Toon posts:

[Mobo] Bestaan dual Slot1 mATX moederborden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen of er dual Slot1 moederborden bestaan, met micro ATX als formfactor?
Ik heb al menige malen gezocht op google en op GoT, en misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen maar ik kan ze niet vinden. Wie kan mij helpen?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hmm ik ben ze nog niet tegen gekomen en heb al veel dual Slot 1 mobo's in mijn hand gehad :P
Slot1 Micro ATX is al zeldzaam, en een dual slot1 bestaat afaik niet. :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Slot 1 Micro ATX is al behoorlijk krapjes, als ik naar mijn SLOT1 Micro ATX moederbord kijk dan is daar niet veel plek voor nog een tweede Slot 1 CPU.

Slot 1 CPU's incl. koeler nemen aardig veel ruimte in ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

O.a. PC Chips maakte daat soort moederborden. Bijvoorbeeld de M747:
Afbeeldingslocatie: http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/pccpics/m747.gif

Kijk maar eens op de PC Chips lottery, daar zijn meer dan 20 slot 1 (soms ook met socket 370) mobo's met MicroATX te vinden.

EDIT
Helaas is dus dual niet op microatx te krijgen omdat je dan qua breedte nauwelijks plek voor insteekkaarten zou hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/pccpics/m720.gif

[ Voor 29% gewijzigd door The Third Man op 16-01-2005 13:24 ]

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Lekkere Kwal schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:23:
[afbeelding]

Kijk maar eens op de PC Chips lottery, daar zijn meer dan 20 slot 1 (soms ook met socket 370) mobo's met MicroATX te vinden.
Iets met dual enzo :P :+
Ik zie hier maar echt 1 Slot 1 connector ;)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Atlas schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:23:
[...]

Iets met dual enzo :P :+
Ik zie hier maar echt 1 Slot 1 connector ;)
Ja al geedit :P

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

1 Micro ATX Bord heeft niet genoeg ruimte voor Dual Slot 1.
Het kan wel, maar dan moet je andere dingen (zoals PCI sloten) inleveren en daar heeft niet iedereen zin in ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
so wat een hoop reacties allemaal! En zo snel!! Iedereen bedankt!

Het aantal PCI sloten is niet belangrijk, ik heb nu een Matx bordje daar zitten ook maar 2 sloten ofzo op, dat is nou juist het leuke van Matx. Je levert in principe alleen in op het aantal sloten. Maar zouden die dingen dan echt niet bestaan??

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lekkere Kwal schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:23:
Afbeeldingslocatie: http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/pccpics/m747.gif
Ahum...

Dat is een bAT bord :o

Kijk eens naar de M741LMRT, dat is Sl1 uATX :z

Afbeeldingslocatie: http://www.amptron.com/Images/m741lmrt.jpg
En nee, je kunt bij deze NIET tegelijk de So370 PPGA en Sl1 aansluiting gebruiken 8)7

Dual uATX heb ik idd ook nog nooit gezien- zeker niet Slot1 met z'n enorme footprint.

* dion_b heeft wel een dual So8 plank in een bAT minitower, maar moest muv 2x 5.25" alle drivebays eruit slopen om het erin te vrotten :P

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 16-01-2005 18:15 ]

Oslik blyat! Oslik!

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

dion_b schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:52:
[...]

Ahum...

Dat is een bAT bord :o

Kijk eens naar de M714LMRT, dat is Sl1 uATX :z

[afbeelding]
En nee, je kunt bij deze NIET tegelijk de So370 PPGA en Sl1 aansluiting gebruiken 8)7

Dual uATX heb ik idd ook nog nooit gezien- zeker niet Slot1 met z'n enorme footprint.

* dion_b heeft wel een dual So8 plank in een bAT minitower, maar moest muv 2x 5.25" alle drivebays eruit slopen om het erin te vrotten :P
Klopt, ik had ook maar 1 uit de grote lijst met Slot1 mobo's van PC Chips genomen, niet echt erop gelet. Overigens heb ik die M714LMRT ook laatst voor iemand in een soort antieke htpc gebruikt, dus ik ken hem wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vrees ook dat hij niet bestaat, jammer. Ik ga ff op zoek naar een andere mogelijkheid. Alvast bedankt allemaal!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 20:29
Misschien domme vraag maar wat is 'formfactor' precies? :)

Ik heb namelijk een Intel(?) mobo met dual Slot 1 Celeron 350 en dat is een dusdanig raar (vooral afmetingen) moederbord met veel opties en rare connecties dat het misschien wel eens in de richting zou kunnen komen van wat TS zoekt (tenzij dat natuurlijk niet bestaat).

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Atlas
  • Niet online

Atlas

willem169 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:42:

Ik heb namelijk een Intel(?) mobo met dual Slot 1 Celeron 350 en dat is een dusdanig raar (vooral afmetingen) moederbord met veel opties en rare connecties dat het misschien wel eens in de richting zou kunnen komen van wat TS zoekt (tenzij dat natuurlijk niet bestaat).
Formfactor is de afmeting en indeling van een moederbord :)
ATX, AT, BTX, micro-ATX en al dat soort dingen zijn formfactors :)

* Atlas aait Willempie

Edit: http://www.formfactors.org/formfactor.asp :)

[ Voor 10% gewijzigd door Atlas op 20-01-2005 12:10 ]

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Hoezo moet het percee dual slot1 zijn? Neem dan een goedkoop sA bordje met een xp er op ben je bijna net zo veel kwijt, is waarschijnlijk nog sneller en ook nog zuiniger

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

willem169 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:42:

Eeh...

- er bestaat geen Celeron op 350MHz
- Slot1 Celeron kun je niet zonder grote moeite dual laten draaien (iirc moet je een pin die normaal GND is voorzien van een high signaal, iig iets in die richting, zonder soldeerbout niet te doen).

Ben dus erg benieuwd _WAT_ je daar exact hebt :o
eppie schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:21:
Hoezo moet het percee dual slot1 zijn? Neem dan een goedkoop sA bordje met een xp er op ben je bijna net zo veel kwijt, is waarschijnlijk nog sneller en ook nog zuiniger
Ben benieuwd naar waarom precies die combo, maar allicht heeft de TS twee Sl1 CPU's over en een uATX kast ofzo...

Verder is met een dual systeem spelen altijd leuk, als je weinig geld hebt en een app multithreaded wilt ontwikkelen oid is een dual Sl1 een uitkomst, maar idd voor rauwe performance is een gewoon Athlonnetje natuurlijk sneller :z

[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 20-01-2005 16:06 ]

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b heeft alle offtopic spul over SBC (mijn schuld :X ) naar een eigen topic overgeheveld :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1