Toon posts:

[WIN95] gebruikersnaam kwijt; hoe achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een win95 bakje in netwerk met xp machine.
op xp machine zit een drive mapping naar win95 c:
als ik op de drive mapping dubbelklik krijg ik de melding dat ik een gebruikersnaam en wachtwoord nodig heb om te verbinden.

ik heb zelf wachtwoord ingestelt dus dat weet ik wel, maar ik heb nog nooit iets gedaan aan de gebruikersnaam, sterker nog, ik weet niet eens waar ik dat eventueel kan wijzigen :/

kan iemand mij helpen en vertellen waar ik in Windows 95 de gebruikersnaam kan instellen?

btw, hij staat op Windows Aanmelding (als je dat iig wilt weten)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
wat is je loginnaam in Windows95?

Hmm, dat is nou net je vraag hè... 8)7

Op twee manieren kun je een gebruiker 'aanmaken'.
- Gooi alle PWL-bestanden weg en start je computer opnieuw op. Geef daarna bij opnieuw opstarten een gebruikersnaam op. (eventueel met wachtwoord)
- Als je i.p.v. Windows aanmelding nou eens kiest voor Aanmelding met "Client voor Microsoft Netwerken", dan kun je een gebruikersnaam (en eventueel wachtwoord) opgeven.

[ Voor 91% gewijzigd door Bart© op 02-04-2004 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik log in onder windows95 met de naam: webserver
dit had ik al geprobeerd maar werkt niet

Verwijderd

kijk eens op de w95 machine naar *.pwl bestanden.
staan dacht ik in de windows dir.
dan heb je alle gebruikersnamen bij elkaar

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zoek eens in de Windows map op *.pwd, daarin worden de wachtwoorden opgeslagen in Windows (95/98/ME). De naam van het bestand is de username :)

edit: pwl kan ook wel :P

[ Voor 9% gewijzigd door HielkeJ op 02-04-2004 16:45 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Windows 95/98/ME assumes that the username you log in to the computer with is your username for connecting to other computers. Windows NT/2000/XP allow you to specify a username when connecting to the share.

[ Voor 18% gewijzigd door Spider.007 op 02-04-2004 16:46 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
hij vind wel van die bestanden waar de gebruikersnamen instaan; ze werken echter geen van allen. kheb nog es de login naam bekeken en geprobeerd maar dat wil ook niet...

ik denk dat ik het delen maar doe zonder password dan...

edit

YES het werkt! 8)7 ik moest geen gebruikersnaam intypen maar alleen mijn wachtwoord :? 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 16:50 . Reden: jippie, hij duttut weer ]

Pagina: 1