[Geluid] Stotteren

Pagina: 1
Acties:

• Gangkast
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

Topicstarter
Het zou hier wel eens om een heel simpel probleem kunnen gaan wat menig tweaker zo weet te verhelpen.

Ik heb een Packard bell van een klant met de volgende klacht

1 Geluid stotterd bij het kijken van een DVD

2 Spelletjes blijven haken Geluid en beeld lopen niet meer gelijk

Dat is de beschrijving die erbij zit.
het gaat om een celleron met 256 mb geheugen en winXP

hijzelf denkt dat er een storing in de geluidskaart zit

omdat mijn computerverstand ook maar beperkt is vraag ik hier maar om hulp.

Zou het aan de geluidskaart liggen? want de computer duurt een eeuwigheid voordat ie opgestart is, zit vol met spelletjes, en spyware.
zou het kunnen zijn dat t helpt als ik m defragmenteer, of zit er echt een storing in de geluidskaart?

“The world is a book and those who do not travel read only one page”

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gangkast schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:05:

Zou het aan de geluidskaart liggen? want de computer duurt een eeuwigheid voordat ie opgestart is, zit vol met spelletjes, en spyware.
zou het kunnen zijn dat t helpt als ik m defragmenteer, of zit er echt een storing in de geluidskaart?
Eerst eens met Hitman Pro eroverheen, zodat je in ieder geval van die rotzooi af bent :P

Vervolgens op de site van de maker (= dus Packard Bell) van de geluidskaart kijken of je wel de laatste drivers hebt.

Succes :)

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 17:02

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

format C: & herinstallatie...zorg dat de pc eerst "as clean as a newborn baby" is.

Als het probleem zich daarna nog voordoet, moet je gaan denken aan het uitbreiden van de hardwaremogelijkheden.
Het lijkt meer een gebrek aan systeemcapaciteit...dus evt andere Vid of audio kaart, meer RAM, evt P4 ipv Cellie (als dat past natuurlijk)

[ Voor 27% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 14-01-2005 12:12 ]

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Heerlijk naief, iemand die al niet zoveel verstand van pc's heeft, meteen adviseren dat ie zijn pc kan gaan formatteren omdat zijn geluid stotterd, en dan vervolgens dat hele ding op nieuw moet installeren. Echt een goeie oplossing!!!!!

Ik heb in het verleden meegemaakt dat stotteren van geluid met video etc kwam door IRQ sharing, dus dat de videokaart op dezelfde IRQ hing als de geluidskaart, maar dat is al weer tijden geleden. Vertel even wat meer... Hoeveel MHZ is die celeron, hou oud is de windows Intallatie, en welke versie van Windows gaat het over. Zit de geluidskaart onboard? Dus op het moederbord geintegreerd, of is het een losse, zeflde verhaal voor de videokaart, onboard of los?

Misschien is het handig het type nr online te zetten dan kunnen mensen die je willen helpen zelf de specs van de Packard Hell site af halen, maar mooiste is natuurlijk als je dat zelf even uitwerkt.

Verwijderd

Ik heb ooit bij een klant een gelijkaardig probleem gehad. Dit was het volgende:

De videokaart bleek de onboard-geluidskaart rechtstreeks te storen. Het uitschakelen van de onboard-geluidskaart en het plaatsen van een gewoon pci geluidskaartje loste die probleem volledig op. Je kan het eens proberen.