Toon posts:

USB poorten werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb een

MSI K8TNeo Moederbord
AMD64 3200+
Geforce FX5600 256mb
HD Maxtor 120Gig
1024MB Ram

Ik heb mijn Systeem in elkaar gezet en Windows XP profesional + service pack 2 erop gezet. Alle benodigde drivers geinstalleerd maar nu werkt er maar 1 USB poort op mijn computer. Er zitten 4 poorten vast op het moederbord. de voorste heb ik niet aangesloten. Ik heb nu mijn Muis, "wireless Optical Mouse M/N:SN-26Magic" van SanSun op 1 van de 4 USB poorten aangesloten. maar Als ik nu mijn Webcam aansluit, herkent de computer hem niet, en mijn muis werkt ook niet meer.

in de bios heb ik ingesteld wat er tussen [ ] staat:

> Integrated Peripherals
Dan staan er 2 dingen over USB

USB Controller >> Disabled\ USB2 \ USB4\ USB6\ [USB8]
USB Device Legacy Support >> Disabled\ No Mice\ [All Device]

Heeft iemand anders ook dit probleem? en hoe kan ik dit oplossen?
Op mijn vorige pc werkte alles perfect. (pentium 2)

alvast bedankt,

m.vr.gr. Erwin

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 13:07
USB op enabled zetten in bios

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-07 07:01

Nik

wouter37, heb je zijn post al gelezen?

Anyway, misschien is het een chipsetdriver kwestie. Ga eens opzoek naar je chipset drivers, bij mij werken mijn front ubs aansluitingen niet als ik Windows er opnieuw opzet.

Anders zou ik niet weten wat er mis zou kunnen zijn (misschien stekkertjes/ kabeltjes/ apparatuur controleren?

[ Voor 21% gewijzigd door Nik op 08-01-2005 20:49 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 13:07
proller, heb je zijn post wel gelezen?

---------

[ Voor 46% gewijzigd door wouter37 op 08-01-2005 21:03 ]

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:22
wouter37 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:56:
proller, heb je zijn post wel gelezen?

mischien heb je de draaden voor je usb niet goed aangesloten :)
Je leest niet goed

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:42:
in de bios heb ik ingesteld wat er tussen [ ] staat:

> Integrated Peripherals
Dan staan er 2 dingen over USB

USB Controller >> Disabled\ USB2 \ USB4\ USB6\ [USB8]
USB Device Legacy Support >> Disabled\ No Mice\ [All Device]
Zet USB Device Legacy Support eens op Disabled en probeer het dan nog eens.

Nette startpost trouwens, afgezien van de groeten onderaan je post istie perfect :)

[ Voor 13% gewijzigd door dr snuggles op 08-01-2005 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmh werkt nogsteeds niet hoor!
Ik neem aan dat die 4 achterste usb poorten het altijd moeten doen?
want de voorste heb ik niet aangesloten! en ik heb wel alle drivers geinstalleerd

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-07 22:52
1. Maar als er maar één apparaat is aangesloten: je muis, werkt deze dan op alle 4 de poorten?
of op maar één bepaalde poort?

2. Heeft je webcam een aparte stroomaansluiting? of maakt deze gebruik van de stroom van de USB? Je muis zal dat ook doen.

Officieel moet een moederbord 500mA 5V stroom kunnen leveren. Maar ik geloof dat dit verdeeld is over álle poorten. Het kan zijn dat je moederbord dit niet voldoende doet, óf dat je webcam simpelweg teveel trekt.
In beide gevallen lijdt dit tot hetzelfde: geen van de aangesloten apparaten werkt meer.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Ik heb hier met mijn MSI 645E max2 mobo op mijn 'klootbak' hetzelfde probleem met WinXP. Het is een driver probleem, dat kan niet anders. Apparaten vallen soms zomaar uit, sommige poorten werken dan wel, en dan niet, apparaten worden herkend als "Onbekend apparaat", etc.
Ondanks dat ik de laatste drivers gebruik, wil het niet lukken. Met linux werkt het echter allemaal wél goed.

Waarschijnlijk is het dus een fout van MSI en/of de chip op het mobo, iig. met mijn mobo. Er draait nu standaard linux op als server, dus veel kan het mij niet meer schelen :P .

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Wat nog weleens wil helpen is al je usb-app deinstalleren in apparaatbeheer. Als je dat hebt gedaan opnieuw opstarten en windows begint je usb-app. weer te herkennen en te installeren. Misschien het proberen waard

Verwijderd

Topicstarter
OnTracK schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:09:
1. Maar als er maar één apparaat is aangesloten: je muis, werkt deze dan op alle 4 de poorten?
of op maar één bepaalde poort?

2. Heeft je webcam een aparte stroomaansluiting? of maakt deze gebruik van de stroom van de USB? Je muis zal dat ook doen.

Officieel moet een moederbord 500mA 5V stroom kunnen leveren. Maar ik geloof dat dit verdeeld is over álle poorten. Het kan zijn dat je moederbord dit niet voldoende doet, óf dat je webcam simpelweg teveel trekt.
In beide gevallen lijdt dit tot hetzelfde: geen van de aangesloten apparaten werkt meer.
Ja de muis werkt op alle usb poorten, als ik de webcam erbij aansluit gaat het lamje van het oplaadstation van de muis uit. maar als ik de muis eruit haal en de webcam alleen aansluit doet deze het ook niet. terwijl als ik een scanner \ fotocamera aansluit werkt de muis nog wel en dat andere apparaat ook.. het probleem is dus alleen bij de webcam.. maar op een andere computer werkt deze wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
objectief2 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:18:
Wat nog weleens wil helpen is al je usb-app deinstalleren in apparaatbeheer. Als je dat hebt gedaan opnieuw opstarten en windows begint je usb-app. weer te herkennen en te installeren. Misschien het proberen waard
heb ik geprobeerd, je muis herkent die automatisch.. als ik de webcam erin laat werkt de muis nogsteeds niet maar de webcam word niet herkent.. ook niet als ik deze er later in doe

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-07 22:52
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:19:
[...]

Ja de muis werkt op alle usb poorten, als ik de webcam erbij aansluit gaat het lamje van het oplaadstation van de muis uit. maar als ik de muis eruit haal en de webcam alleen aansluit doet deze het ook niet. terwijl als ik een scanner \ fotocamera aansluit werkt de muis nog wel en dat andere apparaat ook.. het probleem is dus alleen bij de webcam.. maar op een andere computer werkt deze wel goed.
Combinatie webcam+moederbord probleem dus.

Je moederbord levert niet up-to-spec stroom, en je webcam trekt relatief veel waardoor hij de hele interne hub eruit trekt. Zie je ook veel op losse USB-hubs zonder losse stroomvoorziening.
Kijk eens in je apparaatbeheer hoeveel USB hubs je hebt. En als je er meerdere hebt. Sluit dan eens die losse headers op je moederbord aan. Waarschijnlijk zitten die op hun eigen hub en hebben ze (hopelijk) een eigen stroomvoorziening.

Anders zou een PCI USB kaartje het probleem wel moeten oplossen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
OnTracK schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:25:
[...]
Combinatie webcam+moederbord probleem dus.

Je moederbord levert niet up-to-spec stroom, en je webcam trekt relatief veel waardoor hij de hele interne hub eruit trekt. Zie je ook veel op losse USB-hubs zonder losse stroomvoorziening.
Kijk eens in je apparaatbeheer hoeveel USB hubs je hebt. En als je er meerdere hebt. Sluit dan eens die losse headers op je moederbord aan. Waarschijnlijk zitten die op hun eigen hub en hebben ze (hopelijk) een eigen stroomvoorziening.

Anders zou een PCI USB kaartje het probleem wel moeten oplossen.
Deze bedoel je ? Ik heb trouwens verder niets aangesloten op usb uitgangen..
hoe kan het dan dat die met alleen de muis + webcam teveel stroom trektAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~rouwe159/Usb.JPG

Deze kan ik allemaal uitschakelen maar dit helpt niets, als ik die andere 2 uitschakel werkt mijn muis nietmeer Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~rouwe159/Usb2.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 01:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had net plaatjes erop gezet, maar die zie ik niet meer :| of ligt dat nou aan mij

uhh nu weer wel

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 02:09 ]

Pagina: 1