig zijn om hem te kunnen gebruiken ).

Wie mij kan helpen ben ik eeuwig dankbaar :)

btw. excuses voor mijn niet erg intelligente vraag, maar het is een serieus probleem voor iemand met zero verstand van dit soort dingen.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24

Reptile209

- gers -

Booten met bootdisk (www.bootdisk.com) en dan in DOS: sys c: (Zet command.com, msdos.sys en io.sys over naar de harddisk, maakt 'm bootable)
Eventueel eerst even checken met Fdisk of er een actieve partitie is, die is geformatteerd als FAT32 of 16. Dan zou het moeten lukken. Moet je alleen een autoexec.bat / config.sys maken die je CD-rom aanstuurt, maar het zou me nog niet eens verbazen als de bootdisk van bd.com ook je externe drive kan aansturen. Ben je meteen klaar :).

[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 05-04-2004 13:35 ]

Zo scherp als een voetbal!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat er iets van OS indicatie in je topic titel staat :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hij is bezig, dank je wel !!