Laat ik met mijn voorspelling daar eens even op inhaken.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:43:
Voorspelling
Het lijkt er op dat de laatste dagen het tempo wat omhoog gegaan is... met een gemiddelde dagproductie boven de 21 Pnode laatste week. Dat leidt tot de voorspelling dat we in december 2009 klaar zijn. De 3 en 9 weeks voorspellingen leveren beide data eind januari 2010.
Allereerst de inhaal voorspelling t.o.v. de Russkies:
19-11-2008 of 30-8-2008 als we kijken naar wat wij en de russen de afgelopen 5 en 30 dagen hebben geproduceerd. Dit is helaas dus veel eerder dan wanneer OGR wordt afgerond als we kijken naar MathFox zijn voorspellingen.
Kijken we naar het gemiddelde aantal % dat het project vooruit gegaan is de afgelopen 5, 30 en 91 dagen en trekken we dit door naar de 100% dan komen de volgende dagen hieruit rollen: 8-5-2009, 14-8-2009 of 5-2-2009. Ook deze zijn later dan wanneer de russen ons eventueel inhalen!
Doe ik een iets geavanceerdere berekening op basis van hoeveel nodes er vermoedelijk nog gedaan moeten worden (op basis van hoeveel stubs nog gedaan moeten worden, en de gemiddelde grootte van de stubs die ik zelf gedaan heb) uitgezet tegen de huidige snelheid vermeld op de d.net stats pagina dan komen de volgende dagen hieruit rollen: 15-4-2009 en 12-11-2009 voor de huidige snelheid en de gemiddelde snelheid van het volledige project.
Hopelijk zijn de spaarpotten al aardig vol aan het worden zodat we straks weer een sprong voorwaarts kunnen maken.
Zoals het er nu uit ziet zullen de russen ons voor het einde van het project gaan inhalen, hopelijk houden we ze lang genoeg van ons af zodat dit niet gebeurd!
** Disclaimer: eventuele spaaracties welke momenteel lopen zijn niet meegenomen in de berekeningen
[ Voor 4% gewijzigd door Robinski op 21-11-2007 11:21 ]
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput