[XP] cpu% limiteren van een proces

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:23
Ik heb hier een oude P1-200 met WindowsXP staan als:
- router
- RC5 stats server/generator
- eMule 24/7 download bak

Elke 5 min worden de rc5 stats geupdate met een perl scriptje. Dit eet ongeveer een halve minuut heel veel cpu% weg. In die halve minuut heeft eMule even geen cpu% tot zijn beschikking en stopt soms met down- en uploaden:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/eMule.gif

De upload hersteld zich snel weer. Maar de download niet.

Ik zoek dus een programma dat ervoor zorgt dat een bepaald proces (perl.exe in dit geval) maar maximaal bv. 50% cpu kracht toegewezen krijgt.

De search gaf maar één relevant topic dat gesloten was omdat er zoveel over te vinden is?

tvw

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:56
Hm, je hebt windowsXP dus dan kun je toch gewoon de thread priority van dat progje lager zetten of heb ik het nu mis :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Aangezien je zelf weinig toevoegt aan het topic wat je zelf al gevonden, ben ik bijna bang dat dit hetzelfde lot te wachten staat.

Verwijderd

Ja idd....gewoon priority op low....

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 00:05 ]

• iets
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 00:03:
Aangezien je zelf weinig toevoegt aan het topic wat je zelf al gevonden, ben ik bijna bang dat dit hetzelfde lot te wachten staat.
Probleem is dat er niks over te vinden is :).

Prioriteit instellen heeft weinig zin. Het scriptje wordt elke 5 min opnieuw gestart dus met een 'geresette' prioriteit.

tvw

• Maverick
iets schreef op 18 maart 2004 @ 00:05:
[...]

Prioriteit instellen heeft weinig zin. Het scriptje wordt elke 5 min opnieuw gestart dus met een 'geresette' prioriteit.
Ja slimmerik, en als je nu ipv de prioriteit van dat progje lager, de prioriteit van emule hoger zet ;)

Verwijderd

iets schreef op 18 maart 2004 @ 00:05:
[...]

Maar Emule staat 24/7 aan, dus die kan je wel een HOGERE prioriteit geven! Als het proces telkens opnieuw gestart wordt, is de prioriteit dus normaal, en blijft het proces Emule hoger

Ctrl-alt-del > tab: toepassingen > rechtermuisknop Emule > Ga naar proces > proces op hoog zetten!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 00:09 ]

• iets
:X

Dat kan natuurlijk ook.

* iets slaat zichzelf op hoofd 8)7

Ik heb emule nu op 'hoog gezet' en ik kijk even wat er gebeurt met m'n download speed. Als ik het scriptje draai gaat emule nl. nog steeds terug naar zo'n 5-10% ipv. 25-40% als het scriptje niet draait.

tvw

Verwijderd

iets schreef op 18 maart 2004 @ 00:13:
:X

Dat kan natuurlijk ook.

/me slaat zichzelf op hoofd 8)7

Ik heb emule nu op 'hoog gezet' en ik kijk even wat er gebeurt met m'n download speed. Als ik het scriptje draai gaat emule nl. nog steeds terug naar zo'n 5-10% ipv. 25-40% als het scriptje niet draait.
En wat gebeurt er met je down/uploads?

• iets
Ja dat kan ik pas over een uur oid zeggen als m'n download stabiel blijft. Zoals je ziet in de grafiek steigt de download langzaam en stort dan opeens helemaal in. Dan steigt hij weer enz enz. Vrij labiel dus :).

tvw

Verwijderd

precies, wat met je up en downloads. Ik draai dc++ op low cpu. Hij gebruikt zeer weinig cpu, maar de down en up loads gaan max. Dus ik snap het probleem niet zo.

Verwijderd

iets schreef op 18 maart 2004 @ 00:17:
Ja dat kan ik pas over een uur oid zeggen als m'n download stabiel blijft. Zoals je ziet in de grafiek steigt de download langzaam en stort dan opeens helemaal in. Dan steigt hij weer enz enz. Vrij labiel dus :).
das waar:), maar wat zie je gebeuren met de downloads als dat progje begint te draaien?

• Maverick
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 00:19:
precies, wat met je up en downloads. Ik draai dc++ op low cpu. Hij gebruikt zeer weinig cpu, maar de down en up loads gaan max. Dus ik snap het probleem niet zo.
Maar dat andere progje van hem gebruitk 100% cpu, zodat er 0% over is voor emule, en met 0% doet geen enkel programma iets nuttigs ;)

• iets
Nou meestal helemaal niks. Maar soms blijft emule dus wel even 'hangen' door dat progje en als hij daarna weer verder gaat staan m'n downloadspeeds op 0.0 :).

tvw

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05 16:50

Maartenvs

For Sale

Ik had hier laatst ook ergens gelezen dat je door een bepaald commando achter de exe te zetten je bv aangaf dat ie een low priority moest aannemen. Kan het zo snel niet vinden maar is misschien ook idee.

Verwijderd

Maverick schreef op 18 maart 2004 @ 00:21:
[...]

Maar dat andere progje van hem gebruitk 100% cpu, zodat er 0% over is voor emule, en met 0% doet geen enkel programma iets nuttigs ;)
Bij mij draait:
Dc++
Netlimiter
Msn
Bulletproof FTP
Norton Antivirus 2003
Seventeen or bust
En nu me browser

Allen tegelijkertijd en zonder problemen. En toch ben ik nu nog op dit moment een dvdtje aan het bakken. Volgens mij is het een kwestie van instellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 00:26:
Allen tegelijkertijd en zonder problemen. En toch ben ik nu nog op dit moment een dvdtje aan het bakken. Volgens mij is het een kwestie van instellen.
Of een kwestie van een snellere cpu :Y)

• iets
Maartenvs schreef op 18 maart 2004 @ 00:22:
Ik had hier laatst ook ergens gelezen dat je door een bepaald commando achter de exe te zetten je bv aangaf dat ie een low priority moest aannemen. Kan het zo snel niet vinden maar is misschien ook idee.
Tnx! :)

Wist niet dat dat kon. Via de search kwam ik op [rml][ XP] Thread priority bij snelkoppeling instellen[/rml]. Handig voor als de PC opstart.
Als die threadpriority niet wil werken, ga ik daar zeker mee spelen. :)
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 00:26:
[...]

Bij mij draait:
Dc++
Netlimiter
Msn
Bulletproof FTP
Norton Antivirus 2003
Seventeen or bust
En nu me browser

Ja maar die programma's pieken niet in cpu%. Als ik de stats uitzet werk die P1-200 ook perfect met:
- Apache
- eMule
- Radmin
- Serv-u
- 2x perproxy
- Taskscheduler
- D.net client
- Mirc
+ nog wat andere zooi.

't is perl die het verpest :P.

[ Voor 32% gewijzigd door iets op 18-03-2004 00:36 ]

tvw

• iets
-

[ Voor 100% gewijzigd door iets op 18-03-2004 00:36 ]

tvw

• Cardinal
  • Laatst online: 23:20
Kwestie van een batch bestand dat 100% vreet. en die heb jij niet.

Verwijderd

cardinal808 schreef op 18 maart 2004 @ 00:37:
[...]

Kwestie van een batch bestand dat 100% vreet. en die heb jij niet.
Seventeen or bust is zo'n progje dat je volledige cpu gaat opeten. Zeker als je het verkeerd insteld. Ik neem aan dat iedereen weet van seventeen or bust is, omdat die op tweakers ook al meerdere malen is behandeld.

En ja ook ik heb regelmatig last van wat tragerlopende progjes, maar ze blijven wel draaien. Het is meer dat ze op pauze worden gezet om vervolgens weer verder te gaan. Daarnaast merk ik aan me up en downloads verder weinig verschil in snelheid.

• Cardinal
Komt omdat Seventeen or burst op de meest lage prioriteit draait. dat heb je niet met een batch bestand. Draai zelf RC5-72, dus ik weet waarover ik praat.

• iets
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 00:48:
[...]

Seventeen or bust is zo'n progje dat je volledige cpu gaat opeten. Zeker als je het verkeerd insteld. Ik neem aan dat iedereen weet van seventeen or bust is, omdat die op tweakers ook al meerdere malen is behandeld.

En ja ook ik heb regelmatig last van wat tragerlopende progjes, maar ze blijven wel draaien. Het is meer dat ze op pauze worden gezet om vervolgens weer verder te gaan. Daarnaast merk ik aan me up en downloads verder weinig verschil in snelheid.
Hmm ik dacht dat SoB alleen overgebleven cpu% opat net als de }:O ?

Verder zal DC++ het schijnbaar niet zo erg vinden als hij even op 'pauze' gezet wordt. eMule stopt dan met downloaden...

Het lijkt iig hoopvol met een hogere threadpriority :) :
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/emule2.gif

tvw

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook je upload instellen met Netlimiter!

• Cardinal
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 01:10:
wat heeft dat er nou mee te maken :?

• iets
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 01:10:
Alles kan _/-\o_ :+ .

tvw

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
misschien dat je nog meer effect krijgt als je het script een lage priority geeft, dan zit er nog meer verschil tussen

• iets
y2kbug schreef op 18 maart 2004 @ 01:27:
misschien dat je nog meer effect krijgt als je het script een lage priority geeft, dan zit er nog meer verschil tussen
Lijkt me niet dat windows 'meer' verschil kent.

Bovendien moet ik dan een batch maken die weer het scriptje start op low prio.

En het werkt nu goed dus dat is helemaal niet nodig :).

tvw

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 16:25

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Ik zou ook zeggen kijk even naar de perl host die het script draait. Misschien kan je die updaten om een issue weg te halen.. Kan natuurlijk altijd zijn dat er een foutje in de perl interpreter zit.....

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

cardinal808 schreef op 18 maart 2004 @ 01:02:
Komt omdat Seventeen or burst op de meest lage prioriteit draait. dat heb je niet met een batch bestand. Draai zelf RC5-72, dus ik weet waarover ik praat.
Ook dat kun je instellen. Normal, low en idle... Wel eerst nadenken voordat je weet waarover je praat.
Pagina: 1