Toon posts:

Embedded Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel voor een project aan het uitzoeken wat de embedded mogelijkheden zijn van Linux en aangezien ik nogal een n00b ben op Linux gebied vraag ik hier om ideeen. Ik heb tot dusver Bluecat Linux (van LynuxWorks) als optie gevonden, alleen dit is een commercieel pakket en ik neem aan dat dat er ook gratis alternatieve zijn. Het hele probleem is dat men nog niet zo lang met de ontwikkeling van embedded Linux bezig is, maar alle ideeen zijn welkom.

Verwijderd

Beetje vage topic.
Misschien kun je iets duidelijker zijn wat je er precies mee wilt doen.

Misschien heb je hier iets aan:
http://www.linuxdevices.com/articles/AT2760742655.html

Maar dat had Google je vast ook kunnen vertellen ;)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
Je zult inderdaad een stuk specifieker moeten zijn in wat je van plan bent, zo is er niks over te zeggen.

Inderdaad staat op Linuxdevices.com een hele lijst met allerlei hardware waarop Linux kan draaien. Maar welke je moet hebben of hoe het precies werkt, daarvoor zul je toch echt zelf moeten weten wat je wilt gaan doen...

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-04 15:16
Kan je op www.distrowatch.com niets vinden?

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is dat er een bordje ontwikkeld wordt (of misschien is dat er al), op het bordje zal een ARM (of een vergelijkbare) processor komen, 100-256 MB RAM, video-uitgang en de nodige ingangen voor input. Verder wil men als besturingssysteem Linux gebruiken en hiervoor moet een applicatie ontwikkeld worden dat gegevens die in het RAM geheugen staan via de video-uitgang op een scherm kan tonen.
Nu is mijn vraag wat de mogelijkheden van Linux zijn op dit gebied. Ik weet dat men hard bezig is met de ontwikkeling van embedded Linux en ik heb ook al een commercieel pakket gevonden, maar er zijn vast gratis alternatieven. Ik verwacht alleen problemen met de drivers die nodig zijn, ik denk niet dat alles standaard ondersteunt wordt. Ook vraag ik me af hoe het programmeren van een applicatie dat op zo'n bordje komt te draaien in z'n werk gaat. Ik heb wel ervaring met het programmeren van applicaties voor 'gewone' pc's.

Misschien dat iemand me met (een van deze) vragen kan helpen?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
Bedoel je een project als dit ?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:25
Denk ook eens aan NetBSD.
Het lijkt best veel op Linux, het is compact en het draait bij wijze van spreken nog op je horloge of rekenmachine :)
Pagina: 1