Ervaringen Zyxel Prestige 650R-31.

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 07:22
Om te beginnen ben ik een leek op het gebied van netwerken en alles wat daarbij komt kijken.
Ik krijg over een paar dagen deze ethernetmodem binnen en had begrepen dat je daar een NIC voor in je computer moet hebben. Via via heb ik een 3com905-TX op de kop kunnen tikken (ik hoorde van iedereen dat ik deze of een latere versie kaart moest nemen. Deze persoon vroeg mij welk merk adsl-modem ik kreeg. Toen ik hem vertelde dat ik dus die Zyxel Prestige 650R-31 kreeg wenst hij me veel succes omdat dit een "bagger" modem was :? :?

Daar dit modem nu door diverse providers wordt geleverd neem ik aan dat vele van u deze modem hebben. Mijn vraag als leek aan u is dus:

Wat zijn jullie ervaringen met deze modem?? En moet ik me nu zorgen gaan maken dat ik straks veel problemen krijg. (Mijn abonnement is via Tisali -> BabyXL, 768/256)

• Nilco
Niemand ????

Of heb ik deze topic in verkeerde groep geplaatst???

Verwijderd

Ik heb het modem al geruime tijd en er nog nooit problemen mee gehad. Makkelijk te configureren en de keren dat mijn verbinding eruit lag, lag het niet aan de Zyxel.

Geen reden tot ongerustheid

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-05 11:56
Ik zou zeggen: zoek een op de termen zyxel EN 650.
Komen genoeg topics omhog...

• Nilco
zetje01 schreef op 04 October 2003 @ 09:15:
Ik zou zeggen: zoek een op de termen zyxel EN 650.
Komen genoeg topics omhog...
Had ik al gedaan. Komen 30 topics maar geen enkele met de informatie die ik vraag.

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MEGATRON schreef op 03 October 2003 @ 23:52:
Om te beginnen ben ik een leek op het gebied van netwerken en alles wat daarbij komt kijken.
Ik krijg over een paar dagen deze ethernetmodem binnen en had begrepen dat je daar een NIC voor in je computer moet hebben. Via via heb ik een 3com905-TX op de kop kunnen tikken (ik hoorde van iedereen dat ik deze of een latere versie kaart moest nemen. Deze persoon vroeg mij welk merk adsl-modem ik kreeg. Toen ik hem vertelde dat ik dus die Zyxel Prestige 650R-31 kreeg wenst hij me veel succes omdat dit een "bagger" modem was :? :?

Daar dit modem nu door diverse providers wordt geleverd neem ik aan dat vele van u deze modem hebben. Mijn vraag als leek aan u is dus:

Wat zijn jullie ervaringen met deze modem?? En moet ik me nu zorgen gaan maken dat ik straks veel problemen krijg. (Mijn abonnement is via Tisali -> BabyXL, 768/256)
Onzin, prima dsl modem, let wel op dat je de meest recente firmware gebruikt, als het goed is zal dat al in je modem zitten en anders ffies via zyxel site downloaden.
Succes ermee, mocht het niet lukken, je weet ons te vinden ;)

• Nilco
dolby schreef op 04 October 2003 @ 09:36:
[...]

Onzin, prima dsl modem, let wel op dat je de meest recente firmware gebruikt, als het goed is zal dat al in je modem zitten en anders ffies via zyxel site downloaden.
Succes ermee, mocht het niet lukken, je weet ons te vinden ;)
Kijk dit soort antwoorden stellen me gelijk een stuk geruster. _/-\o_ _/-\o_

• Nilco
Maar...........nog meer positieve berichten maken me nog blijer :*) :*) :*)

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 15:31

Crusader

Arc Nature

Okee dan, komt ie:
Mijn ervaring met dat Zyxel modem is dat ie mij 10 keer beter bevalt dat het Alcatel ding dat ik ooit van KPN kreeg (in een grijs verleden).
Echt waar, goed te configureren, tot router om te zetten en gewoon een goede verbinding.
Ik vind het nogal makkelijk gezegd "bagger modem". Laat die persoon maar eens met een duidelijke onderbouwing komen.
Kijk, als iemand toevallig een keertje een minder prettige ervaring heeft met zo'n modem, wil dat niet zeggen dat meteen al die modems "bagger" zijn.
Nee, ik vind het een perfect ding! Je mag er best blij mee zijn :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MEGATRON schreef op 04 October 2003 @ 12:00:
Maar...........nog meer positieve berichten maken me nog blijer :*) :*) :*)
Let erop dat je niet onnodig gaat lopen kicken. Deze medeling had volgens mij best in je vorige post erbij gekunt...... :)

En heb je al even 'gezoekt' op 'Zyxel 650 31'. Zijn best wel veel topiques over, waar je de door jou gevraagde info uit kan extrapoleren :P

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• Nilco
Tweeke schreef op 04 October 2003 @ 12:25:
[...]

Let erop dat je niet onnodig gaat lopen kicken. Deze medeling had volgens mij best in je vorige post erbij gekunt...... :)

En heb je al even 'gezoekt' op 'Zyxel 650 31'. Zijn best wel veel topiques over, waar je de door jou gevraagde info uit kan extrapoleren :P
Dat heb ik nu gedaan, maar dan ipv 30 maar 14 topics. 8)7 8)7

• Nilco
Ik heb 'm net binnen en aangesloten. Wat een mooi ding :*) :*) :*)
NIC geinstalleerd, opstarten EN......in 1x op internet. (dat was met dat USB-kreng wel anders :( :( )

Ik vraag jullie hulp wel als ik ergens problemen mee heb.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Maar wel nádat je op http://www.zyxel.nl/support/ hebt gekeken hè? ;)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 16:53
Opzich een leuk modempje/router, maar hij kan niet echt goed overweg met een ip change, dan hanteert hij als afzend addres nog steeds het oude adres, een reboot is voldoende om het optelossen. Maar het is natuurlijk ook geen full-priced cisco spul, dus het heeft wel een goede price kwaliteits verhouding.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

HermeS schreef op 05 October 2003 @ 16:27:
Opzich een leuk modempje/router, maar hij kan niet echt goed overweg met een ip change, dan hanteert hij als afzend addres nog steeds het oude adres, een reboot is voldoende om het optelossen. Maar het is natuurlijk ook geen full-priced cisco spul, dus het heeft wel een goede price kwaliteits verhouding.
IP change aan de WAN of LAN kant?
Ik heb er overigens nog geen last van gehad en ik denk dat zoiets met een firmware simpel op te lossen is...

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 11:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Het is een grappig dingetje, maar ik zou hem persoonlijk nooit zelf kopen ter gebruik als router... echt kinderspul. Maar agh heb hem gratis gekregen bij mijn abbo. Maar is wel heel wat anders dan 't Cisco spul op werk ;)

• Crusader

Crusader

Arc Nature

n00bs schreef op 05 oktober 2003 @ 17:56:
Het is een grappig dingetje, maar ik zou hem persoonlijk nooit zelf kopen ter gebruik als router... echt kinderspul. Maar agh heb hem gratis gekregen bij mijn abbo. Maar is wel heel wat anders dan 't Cisco spul op werk ;)
Jij bent duidelijk verwend :P

• Nilco
n00bs schreef op 05 October 2003 @ 17:56:
Wie 't kleine niet eert, is 't grote niet weerd.

Loopt bij mij echt perfect.

PS. Sluiten deze topic.

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een topic hoeft alleen gesloten te worden, als bijv. de topicstart niet in orde is, of als er een gigantische flamewar aan de gang is o.i.d.
Als de vraag van de TS beantwoord is, wil dat niet zeggen dat het topic ook dicht moet.
Een topic als deze moet gewoon 'wegzakken' totdat ie uit zicht verdwijnt.... :)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• msG-Gsm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07-2025
ik weet eht niej wij hebben een Router van (zou ut niej weten) en een alcatel spedtouch

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-02 19:54
Is de laatste versie van de firmware (650-31) een versie die gelijk de modem in bridge mode gooit bij update?

Bijvoorbeeld nu oudere firmware erop (bridgemode) en ik ga updaten met V.3.40 GT3 (firmware van sept. 2003), komt ie dan weer in bridgemode te staan en klaar voor BBNED/DEMON gebruik?

Link: ftp://ftp.europe.zyxel.com/P650R-31/firmware/

Ik heb verder ook geen slechte berichten gehoord/gelezen over dit modempje (annex router)... :*)

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Mijn ervaring is inderdaad dat de modem na een firmware update meteen weer in bridge mode staat. Maar je kunt de huidige config opslaan in een bestand en eventueel na een firmware update weer inlezen, volgens mij hoef je dan niet veel meer te doen.

Hehe.. euh dwaziodo... kweenie hoor, maar echt nuttig is je bijdrage niet geloof ik ;)

• tazcarpteam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

tazcarpteam

zuipuh en schreeuwe(H.Teeuwen)

Werkt dit zyxel modem ook goed ism een linksys wap/router?

Mijn Specs

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 11:48
Goed modem hoor. Uitgebreide mogelijkheden. Naar router omzetten gaf wat problemen bij mij. Maar uiteindelijk toch gelukt. Vergeet niet de DNS servers van je provider in te stellen! In mijn geval Demon. Dat staat namelijk niet in de handleiding.

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Huh, ik heb ook Demon, maar ik heb nooit DNS adressen in mijn router (zyxel) moeten instellen. Toch werkt het

[ Voor 4% gewijzigd door Trunksmd op 07-10-2003 10:23 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 11:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Je hoeft DNS via de router te laten gaan, kan ook gewoon vanuit je windhoos bak. Scheelt weer CPU powah van je router (denk iK)

• GenetiX
n00bs schreef op 07 October 2003 @ 11:03:
Je hoeft DNS via de router te laten gaan, kan ook gewoon vanuit je windhoos bak. Scheelt weer CPU powah van je router (denk iK)
Valt wel mee. Het verbruik van mijn Zyxel is max. 4% bij 2 pc's die volop bezig zijn. Daarbij is het ook wat handiger voor de clients. Je prikt ze erin en klaar.

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-03 12:59
GenetiX schreef op 07 oktober 2003 @ 11:56:
[...]

Valt wel mee. Het verbruik van mijn Zyxel is max. 4% bij 2 pc's die volop bezig zijn. Daarbij is het ook wat handiger voor de clients. Je prikt ze erin en klaar.
Hmm, ik wist niet dat er rekening werd gehouden met de cpu power van het modem 8)7 . Is het dan zo dat je hogere snelheden kunt halen wanneer het modem minder cpu power nodig heeft???

• GenetiX
Lexxx schreef op 07 October 2003 @ 11:58:
[...]

Hmm, ik wist niet dat er rekening werd gehouden met de cpu power van het modem 8)7 . Is het dan zo dat je hogere snelheden kunt halen wanneer het modem minder cpu power nodig heeft???
Denk niet dat het echt van belang is. Overigens lijkt het me niet verstandig 200 pc's aan je zyxel routertje te hangen. Dat gaat niet goed denk ik!
Pagina: 1