K8N-E Dlx / A64 3200 bevriest regelmatig zonder aanleiding

Pagina: 1
Acties:
  • 886 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Ik heb nog steeds het probleem met m'n pc dat ie plotseling (zonder enige aanleiding) bevriest. (geluid weg, beeld staat stil, fans draaien nog). ik d8 dak 't probleem had gevonden met de casefan, hij deed 't ook nog heel lang maar liep tog weer vast.

verder:
werkt de videokaart op de andere pc prima
is het geheugen al keer vervangen voor nieuw geheugen
is mobo+proc getest bij de winkel waar ik heb besteld
is casefan dus niet het probleem, want het gebeurd ook als ie niet is aangesloten
ligt het niet aan zelf geinstalleerde software (d8, mss ligt onboard netwerk overhoop met bv netlimiter)
ligt 't niet aan de dvd spelers of diskettestation
zijn de temperaturen evenals de voltages prima

enige wat 't nog kan zijn is de sata hd en de voeding, hoewel die goed lijken te werken.

de voeding (antec 380W in antec sonata) kan ik zelf niet testen en de maxtor harde schijf ook niet, want alsk gewone hd erin stop dan kan ie daar vanaf niet opstarten (krijg opstartscherm met veilige modus etc. maar als ik iets kies dan start ie opnieuw op).

Ik heb dit zsm getypt voordat ie weer vastloopt. wie kan me helpen?

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10 13:15
Kun je voltages posten van je voedign? Lijkt me daar aan te liggen.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
amd3200+
asus k8n-e deluxe mobo
1024mb ddr 400mhz corsair value
xfx gf 6800gt 256mb
creative 5.1 geluidskaart (omdat onboard geluid niet goed werkt)
160gb sata maxtor hd
pioneer dvd speler
nec dvd writer 3500a
floppydrive

MB temperature: 28graden
CPU temperature: 42graden
cpu fan speed: 3096rpm
power fan speed: 1350rpm (staat in 't rood)
VCore voltage: 1.552-1.568
3.3V: 3.264
5V: 5.032-5.059
12V: 12.004

voltages zien er tog goed uit?maar mss dat de voeding stuk is en random heel vaag doet waardoor de pc bevriest? of is tog de hd het probleem of iets anders?

[ Voor 39% gewijzigd door Reemster op 23-12-2004 16:10 ]

Verwijderd

amd3200+ met zo lage vcore? :/

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
is dat niet goed? zo niet, kan dat 't probleem zijn en wat kan ik eraan doen?

• tweakers.not
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-12 17:55
1,65 volt voor model 10, volgens amd. (http://www.amd.com/us-en/...s_and_tech_docs/26237.PDF pagina 37)

En dat kan je vast wel ergens in je bios instellen.

MAAR das voor een 32bits. Voor een AMD64 is het 1,5 dacht ik. Zie net aan de mobo dat het een 64 is |:(

En ik kan natuurlijk nergens verantwoordelijk voor worden gesteld ;)

[ Voor 18% gewijzigd door tweakers.not op 23-12-2004 17:40 ]

Verwijderd

Als het geen amd64 is dan moet die op 1.65 Vcore.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-12 11:40

TommyGun

Stik er maar in!

Die Vcore mag imo wel iets hoger ja. Heb je dit vooral terwijl je systeem stressed is? Of altijd?

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 23-12-2004 17:28 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
altijd. na 5minuten, na 3uur. stressed of unstressed, altijd dus. maar die vcore kan ik zonder gevaar wat hoger zetten? en zo ja, hoe hoog dan? tis btw amd 64bit 3200

ik betwijfel dat dit 't probleem is, maar dat zal ik altijd betwijfelen want nix wil helpen.

Ps: als iemand m'n pc wil kopen (helemaal compleet, behalve monitor. en eventueel inclusief veel software, films, games etc. dan zeg je 't maar. ik heb weinig tijd/geld en er moet snel iets gaan gebeuren))

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Misschien een andere windows versie of probeer linux eens

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
dan is dit de 1e pc die windows xp nie kan draaien, da's uniek. lijkt me zeer onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk. verder was 't de allereerste keer nog niet (of tis heel toevallig nooit gebeurd). en daarna mobo opgesturrd vanwege probs met geluid, i-net, usb. en daarna is dit probleem ontstaan

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-12 11:40

TommyGun

Stik er maar in!

Ja dat vermeldt je niet, heb je een schone Windows of is 't echt zo'n rommeltje en draaien er 100 spyware progsels in de achtergrond en heb je tientallen half-gebakken drivers. Dus cleanen? Schone install wil ook wel helpen. Even je belangrijkste shit backuppen en formatten maar :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12 15:37

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik vraag me af of het geheugen wel compatible is voor de zekerheid nog een keer memtest laten lopen.

Mijn geheugen laat me nu ff in de steek, volgens mij had de Antec Sonata Voeding dus wel problemen met de MSI K8N NEO4 Platinum, misschien is die voeding ook niet compatible met jouw moederbord (probeer bij de lokale goede pczaak jouw pc te testen met andere voeding; anders koop je 1 en ruil je direct de volgende dag en neem maar geen Antec, rare merk of Q-tec).

Heb je alle stroom aansluitingen op je moederbord ook erop zitten, sommigen hebben nog 24pins of extra stroomverbindingen nodig.

Voeding test: Loopt je PC nog steeds vast als je alleen geheugen, processor, harde schijf, videokaart (liever een zo oud mogelijk videokaart of zo ver mogelijk underclocken, gebruikt minder stroom) in hebt?

p.s. Ik zou jouw pc wel willen kopen incl het leuke probleem, maar ik woon in Groningen :| en ik kan het alleen ophalen als je dichtbij een spoorstation woont (OV).

offtopic:
Titel graag verduidelijken naar: [AMD 64 3200+, asus k8n-e deluxe, 1024mb ddr 400mhz corsair value] Loopt zonder enige aanleiding random vast.

[ Voor 8% gewijzigd door Archimond op 23-12-2004 18:48 ]

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
tis compleet schone windows install.
alle stroomaansluitingen zijn aangesloten, anders zou ie geeneens opstarten (kheb er al ervaring mee @deze pc :P)

Woon je in Groningen :S Ik woon dus in Zeeland. Mss zouden we dan eens af kunnen spreken in tilburg centraal ofzo? Maar voor dat 't zover is wil ik iig eerst nog es kijken of 't niet aan de harde schijf ligt (hopelijk kan ik sata schijf van iemand lenen). Mss heb je al wel een prijs in gedachten (voor als 't echt zover komt)?

Een vriend van me heeft dezelfde voedign (antec sonata kast met 380W voeding) en een Asus K8V SE DELUXE mobo. niet precies dezelfde als die van mij (K8N-E DELUXE), maar als 't bij hem werkt zou 't tog ook bij mij moeten werken

[ Voor 20% gewijzigd door Reemster op 24-12-2004 11:54 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een kick voor de TS :)

Topic past beter in PMG trouwens.

[ Voor 46% gewijzigd door Guardian Angel op 27-12-2004 21:10 ]

ARME AOW’er

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

- Kun je de moederbord nog eventueel voor een andere ruilen voor de ASUS A8V?

- Bevriest jouw pc nog steeds als je alleen: Processor, 1module geheugen en harde schijf hebt aangesloten? Als je een CD-RW hebt kun je ook http://www.knoppix.org/ knoppix cd branden bij iemand anders en kijken of het met Linux ook vastloopt. Is dat het geval dan weet je 100% zeker dat het door hardware komt.

- Misschien helpt het als je de VDimm en Vcore van je processor verhoogt, als het dan heel erg snel vastloopt elke keer, dan is jouw voeding niet sterk genoeg.

- Anders haal je alles helemaal uitelkaar en ga je alles 1 voor 1 testen dus: moederbord op karton of hout leggen en daaraan voeding+processor+geheugen+harde schijf aansluiten, loopt dat goed dan is het niet door kortsluiting.

- Check ook of de northbridge of andere onderdelen van je moederbord erg heet zijn bij het vastlopen, gewoon alles aanraken met je handen en je kan nog een tafelventilator nog proberen.

- Welke processor heb jij? De Socket754,socket 939 van winchester of Newcastle?

[ Voor 1% gewijzigd door Archimond op 27-12-2004 22:30 . Reden: verduidelijking en je hebt idd S754 Newcastle CPU ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Archimond schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:33:Welke processor heb jij? De Socket754,socket 939 van winchester of Newcastle?
Dit is een socket 754 MB. :)

Ik zou die Soundblaster er eens uitgooien voor de grap. De on-board sound werkt nl. prima.

Ook eens zoeken bij ASUS naar de nieuwste BIOS en DRIVERS voor zover je dat al niet hebt gedaan.

ARME AOW’er

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Puresmoker schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:01:
Raziel. Ik woon in Goes. als je wil kun je me ff mailen op "da_whizz ed heetpost.com"

Misschien kan ik je helpen...
PC laten repareren
Ben je daar nog op ingegaan Raziel? Zijn mail adres staat in zijn profiel.

Specs:
AMD 64 3200+ Socket 754 (Newcastle)
ASUS K8N-E deluxe
1024MB PC3200 Corsair Value
XFX Geforce 6800GT 256mb
Creative Live 5.1 geluidskaart (omdat onboard geluid niet goed werkt)
160GB Sata Maxtor DiamondMax Plus 9
Pioneer dvd speler (welke speed?)
NEC ND-3500A DVD writer op IDE kabel
Floppydrive 3,5"

MoederBord temperatuur: 28 graden
CPU temperature: 42 graden
Cpu Fan Speed: 3096rpm
Power Fan speed: 1350rpm (staat in 't rood)

Jouw vriend PC:
AMD 64 3400+
MSI k8n neo platinum of fsr, kweenie zeker
zelfde corsair value geheugen (1024mb PC3200)
ATI 9800Pro
maxtor 160gb sata alleen dit is diamond 10 en die van mij diamond 9+ (zowel qua uiterlijk als qua specs aantal verschillen)

NB temperature: 30 graden
CPU temperature: 45 graden
NB Fan speed: 0rpm (is dit zelfde als power fan speed bij mij? zo ja, waarom draait die van mij dan wel?)
cpu fan speed: 3260 rpm
vcore: 1,45V
12.0V: 11.79
3.3V: 3.29
5.0V: 4.90V
battery: 2.84
5VSB: 5.02V

Probleem: PC bevriest op random momenten zowel met idle en stressed alleen fans draaien, beeld bevriest.

Samenvatting:
- Videokaart al getest = goed
- Geheugen vervangen = goed
- Casefan uit = eerst goed nu steeds zelfde probleem
- Asus K8N-E Deluxe Moederbord en AMD 64 3200+ S754 bij winkel getest = goed
- Nieuwe Windows install = nog steeds zelfde probleem
- Jouw harde schijf+windows in ander systeem = boot gewoon
- Ander harde schijf in jouw systeem = gaat rebooten wanneer in F8 opstartmenu iets wordt gekozen

Conclusie:
Ligt aan de S-ata schijf controller van jouw pc OF
- moederbord OF
- ANTEC Sonata 380Watt voeding OF
- Powerfan draait te langzaam OF
- Northbridge wordt te heet (is niet hetzelfde als moederbord temp)

Oplossingen:
- Zijn MB fan = moederbord fan aansluiting ergens op het bord, niet aangesloten = 0RPM, het kan ook de Northbridge fan zijn die passief gekoelt is.
- Voel aan alles: videokaart, northbridge of ze bij het vastlopen niet te heet worden
- Zijn videokaart in jouw pc doen
- Zijn geheugen in jouw pc
- Geheugen in andere sloten proberen
- Nieuwe BIOS erop doen: 1007 (in 1006 is S-ATA detection gefixed): http://www.asus.com/suppo...e=K8N-E%20Deluxe&Type=All
- Alle onderdelen van je vriend pc aan de jouwe hangen, behalve processor en moederbord: nog steeds problemen dan ligt het aan slecht gemonteerde processor of brakke moederbord.

Een S-ata harde schijf moet meestal stroom krijgen van speciale S-ata stroomkabels , je kan het proberen met een gewone voedingaansluiting(molex) als er een aansluiting te vinden is.
Heeft hij trouwens geen problemen? Want zijn +12V lijn is wel erg laag

[ Voor 5% gewijzigd door Archimond op 27-12-2004 22:35 ]

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
die bios updates willen nooit echt lukken :S

de powerfan is tog van de voeding? bij hem draait ie helemaal niet en zolang de voeding koel genoeg blijft kan ie niet vastlopen omdat de fan (volgens de bios) langzaam draait tog?

hij heeft btw nergens problemen mee, alleen in 't begin was z'n pc paar keer vastgelopen, maar ondertussen lijkt ie warm gedraaid te zijn, want hij heeft 't nooit meer.

de processor zit met koelpasta aan de heatsink itt de 1e keer toen er een sticker tussen zat. ik kan me nie herrinneren dat ie de 1e x ok al vastloop problemen had, maar dat kan natuurlijk (zoals wel vaker) puur toeval zijn. maar dat zou tog geen probleem moeten zijn, want 't heeft alleen invloed op de temps en die zijn goed.

ik had geloof ik nog niet gezegd dat de aansluiting voor de stroomkabel in de voeding bij m'n vriend niet zo heel goed blijkt te zijn. kheb 't thuis nooit gehad, maar als ik die stekker aansloot (voeding stond uit) dan hoorde je van dat knisperende electrische geluid en hij zat er ook niet echt lekker in. als ie niet precies goed in zat dan kreeg de pc geen stroom of maar half (kon ik zien aan lichtje in i-net aansluiting aan de achterkant die wel, niet of half brandde). mss dat dat 't is, maar als de pc ineens helemaal geen stroom krijgt dan zou de pc tog uit moeten vallen en dan zie je geen stilstaand beeld op het scherm, maar gewoon helemaal niks.

kzal dit nog eens proberen:
-geheugen in andere slot
-sata in andere aansluiting (zit nu in sata1, zijn er in totaal 4 op de mobo).
-tog nog es bios proberen, maar nu nie via dat asus progje in windows
-molex stroomkabel @sata hd als dat niet schadelijk is?

@guardian angel: wat is PMG?...

@mods: mijn excuses nog voor die nieuwe topic. ik kan 'm zelf niet verwijderen, maar hij mag weg of op slot: PC loopt zonder enige aanleding vast

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

PMG = processors, moederborden en Geheugen :)
In die gedeelte past jouw post beter in bedoelt hij.

BIOS updates via windows vertrouw ik niet, dan liever een goeie Diskette + diskettestation. Uitleg welke codes je in de autoexec.bat bestand moet invoeren staat in de readme bestand bij de BIOS of Awardflashprogramma als het goed is.

Als de fan in een voeding niet draait, dan is die voeding(fan) kapot, check of bij hem die fan wel draait met je eigen ogen.

Slechte stroomkabels/aansluiting kunnen wel voor problemen zorgen zoals ineens uitval, maar geen bevriezing.

Probeer ook mijn oplossingen die tussen Guardian Angel posts staat.
Vooral de 2e,3e en 5e punt is erg belangrijk dat je die 100% kunt uitsluiten.

p.s. Jouw systeem komt volgens de taxatie op: E628
Nieuwprijs bij Azerty = 1095
Mijn bod: :?

[ Voor 7% gewijzigd door Archimond op 28-12-2004 12:36 ]

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
mwah, vin ik niet. mss is 't wel mobo of tog hd. dan hoort 't niet in PMG lijkt me.

maar goed, kga nu nog ff leren (heel druk) en vanaav ff knutselen

nog even over dat andere harde schijven (zowel sata als ide) niet op m'n pc werken. khad nog wel m'n sata EN een ide harde schijf er tegelijk inzitten en als ik dan windows opstart vanaf de sata dan kan ik in windows wel op de andere harde schijf komen. ik kan dus alleen niet booten vanaf een andere harde schijf. dus dat is tog wel vreemd...

[ Voor 55% gewijzigd door Reemster op 28-12-2004 20:46 ]

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Ik realiseer me nu net nog iets. Het lijkt wel of het elke keer steeds korter duurt voordat de pc vastloopt. Ik had de pc weer es in elkaar gezet en toen ik 'm weer aanzette had ik 'm al een tijd niet meer aangehad. Toen werkte ie zo'n 3,5 uur (daarna zelf uitgezet en dus niet vastgelopen). De volgende dag liep ie na 1,5 uur al vast. Daarna was het nog ongeveer een kwartier en daarna zo'n 5 minuten. Weet iemand wat dit zou kunnen betekenen?

Ps: Zoiets heb ik dus ook met m'n monitor waarvan de vga-aansluiting kapot is (wordt steeds slechter, totdat ik zelfs helemaal geen beeld meer heb), alleen bij samsung dachten ze dat een software upgrade wel voldoende was 8)7 Hij is nu net weer opgehaald om weer te laten repareren |:(

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Lijkt wel alsof de voeding, moederbord of processor binnenkort gaat overlijden.

Jouw IDE harde schijf heb je dan in de BIOS nog niet goed ingesteld/gedetecteerd op LBA en 32bits aan.

Heb je al die tips al opgevolgt of lukt het niet meer, omdat je weer pech hebt dat de monitor kapot is?

- Check bij het vastlopen en starten of alle fans draaien, ook van northbridge en voeding.
- Je hebt toch jouw processor en andere instellingen in BIOS op normaal staan?

Ik denk dat het probleem gewoon is dat de pc jou niet leuk vindt :), meestal in het 1e jaar van je nieuwe elektronische dingen hebben mensen nog veel problemen met gehoorzaamheid van het apparaat (volgens mijn vele ervaringen en reparaties). Vreemd genoeg gaan problemen altijd weg als ik bij electronica sta :?

Als je msn hebt mag je mij wel toevoegen, staat in mijn profiel

Verwijderd

Sjee, ik heb al een paar maanden last van hetzelfde probleem, random freezes, kom ik er net achter dat 32 bit disabled staat 8)7

Komt vast van het flashen van de bios, dat doe je ook niet elke dag en dan weet je ook niet precies wat je allemaal moet veranderen ;)

Ben benieuwd of de vastlopers nu verleden tijd zijn... Kan iemand ff een linkje geven waar ik kan vinden waarom dat op 32 bits moet staan? In de FAQ kon ik het niet vinden...

Veel suc6 TS, het kan idd heel irritant zijn... Check anders ff je system log, bij mij stond niets verdachts, bij jou misschien wel?
Archimond schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:52:
Jouw IDE harde schijf heb je dan in de BIOS nog niet goed ingesteld/gedetecteerd op LBA en 32bits aan.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 21:09 ]

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
kan je dat iets verder uitleggen over dat 32bits? waar is dat van, waar staat dat en hoe verander ik 't?

EDIT: silicon image mode stond op raid, dus hek maar op sata gezet. stond vanaf begin al zo

EDIT2: WTF!!!!!! kheb nog wat verder zitten knutselen. hdd zit in sata poort 3, hdd aangesloten op molex stroom ipv die platte aansluiting die op alle sata hd's zitten, deze beta drivers geinstalled http://downloads.guru3d.com/download.php?det=903 (gart+smbus+network, maar niet audio, ide en dat extra programma van network) en ook nog de nvidia drivers 61.88 (ook van guru3d).
En wat er nu gebeurd. Hij is binnen ongeveer half uur 3x vastgelopen, maar elke keer ging ie na 5-10 seconde weer rustig verder! de fans draaien rustig door, maar geen hd geratel of wat dan ook. gewoon korte pauzes waarin beeld stopt en geluid verdwijnt...

ps: pc staat in kamer hiernaast en hij stond op www.happyhardcore.nl zodat ik weet wanneer en hoelang ie vastloopt

EDIT3: ik heb ff getest of ik wat kan doen terwijl ie 'bevroren' is en dit blijkt niet het geval te zijn. hij reageert pas weer nadat ie weer normaal doet

[ Voor 165% gewijzigd door Reemster op 30-12-2004 18:40 ]

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Die 32Bits staat in je BIOS, bij AWARD BIOS: Standard BIOS>Bij de Keuze van Harde schijf voor Auto, manuel en alle andere types
AMI BIOS: Staat meestal ook daar waar je harde schijven kunt kiezen.

Als je niet kunt vinden echt nergens in alle vensters, dan is het automatisch al aan.
Check wel of je UDMA in zowel BIOS als WIndows aan staat, belangrijkste is windows: Apparaatbeheer>IDE ATA/ATAPI controller>dubbelklik op een kanaal>Geavanceerd en check of bij iedere kanaal of er staat: Ultra DMA Mode (kan 1t/m 5 zijn) of "niet van toepassing"

1. Download de NVidia Chipset/platform drivers van nvidia zelf
2. Update je BIOS ook even met diskette ipv in windows
3. Verder alles de nieuwste drivers van de fabrikanten.
4. Kan het niet zijn dat jouw harde schijf fouten bevat? Check het met Maxtor tool van www.maxtor.com

Het lijkt er nu wel sterk op, dat er een verband bestaat met de Harde schijf/controller en moederbord.

p.s. te lang staren naar die Happyhardcore site wordt je wel een beetje raar van 8)7

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
bedoel je dit programma?: http://www.maxtor.com/por...rd%20Drives&downloadID=22

die kan ik dus nie gebruiken want ik heb nforce3.

of kan ik deze gebruiken?: http://www.maxtor.com/por...oadID=27&displayEULA=true

kheb btw al gecheckt met start > uitvoeren > chkdsk. geen fouten of wat dan ook gevonden

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Allebei kan je dus niet gebruiken, je kan ook een uitgebreide scan laten schedulen bij de volgende opstart> Deze computer>Rechtermuisknop op C:\ > naar 2e tabblad > Scan nu klikken> allebei aanvinken en op start en dan ja klikken bij een popup schermpje om volgende keer scandisk te laten uitvoeren.

Heb je alles van 1/tm 5 al gedaan?

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Taro (zie topic: MSI NX 6800 TD128, beeld freezed heel de tijd.) heeft het zelfde probleem als mij (alleen heeft hij 't geluk dat ie complete pc heeft gekocht ipv losse onderdelen), alleen zit ie nog wel in het vorige stadium (pc loopt vast voor altijd). Hij had het nog over drivers voor de amd64: http://www.amd.com/us-en/...e/utilities/cpudriver.EXE

De leverancier van zijn pc weet het ook niet meer en heeft nu een 700watt!!! voeding besteld.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

Heb je SP2 op Windows XP geïnstalleerd? Veel moderne computers worden in Windows XP niet ondersteunt (lees: crashes), bij Centrino-laptop zitten er beta-patches/drivers op een CD-rom. In SP2 zitten deze drivers ingebakken.

De voeding ziet er in idle ok uit, maar in stressed-toestand kan het anders zijn.

Ga eens naar www.memtest.org, download het tooltje en brand het op een CDR. Daarmee booten en laat het gewoon een nachtje draaien. Als het errors geeft, dan is je ram of mobo of cpu niet in orde.

[ Voor 40% gewijzigd door rapture op 02-01-2005 13:11 ]

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
sp2=meer windows op m'n pc=meer microsoft op m'n pc. nee dus...

memtest al gedraaid en geen errors

ik kan van iemand een 400W voeding lenen (kweenie welk merk als het al een merk is). mss kan ik het daarop es testen, al heb ik weinig hoop. iets zegt me dat het het nforce3 mobo is dat problemen heeft met de rest van mijn pc en dat het met een normaal mobo mss wel zou werken

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 22:16

Strikie

Athletics

Misschien denken jullie te moeilijk , probeer eens andere videodrivers.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:46
J.ustifier schreef op donderdag 23 december 2004 @ 18:19:
Misschien een andere windows versie of probeer linux eens
Dit is echt een van de domste posts die ik ooit gezien hebt, sorry, kon het niet laten om dit te posten.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
GreenthumB schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:29:
Misschien denken jullie te moeilijk , probeer eens andere videodrivers.
kheb er al 3 ofzo gehad, zoiets is het zeker niet. je denkt te makkelijk.

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad met verkeerde raid bios en driver combo. Zoek is wat meer info over je sata controller en wat het beste stuurprogramma is voor jouw controller bios. Succes..

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:35
Het ziet er uit alsof er iets blijft hangen, een driver/dll o.i.d..
Misschien een goede logger gebruiken die alle bestanden die worden geraadpleegd (www.sysinternals o.i.d.) logd, als de pc vast loopt kun je zien welk bestand er als laatst is geraadpleegd, misschien kun je zo het probleem achterhalen, want ik heb zo'n vermoeden gekregen dat het met Linux niet gebeurt en dat het een driver probleem is.

@Dersan: De meeste problemen zitten in de kleine details en niet in de grote, dus zo vreemd zal het niet wezen.

[ Voor 15% gewijzigd door FireWood op 03-01-2005 19:55 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Werkt windows XP dan vlekkeloos met een 64bit AMD processor als je geen SP2 installeerd? Anders zou ik dat toch maar gaan doen.

MechWarrior || Monsters Game

• Strikie
  • Laatst online: 10-11 22:16

Strikie

Athletics

-RazieL- schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:38:
[...]

kheb er al 3 ofzo gehad, zoiets is het zeker niet. je denkt te makkelijk.
8)7

Jammer, toch zou ik een driver probleem niet uitvlakken.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
ik wil niet te voorbarig zijn, maar tot nu toe (in totaal zo'n 5-6 uur) is m'n pc niet meer vastgelopen. Kheb 'm nu aangesloten op power star 400W voeding. enige verschil is dat dvd-speler en dvd-brander niet zijn aangesloten (had nog maar 1 molex over, maar die haalde 't net nie) en de psu-fan is intern aangesloten en dus niet op mobo. mocht ie 't dus blijven doen dan zit ik met een dillemma
- moet ik gaan rma'en, kast opsturen (incl. verzendkosten betalen) en al die ellende etc. en dat er dan een kans bestaat dat een nieuwe antec 380W het ook niet trekt (ken iemand met zelfde mobo, atix800t en amd 3400+ en bij hem werkt 380W wel goed.
- of meteen een zalman 400W kopen wat me dan wel 70-80 euro gaat kosten

Voeding:
al is dit mss nie echt onder belasting (waardes van bios, dus als pc net aan staat)
maarja, hij liep random vast. soms zelfs al na 2 minuten na opstarten terwijl ik dan bijna nix deed.

dit was bij iemand anders (met zelfde voeding) ook het geval en die heeft nu nieuwe antec 380W en die werkt wel goed. bij die 1e was btw z'n mobo zelfs nog door gebrand: "toen ik wou proberen om zonder die Pentium4 stekker te draaien, wat normaal gesproken wel moet kunnen trouwens"

[ Voor 30% gewijzigd door Reemster op 10-01-2005 11:02 ]

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

- Koop een molex splitter voor paar euro's maar.
- Probeer te RMA'en bij de winkel en laat hun dus testen of die stabiel loopt 24 uur, want dat moeten ze tenminste toch wel doen.

- Je kan ook bij een lokale behulpzame pc winkel jouw hele Setup in hetzelfde Antec kast zetten en dan kijken of het goed werkt voor 1 uur ofzo onder belasting, pifast, Prime95 2e optie en 3DMark

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
kheb de voeding (zonder kast) al opgestuurd. nu ff afw8en of ie daadwerkelijk kapot is. Is dit het geval dan moek ff nadenken of ik antec380W wil of Zalman 400W (kost wel 27,95 extra)

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 19:37

TMoose

Mooooooose !!

Ik heb (denk ik) hetzelfde probleem gehad, en bij mij heeft een driver-update van de Silcon image SATA drivers enorm geholpen. Ik heb het daarna nog maar 1 keer meegemaakt. Ik denk dt je probleem dan ook bij de SATA drivers ligt.

succes iig.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
denk 't niet. maar welke drivers (versie)? en heb je die van de asus site?

[ Voor 127% gewijzigd door Reemster op 13-01-2005 16:09 ]

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Zelfde videokaart hier, ook corsair geheugen en ik had ongeveer hetzelfde probleem. Na ~4.5 weken zoeken blijkt het op de een of andere manier aan een windows update te liggen, te weten KB885835

Als je hem hebt geinstalleerd werkt uninstallen niet, maar moet windows opnieuw geinstalleerd worden zonder die update. Klinkt misschien heel vreemd, ik kan het ook niet verklaren, maar het werkt hier wel.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

-RazieL- schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 09:21:
kheb de voeding (zonder kast) al opgestuurd. nu ff afw8en of ie daadwerkelijk kapot is. Is dit het geval dan moek ff nadenken of ik antec380W wil of Zalman 400W (kost wel 27,95 extra)
Ik denk dat je beter Tagan 380/420Watt of Enermax noisetaker 370watt kunt nemen, ze zijn stiller en stuk sterker met AMD 64 systemen.
Ik heb voor een ASUS A8N-SLI Deluxe een Huntkey 400watt besteld met 1x nvidia 6600 256MB.
Ik denk dat die ook goed is of je kan de de 550watt versie bestellen bij www.azerty.nl voor maar 45 euro alleen binnen 14dagen wordt het pas geleverd.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Taro schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:28:
Zelfde videokaart hier, ook corsair geheugen en ik had ongeveer hetzelfde probleem. Na ~4.5 weken zoeken blijkt het op de een of andere manier aan een windows update te liggen, te weten KB885835

Als je hem hebt geinstalleerd werkt uninstallen niet, maar moet windows opnieuw geinstalleerd worden zonder die update. Klinkt misschien heel vreemd, ik kan het ook niet verklaren, maar het werkt hier wel.
Beschrijf es hoe het bij jou precies ging dan. Kheb dus random vastlopers gehad en dat ie dus helemaal was vastgelopen en later na beetje gekloot vastlopers van max 10seconden. Pc liep vast tussen de 2minuten en 5uur

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
pc loopt met de nieuwe voeding weer helemaal vast (nu niet meer voor 10 seconde)

volgende onderdelen zijn zeker niet de oorzaak:
-vga, voeding, dvd-speler, dvd-brander, diskettestation, geheugen, processor

volgende onderdelen zijn een twijfelgeval:
harde schijf, moederbord (mobo is volgens hun getest, tegelijk met geheugen (is vervangen) en processor (heb de testresultaten)

-conflicten tussen de onderdelen lijkt me onwaarschijnlijk als ik naar vergelijkbare pc's kijk van andere mensen
-misschien iets in de bios (IRQ ofzo?)
-iemand zei nog iets over cpu temperatuur die te laag was ingesteld in de bios
-drivers zijn het probleem niet (tenzij asus geen goeie heeft voor mijn pc), windows xp service pack1 heeft totaal geen effect

dus ik zit weer met mijn handen in het haar, net toen ik dacht het probleem gevonden te hebben (met de leenvoeding heb ik de pc meer dan 10uur getest en hij liep geen seconde vast)

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Mijn pc loopt sinds het begin al heel vaak vast. Met BIOS 1.2 voor Neo2 Platinum ging hij na 10 secs weer verder, met deze BIOS 1.4 blijft ie hangen/freezen. Als ik gelijk na het freezen mijn muis beweeg en ik kom 10 minuten later terug is mijn muis bewogen maar de pc doet niets meer.

Het lijkt wel alsof hij ergens op wacht ofzo.

Alle onderdelen zijn al 2-3 keer vervangen, ander merk videokaart, geheugen, cpu etc. geprobeerd, alleen het mobo is nog hetzelfde type, wel 2 anderen geprobeerd.

Als ik een schone Windows install heb blijft de pc goed lopen, installeer ik een nieuwe MSN of Windows Update dingen kan ik er vergif op innemen dat ie weer gaat vastlopen, soms na 5 minuten, soms 4-5 uur. Ook Nero 6 installeren resulteert gegarandeerd na een aantal uren weer in freezes. Ik wordt er gek van.

Zoals nu loopt ie alweer een paar dagen goed, maarja, ooit moet ik toch weer Nero installeren of Office en dan gaat het weer mis.

Het is dat Windows XP64 problemen geeft met mijn mIRC, anders zou ik dat gebruiken.

Specs:

AMD64 3500+
MSI Neo2 Platinum nForce3 Ultra
AOpen GF 6800GT 256
Enermax 485 Watt
Corsair Twinx Dual channel kit 2x PC3200 C2
2x WD Raptor 74GB
1x Maxtor 160GB
1x Seagate 200GB
NEC 3500AG DVDRW

Alle nForce drivers geprobeerd, alle Forceware drivers ook, daar lijkt het niet aan te liggen. Hiermee blijft ie 100% ok lopen, installeer ik andere software gaat het mis :(

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:19

Snippertje

Light up your life

Misschien kan de VGA wel niet overweg met moederbord? ik probeer ook maar iets he ;)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Razor.Timo schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:25:
Misschien kan de VGA wel niet overweg met moederbord? ik probeer ook maar iets he ;)
Ik weet niet of dat voor mij of de TS was, maar in mijn geval zijn er ook andere videokaarten geprobeerd en nVidia chipset + nVidia videokaart moet toch echt wel goed gaan :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-12 13:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En als je dan die nieuwe voeding hebt. Zet dan WEL SP2 erop. Daar zit juist de ondersteuning voor de AMD64 in. En niet zeggen sp2=meer windows=meer microsoft. Dat is de grootste onzin die ik ooit gelezen. Als je zo'n afschuw hebt tegen windows dan vraag ik me af waarom je het dan nog gebruikt, linux is een prima alternatief. Dus laat dat soort argumentaties achterwege.

Ik hoop voor je dat het de voeding is. Hoewel 380W van Antec op zich toch goede voedingen zijn. Volgens mij zou die het gewoon moeten trekken maar ja je weet nooit.

Dat wat je eerder noemde met nieuwe AMD64 drivers zou ik ook proberen. Baat het niet, het schaadt ook niet.

En ook een BIOS update, als er nog niet het nieuwste BIOS op je bord zit, kan ik je aanraden.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 24-01-2005 21:38 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Kzal morgen nog es kijken, thnx voor de info

@Taro: ik heb jou nog gemaild, over dat probleem wat jij had. is dat al opgelost, en hoe?

Verwijderd

Taro schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:21:
Mijn pc loopt sinds het begin al heel vaak vast. Met BIOS 1.2 voor Neo2 Platinum ging hij na 10 secs weer verder, met deze BIOS 1.4 blijft ie hangen/freezen. Als ik gelijk na het freezen mijn muis beweeg en ik kom 10 minuten later terug is mijn muis bewogen maar de pc doet niets meer.

Het lijkt wel alsof hij ergens op wacht ofzo.

Alle onderdelen zijn al 2-3 keer vervangen, ander merk videokaart, geheugen, cpu etc. geprobeerd, alleen het mobo is nog hetzelfde type, wel 2 anderen geprobeerd.

Als ik een schone Windows install heb blijft de pc goed lopen, installeer ik een nieuwe MSN of Windows Update dingen kan ik er vergif op innemen dat ie weer gaat vastlopen, soms na 5 minuten, soms 4-5 uur. Ook Nero 6 installeren resulteert gegarandeerd na een aantal uren weer in freezes. Ik wordt er gek van.

Zoals nu loopt ie alweer een paar dagen goed, maarja, ooit moet ik toch weer Nero installeren of Office en dan gaat het weer mis.

Het is dat Windows XP64 problemen geeft met mijn mIRC, anders zou ik dat gebruiken.

Specs:

AMD64 3500+
MSI Neo2 Platinum nForce3 Ultra
AOpen GF 6800GT 256
Enermax 485 Watt
Corsair Twinx Dual channel kit 2x PC3200 C2
2x WD Raptor 74GB
1x Maxtor 160GB
1x Seagate 200GB
NEC 3500AG DVDRW

Alle nForce drivers geprobeerd, alle Forceware drivers ook, daar lijkt het niet aan te liggen. Hiermee blijft ie 100% ok lopen, installeer ik andere software gaat het mis :(
Dit heb ik ook gehad met mijn MSI K8N Neo 2 Platinum en dat was een nieuwere revisie standaard met bios 1.4 al geinstaleerd. Bleek achteraf een slechte batch te zijn die de shop had gekregen. De elco's deugden namelijk niet.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
ik heb zelf een asus k8n-e deluxe. dat zal toch niet het probleem zijn he? ze zeiden dat ze 'm hadden getest

[ Voor 19% gewijzigd door Reemster op 24-01-2005 21:33 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:19:
[...]

Dit heb ik ook gehad met mijn MSI K8N Neo 2 Platinum en dat was een nieuwere revisie standaard met bios 1.4 al geinstaleerd. Bleek achteraf een slechte batch te zijn die de shop had gekregen. De elco's deugden namelijk niet.
Heb je hier een soort bewijs of referentie van zodat ik ermee naar de winkel kan gaan? Ik ben bijna zover dat ik gewoon maar een nieuw mobo koop omdat de winkel niets kan constateren aan de hardware.

2 uur geleden installeerde ik de geluidskaart drivers, rebootte en hij begon weer met hangen. 3x gebeurd in een uur, drivers weggehaald en hij is alweer een hele lange tijd stabiel. Ik wordt het echt zo zat he. Heb deze pc nu 6-7 weken en hij draait zo slecht.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
ik hoor iets anders. ligt aan windows die de IRQ's verpest etc.

oplossing: bios op default zetten en kijken of 't werkt. zon niet, weer op default zetten, bios tunen etc.

ik laat 't zelf doen, hopelijk is dit de oplossing. volgende week donderdag weet ik als 't goed is meer

• KBDE
  • Laatst online: 04-12 18:44
je geeft de oplossing eigenlijk zelf al:
verder was 't de allereerste keer nog niet (of tis heel toevallig nooit gebeurd). en daarna mobo opgesturrd vanwege probs met geluid, i-net, usb. en daarna is dit probleem ontstaan
Ik vermoed eerlijk gezegt dat je nogal aan het prutsen bent (geweest). Waardoor ook je huidige mainboard weer naar de kl*te is.

Maar goed, haal voor de zekerheid de hele zooi uit de kast leg het mainboard op antistatische folie, voeding eraan, cpu, memory en videokaart. en alleen 1 hd, dus geen cdrom ed.
Idd, zoals reeds aangegeven alle overbodige kaarten eruit laten. yadda yadda blah blah.

Hoeveel berichten staan nu al voor dit relatief simpele probleem? Beetje zelf ondernemen kan geen kwaad. Bios flash is bv het minste wat je kunt doen, en daar maak je een probleem over. 8)7

Verwijderd

Taro schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:37:
[...]

Heb je hier een soort bewijs of referentie van zodat ik ermee naar de winkel kan gaan? Ik ben bijna zover dat ik gewoon maar een nieuw mobo koop omdat de winkel niets kan constateren aan de hardware.
Nou, een bewijs niet, maar als de mensen van de TD dit constanteren wie ben ik dan om daar aan te twijfelen. Ik had toen ook van alles geprobeerd van verschillende voedingen tot high end geheugen repen (OCZ platinum series).

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
KBDE schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 02:00:
je geeft de oplossing eigenlijk zelf al:

[...]

Ik vermoed eerlijk gezegt dat je nogal aan het prutsen bent (geweest). Waardoor ook je huidige mainboard weer naar de kl*te is.

Maar goed, haal voor de zekerheid de hele zooi uit de kast leg het mainboard op antistatische folie, voeding eraan, cpu, memory en videokaart. en alleen 1 hd, dus geen cdrom ed.
Idd, zoals reeds aangegeven alle overbodige kaarten eruit laten. yadda yadda blah blah.

Hoeveel berichten staan nu al voor dit relatief simpele probleem? Beetje zelf ondernemen kan geen kwaad. Bios flash is bv het minste wat je kunt doen, en daar maak je een probleem over. 8)7
Maandag neem ik 'm mee richting Tilburg, drop ik 'm af op station Roosendaal en woensdag kan ik 'm dan hopelijk volledig werkend weer ophalen. De kans is zeer groot aanwezig dat het zoals ik in m'n vorige post al zei een IRQ-probleem is. Ik ben zelf net niet technisch genoeg om dit te kunnen fixen, en daarom heeft iemand aangeboden het tegen een vriendenprijsje te doen.
Voor zover ik weet heeft niemand op dit forum iets gezegd over IRQ, blijkbaar is het toch niet zo'n simpel probleem als jij dacht.

Maar goed, volgende week zal ik posten of dat het probleem was en of en hoe het is opgelost.

• KBDE
  • Laatst online: 04-12 18:44
-RazieL- schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 10:59:
[...]

Maandag neem ik 'm mee richting Tilburg, drop ik 'm af op station Roosendaal en woensdag kan ik 'm dan hopelijk volledig werkend weer ophalen. De kans is zeer groot aanwezig dat het zoals ik in m'n vorige post al zei een IRQ-probleem is. Ik ben zelf net niet technisch genoeg om dit te kunnen fixen, en daarom heeft iemand aangeboden het tegen een vriendenprijsje te doen.
Voor zover ik weet heeft niemand op dit forum iets gezegd over IRQ, blijkbaar is het toch niet zo'n simpel probleem als jij dacht.

Maar goed, volgende week zal ik posten of dat het probleem was en of en hoe het is opgelost.
Als het mainboard niet werkt (kaal) en je weet dat cpu e.d. goed is dan is het board defect.
Klaar.

Als je extensie kaarten erin gaat zetten en het werkt dan niet meer, dan kun je proberen om te gaan wisselen van pci slot.

helpt dat niet -> IRQ aansturing in bios wijzigen (APIC uitzetten) zodat standaard tot max 15irq gebruikt kunnen worden. APIC uit, fixed ook vaak problemen met stotterende soundkaarten, wegvallende usb poorten etc etc.

Dus tja, ik heb het probleem zoals je beschrijft al een aantal malen gehad bij pc's die volgens de "experts" niet stabiel te waren krijgen. in 9 van de 10 gevallen was het een simpele bios instelling, kaartje swappen, etc. Meestal binnen 5 a 10min opgelost. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door KBDE op 25-01-2005 18:12 . Reden: Typos ]

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik ben nu toch wel benieuwd of het probleem al is opgelost, het is nu namelijk al 'volgende week'.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Mijn pc is sinds ik mijn NEC3500 heb afgekoppeld niet meer "bevroren", of dat door de combi met de Plextor116A komt weet ik nog niet, dus ik zou ze eigenlijk nu even moeten omdraaien.

Het enige dat ik daarnaast anders heb gedaan is nForce drivers gebruiken voor mijn AC97 onboard geluidskaart ipv de AC97 drivers.

Verwijderd

Heb je de nieuwste firmware al op die NEC brander geinstaleerd? Het is bekend dat het MSI K8N Neo 2 Platinum niet direct soepel werkt met een NEC 3500. Met de nieuwste firmware moet dit probleem opgelost zijn.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Ja, die heb ik al.

Verwijderd

Nou ik heb dat probleem ook wel eens maar ik heb een:

Asus A8N-SLI deluxe
AMD 64 3000+ s939
Club3D 6600GT 128MB ddr3
80 GB harddisk
dvdbrander
dvdspeler
QTEC 550 watt voeding
kast is van thermaltake volgens mij V1000

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Van een andere topic had ik deze oplossing gevonden:
binbero schreef op zondag 13 februari 2005 @ 02:50:
heb zelf ook dat probleem gehad en inderdaad
als je die nec op pio zet
dan ff pc herstart
ben je van het probleem af wel ff in je bios zetten dat die op auto staat (ultra dma)
want als je in je bios hem op ultra heb staan schakeld die niet over
en bij die plextor 116a ff vhecken dat er geen jumper op zit want die heeft eeen jumper
voor dma op dvdrom( dus er moet alleen 1 jumper op zitten voor master of slave)
ps een andere brander proberen heb ik ook gedaan met lite on sony pioneeer
dat hielp oook niet
hoop dat het helpt groetjes

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Ik heb nu mijn DVD brander erin en Windows heeft nog niet gehangen. Het lijkt erop dat die PIO oplossing werkt. Hoop alleen dat de volgende keer dat ik Windows installeer hij het ook weer zo op kan lossen.

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Kheb zelf nog niet kunnen testen. M'n XFX 6800GT heeft het zomaar (tijdens redelijk zware belasting) zomaar begeven. eerst zwarte balk @HL2 (en in windows ook) en na opnieuw opstarten helemaal zwart beeld. brakke videokaart dus :'(

Verwijderd

Ik heb ook nog steeds hetzelfde probleem met hetzelfde moederbord. Ik heb gelukkig wel een keer een blauw scherm kunnen afvangen door uit te vinken dat ie moet herstarten bij een fout. Maar zelfs dat ging niet goed, want op het blauwe scherm is hij niet eens met de geheugendump begonnen, toen liep ie alweer vast. >:)

Gelukkig stond de stopcode er wel op en daar heb ik ff een foto van gemaakt. Dit was de code:
STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0x806D1CFF, 0xF062FC28, 0xF062F924)

Dat brengt me naar deze pagina:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;330182

Kunnen jullie hier iets mee? Het kan aan niet goed werkende drivers liggen (ik verdenk zelf de nVidia mobo driver) of slecht geheugen (het kan zijn dat het geheugen niet goed werkt met de controller in de Athlon 64). Ik heb zelf geen PC3200 geheugen maar dat zou geen probleem mogen zijn.
Het vreemde is is dat ik geen upgrade heb gedaan, gewoon clean install ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 21:41 ]

Verwijderd

Draai eens een test programma pcMArk of 3dmark en post je scores effe daaraan kan je ook wel wat zien
en ik zou toch nog een keer naar je voeding kijken

• bas116
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03-2015
ik heb net prime95 gedraait maar na 57 minuten stopt hij.

en dan staat er 1 error en 0 warnings, mijn vraag is dit erg, die error?

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

• aphrodisiac
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-04-2023

aphrodisiac

*zzz*

Ik heb dus hetzelfde probleem. Het gaat hier om de volgende pc:

Aopen H700A incl. 400W voeding
AMD Athlon64 3500+
Asus A8N-SLI
Leadtek GeForce 6600GT (1x non-sli)
Maxtor Diamondmax10 300gb (sata)
2x 512mb Kingston geheugen
Plextor 116A dvdlezer
NEC 2510A dvdbrander
NEC floppydrive

De pc is niet oc'ed (temperatuur blijft laag genoeg) en voor zowel het moederbord als de videokaart zijn de recenste reference drivers van nvidia geinstalleerd. De voedingslijnen geven de volgende situatie weer:

Vcore: 1,10V (op 1ghz)
+3,3V: 3,31V
+5V: 4,95
+12V: 11,97V
Vbat: 3,09V

De bovenstaande waardes zijn bij non-stressed, echter bij stressed wijken ze nauwelijks af. De waardes blijven zowel bij non-stressed als stressed binnen de gestelde marges (zoals te lezen is in het topic over "welke voeding...").

Ik heb een aantal topics doorgelezen waaronder deze en nog aantal anderen, namelijk:
[rml][ P4] PC hapert 10 sec. en gaat daarna weer verder[/rml]
Windows Freezes
DVD Brander crashed pc

Probleem wat zich bij mij voordoet is dat de pc random bevriest. De muis beweegt nog even snel (als je ongeveer 5 - 10 min wacht), maar de pc is verder helemaal bevroren. Enige oplossing: reboot. Dit probleem doet zich ook voor in het 1e topic van het bovenstaande lijstje. Het bevriezen doet zich tot nu toe alleen voor onder non-stressed omstandigheden, maar ik ga ervanuit dat het zich ook zal voordoen onder stressed omstandigheden.

In eerste instantie heb ik de problemen gezocht in een gedeeld IRQ tussen een Realtek netwerkkaart en de Leadtek videokaart. Echter na verwijderen van deze kaart bleef het probleem zich voordoen. Vervolgens heb ik de harddisk en de twee dvds losgekoppelt van dezelfde voedingslijn. Ik had het idee dat de harddisk (door stroomtekort) misschien uitviel waardoor de pc bevroor. Echter nu de harddisk op zijn eigen voedingslijn zit en de twee dvds ook blijft het probleem nog steeds.

Ik ben momenteel nog steeds zoekende naar een oplossing voor dit probleem. Ik heb vanmiddag de NEC dvdbrander ingesteld op PIO ipv. Ultra-DMA, en sindsdien is de pc niet meer bevroren. Echter is het nog afwachten, omdat het bevriezen zich bij mij maar heel zelden voordoet, ongeveer 1x in de 2 dagen.

Graag verneem ik hoe het bovenstaande probleem zich bij de andere mensen ontwikkeld, eventueel met werkende oplossing.

pc specs | mijn specs

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

bas116 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 17:27:
ik heb net prime95 gedraait maar na 57 minuten stopt hij.

en dan staat er 1 error en 0 warnings, mijn vraag is dit erg, die error?
Wel een beetje, je weet dan dat je systeem onder zware belasting maar 57minuten uithoudt en geen paar uur, het beste is als je meer voltage aan je ram of processor geeft om te stabiliseren.
Als je vaak de pc lange tijd aan hebt staan onder zware stress is dit wel een probleem, maar als je met spellen geen problemen mee hebt is het nog steeds raadzaam om te zorgen dat er geen fouten komen.

*Trouwens AMD 64 wilt niet helemaal goed werken met Prime95

• aphrodisiac
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-04-2023

aphrodisiac

*zzz*

Een kleine update wat betreft dit probleem.

Vorige week toch nog maar eens via Google gezocht of er meer mensen zijn met dit probleem en met succes. Op een franstalig forum (http://forum.hardware.fr/...-116A--sujet-654412-1.htm) wordt al een tijdje gediscussieerd over freezes met de Plextor 116A3. Vervolgens de Plextor loskoppeld en inderdaad geen random freezes meer. Overigens schijnen deze problemen zich alleen voor te doen met de A3 versie, de A2 en eventuele eerdere versies veroorzaken geen problemen.

Na aanleiding van wat daar werd besproken toch maar gemaild met Plextor met als reactie vandaag een nieuwe firmware (1.01). Een aantal personen op dat forum hebben deze nieuwe firmware eveneens ontvangen en geinstalleerd. Tot nu toe verloopt daar alles goed. Ik heb deze firmware zojuist ook geinstalleerd en nu maar afwachten of de problemen zijn opgelost.

Als je de thread van het bovenstaande forum wilt volgen gebruik Babelfish, werkt prima! Voor degene die de nieuwe firmware ook willen uitproberen heb ik deze geupload op mijn webspace. Link: http://members.rott.chello.nl/k.bergsma2/PX116V1.01.zip

/update: Na installeren van firmware 1.01 geen problemen meer ondervonden! stable as a rock :)

[ Voor 11% gewijzigd door aphrodisiac op 04-03-2005 14:52 ]

pc specs | mijn specs

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Ik heb hem nu ook geinstalleerd. Vanaf vanochtend begon de pc ineens weer te hangen nadat de PIO fix leek te werken. Gisteren alleen HP 7150 Drivers geinstalleerd en vandaag Serv-u FTP server, na de laatste begon het gezeik weer, windows terugdraaien naar eergisteren had geen zin meer. Ik hoop dat die firmware dit probleem eindelijk oplost.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde plankje en een 3200 clawhammer.
twin-x corsair 2x 512mb
ati 9800 pro
Tagan 480
seagate 160 gig sata

Heb dit moederbord net nieuw binnen omdat mijn vorige mobo was overleden.
Alles aangesloten, zet de pc aan, fans gaan draaien, hdd maakt geluid... maar.. geen beeld.
Andere vga kaart gepakt, ook geen beeld, pci kaart gepakt, nog steeds geen beeld.

Dimmetjes in elk slot geprobeerd, geen soelaas.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik eventueel zou kunnen doen?

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

Na een aantal boarden in de td te hebben gehad, en ik heb zelf de k8n-e ook samen met een 3400, ben ik van mening dat de k8n series brakke boarden zijn. Heb rare uitval gehad op die dingen. Floppies die spontaan niet meer werken, soundkaarten gaan veel stuk, zelf heb ik wat problemen met het geheugen (2x 1 type reep gaat goed, 3x 1 type reep geeft errors, in welke combin dan ook, 3x geeft ook fijne blauwe schermen in windows tijdens gamen).

Overigens ook met de k8n serie, die heb ik ook vreemde dingen zien doen. En met name instabiel zijn en slecht werken in combinatie met dvd branders. Een lite on dl die op de k8n niet werkt, en in andere systemen fantastisch normaal zn werk doe, geweldig toch? Vandaag weer een jongen in de winkel gehad die 3x is teruggekomen met zn vorige week gekochte k8n samen met een 3000.

Geweldig, maar ik vind dat asus steeds meer steken laat vallen met zn boarden, en te traag is met updates .
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:41:
Ik heb hetzelfde plankje en een 3200 clawhammer.
twin-x corsair 2x 512mb
ati 9800 pro
Tagan 480
seagate 160 gig sata

Heb dit moederbord net nieuw binnen omdat mijn vorige mobo was overleden.
Alles aangesloten, zet de pc aan, fans gaan draaien, hdd maakt geluid... maar.. geen beeld.
Andere vga kaart gepakt, ook geen beeld, pci kaart gepakt, nog steeds geen beeld.

Dimmetjes in elk slot geprobeerd, geen soelaas.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik eventueel zou kunnen doen?
Wel herrie en lampjes maar geen beeld, en het ligt niet aan je vga, je mboard piept niet als het ram geheugen of de vga eruit is, ik zeg cpu stuk.

[ Voor 33% gewijzigd door Tom-my op 21-03-2005 22:52 ]

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

Dat voice ding geeft netjes foutmelding als ik al mijn geheugen eruit haal (dus helemaal geen dimms erin) verder geeft hij geen waarschuwingen dat bijvoorbeeld de cpu kadoek is.

Of geeft hij niks aan als er wel een cpu inzit die dan kadoek is?

Ik word er echt helemaal simpel van, heb al van alles en nog wat geprobeerd.
Minimale setup, maar steeds hetzelfde resultaat, alles gaat wel aan, maar geen beeld.

Iemand nog een idee? Of zou het dan echt de CPU zijn? :/

Als het de CPU is, weet iemand dan hoe het zit met de garantie?
Het is een Tray processor, van iets meer dan een jaar oud.

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

tray heeft 1 jaar garantie, zie amd.com

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

Ik heb zojuist even een interne speaker aangesloten, aangezien deze niet standaard in mijn CM Stacker zit.

Ik hoor de volgende piep"code": 1-1-4 (piep..piep..piep-piep-piep-piep)

Uiteraard kan ik hier weer nergens iets over vinden, ook niet op de asus site.
Weet iemand wat deze code inhoud?
Zo niet, weet iemand dan het tel. nummer van de importeur van Asus?

• ccc456
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
BEEPS :

If the computer beeps the same tone over and over again (Award/Phoenix BIOS) or beeps in series of three (AMI BIOS), then you may have a problem with memory. The most likely scenario is that the memory is not all of the way in the slot. Just because the white retention tabs snap up into the locked position, does not mean that the RAM is all of the way in the DIMM slot. The board can bow, and the DIMM may not be seated in the center.

If the computer beeps one long beep and then two short beeps (Award/Phoenix BIOS) or eight short beeps in a row (AMI BIOS), this is a video card error. Check to make sure the video card is fully seated. If there is still problem , try another video card. If the computer beeps a high tone, followed by a low tone, and then repeats (Asus motherboard), make sure that the CPU fan is plugged into the header labeled "CPU FAN" and not one of the other provided.

Here's some other beep codes:

Award and Phoenix BIOS:

1 short beep: Normal
2 short beeps: CMOS error
1 long and 1 short beep: DRAM error
1 long and 2 short beeps: Video card error
1 long and 3 short beeps: Keyboard error
1 long and 9 short beeps: ROM error
Long continuous beeps: DRAM not installed correctly
Short continuous beeps: Bad power supply

AMI BIOS:

1 short beep: DRAM flash error
2 short beeps: DRAM ECC check error
3 short beeps: DRAM detect error
5 short beeps: CPU error
6 short beeps: Keyboard error
8 short beeps: Video card error
9 short beeps: ROM error
1 long and 3 short beeps: Bad DRAM
1 long and 8 short beeps: Video card error

Of kijk op http://bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm
suc6 _/-\o_

Verwijderd

Heb net nog even de opname van de piepjes nageluisterd (had het voor de zekerheid even opgenomen.) en het zijn er meer dan ik dacht. in totaal kom ik uit op 8. dat zou dan dus de vga zijn.

Alleen deze heb ik dus ook voor een andere vervangen en toen deed hij nog steeds hetzelfde.
Zou het ook de AGP poort zelf kunnen zijn?

• ccc456
  • Niet online
Probeer eens een andere videokaart ? 8)
Zat de videokaart wel goed in het slot ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:41:

... geen beeld.
Andere vga kaart gepakt, ook geen beeld, pci kaart gepakt, nog steeds geen beeld...
Zoals ik al zei, ik heb al een andere vga kaart geprobeerd en OOK een pci kaart... :X

Any suggestions?

• ccc456
  • Niet online
AGP slot kapot lijkt me stug, de PCI kaart deed het immers ook niet ? !
Zou denken aan een BIOS (instellings)probleem ?
Had je deze al op default gezet ?

[ Voor 79% gewijzigd door ccc456 op 22-03-2005 16:06 ]

Verwijderd

Hoe zet ik mijn BIOS op default als ik niks kan zien? 8)7

Er zit verder maar 1 belangrijke jumper op het bord en die is voor de CMOS (clearen heb ik al geprobeerd)

Ik zou niet weten hoe ik dan bij een instelling kan komen zonder iets te zien op mn scherm...

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:31:
Ik heb zojuist even een interne speaker aangesloten, aangezien deze niet standaard in mijn CM Stacker zit.

Ik hoor de volgende piep"code": 1-1-4 (piep..piep..piep-piep-piep-piep)
1-1-4: BIOS ROM failure
Possible cause: Bad BIOS chip

MechWarrior || Monsters Game

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

edit: oeps nog een pagina :)

[ Voor 75% gewijzigd door Tom-my op 22-03-2005 21:25 ]

Pagina: 1