Toon posts:

Hoe via externe adres adres bekijken die op LAN server draai

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb binnen mijn netwerk een server draaien met Apache. Op mijn router heb ik een port forwarding voor poort 80 naar het IP van die server.

Daarna heb ik bij nl.eu.org een domein aangevraagd.

Als ik nu bij mijn buurman op internet ga en naar die website ga krijg ik hem te zien, ook via mijn WAN IP.

Maar als ik hier thuis via het LAN naar het nl.eu.org of WAN IP adres ga dan krijg ik mijn login prompt van mijn router in beeld.

Hoe maak ik het zo dat ik toch die website te zien krijg. Moet er dan iets in de router aangepast worden? Het gaat om een E-tech Analoge ADSL router 4 ports.

Of is dit gewoon normaal?

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik zou even een proxy instellen in je browser. Omdat je van een lokaal IP op je modem terechtkomt, gaat hij de modem-webinterface laden, ipv door te routeren naar je webserver.

Verwijderd

Topicstarter
ja nu werkt die, thx

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zie ook:
Het Grote Poortmappingsverhaal
Opgelet !!!
Een poortmap werkt enkel van buiten naar binnen.
code:
1
2
3
4
5
Wel:
-----> router (met poortmap) ------> interne server

Niet:
 router (met poortmap) <------> interne server

Dus als je zelf je poortmap test van je interne netwerkje op je externe adres, dan zal dit niet lukken.
Dit betekent niet dat je poortmap niet werkt !
Laat dus even iemand anders je poortmap uittesten.
:)

[ Voor 7% gewijzigd door AtleX op 10-01-2005 14:56 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
weer wat geleerd ;)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:26
Sommige (NAT) routers hebben een loopback. Als je dan op het LAN gedeelte het WAN-ip invult krijg je (als er een portmap voor is) wel je server te zien.

Ik weet zo alleen niet welke routers dat wel, en welke het niet hebben. De veel gebruikte Speedtouch 510 heeft het iig niet.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:32:
Sommige (NAT) routers hebben een loopback. Als je dan op het LAN gedeelte het WAN-ip invult krijg je (als er een portmap voor is) wel je server te zien.

Ik weet zo alleen niet welke routers dat wel, en welke het niet hebben. De veel gebruikte Speedtouch 510 heeft het iig niet.
Dat heb ik maar 1 keer gezien, maar een dure Cisco. Ik heb nog geen enkele consumenten modem/router (ik heb ervaring Linksys, Draytek, Sweex, ETech, Thomson) gezien die dat heeft.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:26
Ik meen dat (een aantal van) de alternatieve firmwares voor bijvoorbeeld de WRT54g van Linksys het wel ondersteunen. Maar goed, ik vind vrij lastig overzichten van wat er nu precies anders is aan de diverse firmwares, dus zeker weten doe ik het niet :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1