Toon posts:

[W2K3] Folder Redirection in W2k3*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in de volgende situatie wil ik gebruik maken van Folder Redirection;

-een W2k3 server;
-diverse WXP clients;

de bedoeling is dat het startmenu en de desktop verwezen worden naar een share op de server. echter gaat het (frustrerend genoeg) mis bij sommige stations, die blijven naar de lokale documents&settings verwijzen.

op support.microsoft niets kunnen vinden, wie helpt?

Verwijderd

doe je het via policy of op de client zelf ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik er idd bij moeten zeggen. via de policy op de W2k3 server. de users hebben toegang (uiteraard) toegang tot de share waar de iconen staan.

Verwijderd

Uhhm? Ik neem aan dat je gebruik maakt van policy's?
Staan alle pc's of gebruikers in de zelfde OU?

Event viewer?

Iets meer info mag wel hoor :)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ken het

irri probleem

check eventviewert op client

bij mij was het een combi van problemen

- rechten
- inhoud niet kopieren aan zetten!
- exclusieve rechten uitzetten

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Staan de computers wel op de juiste plaats in de AD? Oftewel; krijgen deze pc's wel de policy over zich heen? Zijn ze uberhaupt wel in de AD geregistreerd?

Worden de pc's steeds door dezelfde persoon bezet? Zo ja, laat diegene dan op een andere pc inloggen. Werkt het daar ook niet dan moet je het in de user omgeving zoeken => rechten op de iconen map bv.

[ Voor 38% gewijzigd door FCVD op 02-04-2004 12:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
[b]richardkraal schreef op 02 april 2004 @ 12:34- inhoud niet kopieren aan zetten!
wat bedoel je precies met deze, want de rest staat wel goed.

sorry voor de korte info, ik kon niets ontdekken in de EV op de server, maar die van de client ga ik zeker checken.
FCVD schreef op 02 april 2004 @ 12:34:
Staan de computers wel op de juiste plaats in de AD? Oftewel; krijgen deze pc's wel de policy over zich heen? Zijn ze uberhaupt wel in de AD geregistreerd?

Worden de pc's steeds door dezelfde persoon bezet? Zo ja, laat diegene dan op een andere pc inloggen. Werkt het daar ook niet dan moet je het in de user omgeving zoeken => rechten op de iconen map bv.
ja alle andere opties in de policy werken normaal, dus de policy wordt wel geactiveerd. de pc's zijn ook op de gebruikelijke manier in het domein gezet.

er werken verschillende personen op de pc's en het lijkt client gerelateerd, niet usergerelateerd.

mijn idee: is er op de client niet keihard een key die ik moet weggooien om de policy te laten overrulen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Redirect eens naar een niet netwerk folder om te zien ofdat het dan wel werkt? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 02 april 2004 @ 13:17:
Redirect eens naar een niet netwerk folder om te zien ofdat het dan wel werkt? :)
goed plan dat ga ik proberen. maar mijn gevoel zegt dat hij ook niet zal werken.

Verwijderd

Deze gaat ook naar Windows Operated Systems :)
Pagina: 1