Toon posts:

[VB6] Inhoud ListBox slepen naar Word *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een apart formulier in Visual Basic gemaakt (dat naast MS Word draait) met een ListBox erin, die wordt gevuld vanuit een Oracle database.
Nu is het de bedoeling dat ik de items uit de ListBox in het Word document kan slepen op verschillende plaatsen in een tabel.
Kan dit met Visual Basic? Zo ja, hoe? Zo nee, hoe dan wel?

Kan iemand mij hier aub mee helpen?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 22:49

curry684

left part of the evil twins

Je zoekt naar de term "OLE Drag&Drop", en is niet echt makkelijk te doen in VB. Er zijn wel kant&klare componenten voor te vinden via internet echter.

Professionele website nodig?

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Hier is een artikel over OLE Drag & Drop dat in de MSDN heeft gestaan:
http://web.archive.org/we...iodic/period98/VB0598.htm

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Hartfield
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11-2024
hallo luitjes,

ik heb ongeveer hetzelfde probleem als marizzz. Nu lukt het slepen wel en ik doe dit ook vanuit een
listbox die gevult is vanuit een database.

Het probleem is alleen dat ik 2 keer moet klikken om een item te selecteren voordat ik deze kan slepen omdat mn vb applicatie inactief is wanneer ik ervoor wat gesleept heb naar mijn word document. Wat ik graag wil zien is dat ik met 1 klik vanuit mn vb applicatie (die op dat moment inactief ernaast draait) een item naar Word sleep waar ik al in werk.

Is dit mogelijk?

HTML / DHTML / JAVA / JS / PHP / FLASH / MYSQL / ORACLE / DWH / BUSINESS INTELLIGENCE / OWB

• Hartfield
anyone!?

HTML / DHTML / JAVA / JS / PHP / FLASH / MYSQL / ORACLE / DWH / BUSINESS INTELLIGENCE / OWB

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:06

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Kun je die tweede klik niet in code genereren bij de eerste klik?
Je zult dus even uit moeten vinden wat het verschil is in status van dat listboxitem tussen de eerste en de tweede klik.

• Hartfield
daar ben ik idd ook al mee bezig geweest. Probleem wat ik toen kreeg is dat wanneer ik de muis loslaat deze nog steeds in de kopieer functie staat zeg maar. en dat ik dan nog een keer moet klikken om uit deze status te komen. De ideale situatie zou natuurlijk zijn dat ik met 1 klik sleep naar een applicatie. En wanneer ik loslaat er dus geen actie meer aan verbonden is.

• Hartfield
Na wat geknoei en DMSN gespit ben ik op het volgende gekomen.
En het belangrijkste,...het werkt! :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
'Kopieer en sleepfunctie
Private Sub List1_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
    If Button = vbLeftButton Then List1.OLEDrag Else List1.Drag vbEndDrag
End Sub

'Kopieer en sleepfunctie Lijst 1
Private Sub List1_OLEStartDrag(Data As DataObject, AllowedEffects As Long)
    Dim N As Long
    Data.Files.Clear
    Data.SetData , vbCFFiles
    For N = 0 To List1.ListCount - 1
        Data.Files.Add List1.List(N)
    Next
    AllowedEffects = vbDropEffectCopy
End Sub

Pagina: 1