Toon posts:

[Access] Meedere insert-statements in 1 keer mogelijk? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het dus maar niet voor elkaar om meerdere rijen te inserten in access d.m.v. sql.

1 rij gaat prima, maar 2 of meer rijen pikt access dus niet. Ik probeer gewoon toe te voegen d.m.v. sql querys.

code:
1
2
3
4
5
6
Dit gaat prima:
INSERT INTO acties VALUES ('2003-09-30', '11', 'ja', '4');

Maar dit weer niet:
INSERT INTO acties VALUES ('2003-09-30', '12', 'nee', '4');

Er zijn geen primary keys of wat dan ook aanwezig op mijn tabellen, Iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat lukt er niet? Krijg je een foutmelding?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
als ik het volgende in een query zet en probeer op te slaan zegt ie dat er tekens aan het einde van de query aangetroffen zijn.

code:
1
2
INSERT INTO acties VALUES ('2003-09-30', '12', 'nee', '4');

Ik zoek dus gewoon een manier om meerdere insert regels achter elkaar uit te voeren.

Verwijderd

Dat kan dus niet he, als een query afgesloten is met ; dan is ie ook echt afgesloten... Twee queries in een stoppen op de manier zoals jij wil dat kan niet.

Je zult dus twee aparte queries moeten maken, of de gegevens voor de query uit een andere tabel moeten trekken.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik mijn query dan opbouwen zodat ik wel meerdere insertregels tegelijk kan uitvoeren?

Bij MySql werkt het overigens wel, alleen MOET ik dit ook in Access voor elkaar kunnen krijgen.

Verwijderd

Een query is één query. Je moet dus alles binnen de eerste puntkomma zien te krijgen. Nu gaat dat zo volgens mij niet lukken, dus óf je maakt twee losse queries en voert die allebei uit, of je haalt zo:

code:
1
2
3
INSERT INTO doeltabel(bla1, bla2)
SELECT bla1, bla2
FROM brontabel;

gegevens op uit een brontabel die je in een doeltabel gooit.

Dat MySQL het kan is geen garantie dat alle databases het kunnen. En Access gaat zeer soepel met standaarden om maar je kan het ook overdrijven... :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is me nog steeds niet gelukt, iemand anders suggesties?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-07 09:59

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ja, laat je originele idee voor wat het is. Access KAN NIET in één SQL statement 2 inserts uitvoeren. Schrijf code om die queries uit te voeren of pas je datamodel aan.

Misschien als je iets meer info geeft over wat / waarom dat k je een beter advies kan geven :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan; ten eerste is dit een nederlands forum; ten tweede heeft je vraag niets met vermenigvuldigde inserts te maken :) Verder is dit zoals al gezegd dus niet mogelijk; leg dus even uit waarom je dit precies wil zodat we je alsnog verder kunnen helpen :)

Access multiply insert > [Access] Meedere insert-statements in 1 keer mogelijk? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1