Toon posts:

[SUS] 47 Clients Updaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er staan binnen het bedrijf 47 computers (Client: Windows 2000 en Server: Windows 2000 Server) deze moeten allemaal voor de eerste keer worden geupdate met sus

Hoe zouden jullie dit aanpakken om de eerste updates uit te voeren zodat alle computers weer up to date zijn.

Het is niet mogelijk om dit te schedulen denk ik want dat zou dan erop neerkomen dat de server 47 maal een pakket tegelijk moet gaan sturen naar alle computers en dit is volgens mij een beetje zware belasting

Hoe gaan we dit aanpakken?

Verwijderd

Via sus moet je eerst updates goedkeuren voordat deze verspreidt worden.

Keur ze beetje bij beetje goed over de loop van een week.

Maar ik zie niet in waarom het niet goed zo gaan in één keer. Werkt ook prima hoor. Er wordt gebruik gemaakt van BITS, waardoor het 'achtergrond' netwerkverkeer is.

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

tja. ik zou het ook gewoon in een keer doen allemaal.
effe schedulen op een vroeg moment van de dag, wanneer er uberhaupt niet zo veel verkeer is, en gewoon gaan.
Ik merkte hier niet veel verschil tijdens het updaten en ervoor/erna

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

BK1 schreef op 02 april 2004 @ 13:44:
tja. ik zou het ook gewoon in een keer doen allemaal.
effe schedulen op een vroeg moment van de dag, wanneer er uberhaupt niet zo veel verkeer is, en gewoon gaan.
Ik merkte hier niet veel verschil tijdens het updaten en ervoor/erna
de schedule tijd is je install tijd, niet je "compchecked4updates" tijd.
Helaas heb je geen controle over die tijd... dit gebeurt volgens de documentatie random eens per 24 uur ongeveer. doordat het random is, wordt er natuurlijk al primitief geloadbalanced.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

client checked staat er wat nieuws ja slurp het naar binnen en geef het op de tijd dat schedule staat aan dat er nieuw pakketje klaar staat op local machine.

Verwijderd

mutsje schreef op 02 april 2004 @ 15:48:
client checked staat er wat nieuws ja slurp het naar binnen en geef het op de tijd dat schedule staat aan dat er nieuw pakketje klaar staat op local machine.
nee hij geeft al eerder aan dat tie updates klaar heeft staan. windowsupdate icontje in je systray.

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

de schedule tijd is je install tijd, niet je "compchecked4updates" tijd.
Helaas heb je geen controle over die tijd... dit gebeurt volgens de documentatie random eens per 24 uur ongeveer. doordat het random is, wordt er natuurlijk al primitief geloadbalanced.
Zo dan. echt de hele documentatie gelezen? :p
Ik lees alles meestal een soort van scannend zeg maar, om te proberen om niet in de grootste valkuilen van nieuwe software te trappen. Ik vond inderdaad al wel dat het moeilijk was om te zien wanneer nou wat gebeurde :)

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

mwa selectief lezen :)
Pagina: 1