Promoter of no cheats and fair play
OS aan titel toegevoegd, volgende keer zelf even om denken aub.
Zie Windows Operated Systems - Policy
Zie Windows Operated Systems - Policy
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Hier ben ik ook vrij benieuwd naar, maar ik zou het nog een stapje verder laten gaan. Normaal staat op C mijn Windows, en op D worden de downloads opgeslagen en staan de games. Nu heb ik best veel ruimte over op C, dus daar zou best een tijdelijke map bij kunnen. Als de pc bijvoorbeeld 's nachts aan staat, staat hij alleen te downloaden. C heeft hij dan nodig voor windows, en D alleen maar om af en toe wat gegevens naar te schrijven, op zijn meest een paar gb over de hele nacht wat makkelijk op C past.
Nu zou ik dus willen dat ik op de één of andere manier alléén D uit zet 's nachts, en dat alles wat gedownload wordt automatisch (tijdelijk) op C komt te staan. Zodra de D schijf dan weer aan mag zou hij dan alles wat op C staat automatisch op D kunnen zetten. Dit zou een behoorlijk besparing in geluid en warmte (dus energie) met zich mee brengen. Alleen ben ik bang dat dit erg lastig voor elkaar te krijgen zal zijn, aangezien ik er nog nooit van gehoord heb.
Nu zou ik dus willen dat ik op de één of andere manier alléén D uit zet 's nachts, en dat alles wat gedownload wordt automatisch (tijdelijk) op C komt te staan. Zodra de D schijf dan weer aan mag zou hij dan alles wat op C staat automatisch op D kunnen zetten. Dit zou een behoorlijk besparing in geluid en warmte (dus energie) met zich mee brengen. Alleen ben ik bang dat dit erg lastig voor elkaar te krijgen zal zijn, aangezien ik er nog nooit van gehoord heb.
Je kunt natuurlijk ook andersom gaan denken: Je zet alle drives op power-down na 20 minuten ofzo, en vervolgens zorg je ervoor dat er altijd een procesje is dat de drives gebruikt die je op volle toeren wilt houden.
Dat kan al zoiets simpels zijn als een batch file met een loopje die om de minuut (er zijn pauzeer commando's) een bestandje van 64 kbyte naar een andere folder verplaatst, en een minuut later weer terug
De beste oplossing is natuurlijk gewoon je downloadbak op een lokatie neer te zetten waar je NIET slaapt. Maar ja, aangezien veel tweakertjes nog bij paps en mams wonen.....
Dat kan al zoiets simpels zijn als een batch file met een loopje die om de minuut (er zijn pauzeer commando's) een bestandje van 64 kbyte naar een andere folder verplaatst, en een minuut later weer terug
De beste oplossing is natuurlijk gewoon je downloadbak op een lokatie neer te zetten waar je NIET slaapt. Maar ja, aangezien veel tweakertjes nog bij paps en mams wonen.....
[ Voor 19% gewijzigd door maartena op 19-03-2004 17:11 ]
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik