Toon posts:

MA500's een verbetering?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenaar van een Marantz sr7300, 2 B&W DM309's en 2 MS906 als fronts :D (die vier speakers in combinatie vond ik beter klinken dan 2 afzonderlijk als fronts).

Op dit moment gebruik ik ff geen center, maar ik zit dus te twijfelen. Ga ik 2 monoblokken kopen MA500, of een center.. (b&w LCR-60)

Maar nu vraag ik me af zouden de ma500's wel een verbetering op leveren voor het geluid... en zo ja waar uit zich dit dan in ...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je zult jezelf denkik eerst moeten afvragen wat je het meeste doet...
Luister je veel muziek ==> ma 500's...
Kijk je veel films ==> center...

Verwijderd

Topicstarter
Ja das net het probleem, ik doe beide heel veel !!!!!! :S

Maar op stereo muziek gebied, hoe zouden de ma500's het geluid verbeteren? Zoveel meer vermogen dan bijv mijn Marantz sr7300 hebben ze niet, of zie ik dit verkeerd?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het gaat niet om het vermogen, maar om de geluidskwaliteit. En daar zullen ze ongetwijfeld meer van bieden dan een surround receiver... Die beslissing zou ik alleen maken op het gehoor, niet op de specs.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg zou ik de ma500 niet eerst kunnen horen op mijn set en de center ook niet, om een beslissing te kunnen nemen, hellaas. Maar ik heb wel us gelezen dat die ma500's niet echt veel verschil zouden kunnen maken. Ik geloof dat Garmtz dit zei op Htforum, vandaar dat ik deze vraag stel

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er nog iemand anders misschien een visie op. Misschien iemand die een soortgelijke versterker heeft met deze monoblokken

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:06
Ik zit ongeveer met hetzelfde 'probleem'. Ik heb ook een sr7300 maar dan met de B&W 602s3 als fronts. Aangezien ik vaker stereo luister, wil ik hier wat verbetering in gaan krijgen. Ook ik heb inderdaad gekeken voor de ma500 monoblokken, maar heb ook inderdaad op htforum gelezen dat dit geen tot weinig verbetering gaat opleveren.

Daarnaast is het misschien wel de vraag of ik (en jij dan ook waarschijnlijk?) er niet beter aan doe om de speakers te upgraden ipv een nieuwe eindversterker(s). ?

Verwijderd

Topicstarter
precies michael, ik zit nu zelf ook erg aan de center te denken

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Probleem is wel dat het geluid nog wel eerst langs de voorversterker gaat van de SR7300. Die is dan duidelijk van mindere kwaliteit dan de eindversterkers waar hij het signaal naar stuurt.

Als je beter stereo geluid wilt, kun je beter een goede stereo versterker (voor en eind of geïntegreerd) kopen.

Als je echter gaat voor de center heb je dus sowieso beter surround geluid. Je gaat de verbetering die de center geeft sowieso horen, en misschien de verbetering die de eindversterkers brengen niet door de relatief mindere voorversterking van de surround versterker.

Als je muziek en film allebei even belangrijk vindt, zou ik gaan voor de center. Dat levert voor film iig een grote verbetering. De eindversterkers leveren misschien wel een verbetering, maar dat kan heel minimaal zijn en zo nauwelijks hoorbaar.

iRacing Profiel

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Copy-paste van HTforum, dat je het zeker leest ;) :

Wel, ik kan je zeggen dat op mijn set de Marantz MA-500 monoblokken een aardige toevoeging waren, aardige zei ik? Een prachtige aanwinst is eerder gepast :D

Mijn speakers kwamen helemaal tot leven, wat wil je dan ook als je oorspronkelijk aangestuurd wordt door 85watt @ 8 ohm, dat komt van een SR-4300 en dan opeens 180watt @ 4 ohm van een monoblok. De verbetering in detail en spreiding is gewoon ongeloofelijk. Moet je zeker met jou speakers ook eens uitproberen :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:06
Ja ok, maar dat is op een sr4300, wat naar mijn mening niet te vergelijken is met een 7300.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Michael schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:17:
Ja ok, maar dat is op een sr4300, wat naar mijn mening niet te vergelijken is met een 7300.
Misschien niet, maar jij hebt ook maar "gelezen" dat het weinig verbetering zou zijn? Heb je geprobeerd?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Of anders de MA700`s...

Verwijderd

Of anders gewoon ff zelf luisteren. De meingen over van alles en nog wat lopen nogal uitéén zoals je merkt. Om daar doorheen te prikken is de enige optie om zelf te luisteren.

Zie ook: Policy mbt het kopen van versterker en luidspreker vragen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.