Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb net een mobieltje met prepaid van Vodafone besteld bij www.gsmeasy.nl

Het viel me erg op dat ze wel erg veel info van je moeten hebben

-Een recente bankafschrift (niet ouder dan een maand)
-een kopie van je bankpas (zowel voor als achterkant)
-en een kopie van je legitimatiebewijs

Dat laatste kan ik nog wel een beetje begrijpen, maar die bovenste twee gaan wel erg ver.
Waarom hebben ze deze info nodig? Is dit een gangbare zaak bij elke (online) winkel waar je een mobieltje koopt?

spek pc, spek hifi, last.fm

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 19:04
Waar ik de mijne heb gekocht moest dat ook ja. I.v.m met kredietwaardigheid volgens mij.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35

Korakal

Up up up!

Je mag uiteraard de bedragen, transacties en saldi wegstrepen, maar het gaat om je adresgegevens (op het bankafschrift), in combinatie met je rekeningnummer.
Saldi gaat ze niks aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Korakal op 09-01-2004 17:15 ]

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik denk niet dat dit erg raar is wanneer je een abbo bestelt bij een internetshop, hoe meer gegevens ze hebben, hoe moelijker er mee is te frauderen,.....

edit:
Het gaat in dit geval om prepaid zie ik, dan is t wel vaag :?

[ Voor 21% gewijzigd door Mr_DD op 09-01-2004 17:24 ]

Verwijderd

Tja dat krijg je als er zoveel misbruik word gemaakt. Ik vind het niet gek dat ze deze maatregelen nemen.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Uhm, dit is niet meer dan normaal hoor bij het afsluiten van een abonnement :?
Dat is al jaren zo.

Sommige providers nemen genoegen met een kopie van je pas, maar bij de meesten heb je gewoon een bankafschrift nodig. En niet alleen bij de online shops, ook gewoon in de winkel.

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:21

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

De kopie van de bankpas heb ik nog niet van gehoord, maar een kopie van een afschrift is volgens mij vrij normaal. Wat ik zelf meegemaakt heb is dat je de bedragen op het afschrift allemaal mag doorstrepen, het gaat hen alleen om het bewijs dat het bankrekeningnummer ook op jouw naam staat.

Are you following me, Are you following me?

• YoG
  • Niet online
Okee, maar waarom hebben ze dan m'n bankpasje nodig?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:08

w0w

Ik vind dit pure onzin en het slaat nergens op! Bankafschrift enzo is de allergrootste onzin met een prepay telefoon. Met een abbo is dit wel beetje logisch, als je flink rood staat zullen ze je weigeren, maar je saldo met een prepay telefoon gaat ze niks aan!
Okee, maar waarom hebben ze dan m'n bankpasje nodig?
Ik zou het niet weten :? Volgens mij hebben ze die niet nodig :?
Mail ze anders een mailtje waarom ze je bankpasnummer en paspoort en shit moeten hebben?

[ Voor 29% gewijzigd door w0w op 09-01-2004 17:18 ]

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 15:33
YoG schreef op 09 januari 2004 @ 17:12:
Bij een abbonement vragen ze dat standaard, maar bij een prepaid pakket heb ik dat nog niet zien voorkomen.

Dat van die kopie van de bakpasje vind ik wel erg ongewoon.
Mail ze eens en vraag waarom dat moet

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• Korakal

Korakal

Up up up!

yojordi schreef op 09 januari 2004 @ 17:17:
Ik vind dit pure onzin en het slaat nergens op! Bankafschrift enzo is de allergrootste onzin met een prepay telefoon.
Uhm... hm. Je hebt een punt :)
Helemaal over dat prepay heengelezen :o

Mja dan is het idd wel een beetje weird. Dit zijn dingen die je bij een abonnement nodig hebt normaal, niet bij prepaid AFAIK.

• YoG
  • Niet online
Vaag, zal ze dan maar even een mailtje sturen.
Bedankt voor de reakties zover :)

Verwijderd

Ze hebben kopie bankpas/dagafschrift ALLEEN nodig voor je adresgegevens te verifieren. Ze doen echt niets met je saldo ofzo, dat gaat ze ook echt geen moer aan.
Als ze dat wel wat aan zou gaan zou je eerst die gegevens moeten faxen naar de aanbieder en daarna pas goedkeuring krijgen, dit is niet het geval.
Daarnaast: als je het ook weg mag strepen, denk je dat ze er dan iets mee doen?

• w0w

w0w

Ze hebben kopie bankpas/dagafschrift ALLEEN nodig voor je adresgegevens te verifieren. Ze doen echt niets met je saldo ofzo, dat gaat ze ook echt geen moer aan.
Dat kan ook op andere manieren, en je adres staat bij mijn weten niet op een bankpas :?
Als ze dat wel wat aan zou gaan zou je eerst die gegevens moeten faxen naar de aanbieder en daarna pas goedkeuring krijgen, dit is niet het geval.
Daarnaast: als je het ook weg mag strepen, denk je dat ze er dan iets mee doen?
Mag je de bedragen wegstrepen dan? Ik heb zelf niet op die site gekeken maar de TS heeft dit niet gezegd.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
yojordi schreef op 09 januari 2004 @ 17:35:
[...]

Dat kan ook op andere manieren, en je adres staat bij mijn weten niet op een bankpas :?

[...]

Mag je de bedragen wegstrepen dan? Ik heb zelf niet op die site gekeken maar de TS heeft dit niet gezegd.
Er staat wel jouw naam en rekeningnummer op, om te veriëfieren dat je niet de rekening van meneer X gebruikt. ICM met een legitimatiebewijs weten ze dus dat het echt is :)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ghehe ik moest ff lachen toen ik het las :@
maargoed, zoals hier al 100x boven staat geschreven, het is doodnormaal. Het zou juist verdacht zijn als ze deze dingen niet vroegen.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

pokeran schreef op 09 januari 2004 @ 17:39:
ghehe ik moest ff lachen toen ik het las :@
maargoed, zoals hier al 100x boven staat geschreven, het is doodnormaal. Het zou juist verdacht zijn als ze deze dingen niet vroegen.
Bij prepaid is dit anders niet de normale gang van zaken hoor.

Mij hebben ze nog nooit om een afschrift of legitimatiebewijs gevraagd bij de aanschaf van een prepaidpakket.

Waarom denk je dat prepaid zo populair is bij criminelen etc? Juist omdat het anoniem is.

Maar misschien gaat het anders bij een bestelling via Internet.

In de voorwaarden voor prepaid van GSM easy staat het volgende:
Bij toestellenprijzen boven de € 50,00 vragen wij je een kopie legitimatiebewijs bij te voegen. Binnen 24 uur krijg je per e-mail een bevestiging/goedkeuring. Heb je het bestelformulier volledig ingevuld en ondertekend? Retourneer dit formulier samen met een kopie van jouw legitimatiebewijs naar:
Maar over een bankrekeningnummer staat niets in de voorwaarden van prepaid.

[ Voor 30% gewijzigd door Metalium-220 op 09-01-2004 18:37 . Reden: toevoeging ]

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Metalium- schreef op 09 januari 2004 @ 18:17:
...

Maar over een bankrekeningnummer staat niets in de voorwaarden van prepaid.
ohw wat ben ik ook |:( ik las het woord prepaid niet. :> sorry.
maarja wat zou iemand kunnen doen met een kopietje van een bankafschrift (met doorgestreepte bedragen enzo) en bankpas?
het lijkt mij als er op de een of andere manier fraude mee gepleegd zou worden, dat je ertegen verzekerd ben.

Verwijderd

zoals al eerder gezegt staat je adres niet op je id dus daar willen ze je bankafschrift voor hebben. en om die weet te verifieren zullen ze wel een copie van je bankpas willen.

maar je kan natuurlijk altijd een klacht indienen bij de registratiekamer. die gaat over het registreren van (privacy gevoelinge) persoonsgegevens

• w0w

w0w

Er staat wel jouw naam en rekeningnummer op, om te veriëfieren dat je niet de rekening van meneer X gebruikt. ICM met een legitimatiebewijs weten ze dus dat het echt is
Ik wil niemand op slechte ideeën brengen, maar zo'n ingescand bankpasje kun je met Paint nog wel 'bewerken'. En waarvoor hebben ze de achterkant dan nodig :?
Kortom; ik zou ze gewoon mailen waarom ze dit moeten hebben van jou. Geven ze geen zinnig antwoord wat logisch zou zijn; gewoon bij één van de andere winkels bestellen, waar ze die shit niet hoeven te weten, gewoon uit principe :)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Erg vreemd.

Op je paspoort staat je handtekening, en op je bankpasje/afschriften staat je rekeningnummer...

Mail ze gewoon voor info, of ga in een echte winkel kopen (dan heb je in plaats van de verzendkosten benzine/parkeerkosten als je met de auto gaat)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

YoG schreef op 09 januari 2004 @ 17:12:
Ik heb net een mobieltje met prepaid van Vodafone besteld bij www.gsmeasy.nl

Het viel me erg op dat ze wel erg veel info van je moeten hebben

Dat laatste kan ik nog wel een beetje begrijpen, maar die bovenste twee gaan wel erg ver.
Waarom hebben ze deze info nodig? Is dit een gangbare zaak bij elke (online) winkel waar je een mobieltje koopt?
Dat is bij elke winkel zo, ook bij normale niet 'online' winkels.

• w0w

w0w

Dat is bij elke winkel zo, ook bij normale niet 'online' winkels.
Je hebt het topic zeker niet gelezen he :P
Het gaat hier dus om een PREPAY sim

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Prepaid wordt veel gebruikt door criminelen, die gebruiken een mobieltje een paar keer voor afspraken, en dan gaat het nummer weer 'verloren'.

Misschien dat ze met deze maatregelen dit willen voorkomen. (en prepaidmobieltjes traceren is moeilijk)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• w0w

w0w

Misschien dat ze met deze maatregelen dit willen voorkomen. (en prepaidmobieltjes traceren is moeilijk)
Maar dan blijft de vraag; Wat schiet GSMEasy ermee op?

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Misschien een foute redenatie, maar zouden ze die gegevens gewoon niet algemeen hebben gezet en dus niet expliciteit voor die prepaid, maar dat die gevraagde gegevens bij elke bestelling staat?

• YoG
  • Niet online
Nee ik kreeg 't expliciet te zien toen ik de bestelling bevestigd had.

Maarja ik annuleer 't zootje wel en koop er 1 hier in 't winkelcentrum.. maar hopen dat ze daar de foon hebben die ik wil.. Wordt de Siemens A50 een beetje wijdverspreid verkocht?

kep intussen nog steeds geen mail van GSMeasy teruggehad, maarja tis weekend

[ Voor 11% gewijzigd door YoG op 10-01-2004 20:43 ]

Pagina: 1