WAG54G loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109647

Topicstarter
Sinds enkele dagen loopt me Linksys WAG54G router (adsl-gateway wifi en router in 1, annex-a) weer vast. Heb hem vorige week harde reset gegeven en alles opnieuw ingesteld:
De instellingen kwa internet (volgens tiscali). DHCP uitgezet en wireless gedaan met WEP encryptie 128bits. Firewall aangezet op de router en vaste IP adressen voor de clients (1 laptop draadloos en een pc via de kabel.) en ook de mac adressen in tabel geknald. enfin alles gedaan dus.
Nu is het dus zo dat me router opeens niet meer benaderbaar is :/ erg vervelend. Bedoel dus dat me webbased interface niet benaderbaar is... Internet doet het dan ook niet meer, maar de router is wel te pingen 8)7
Maar in dit hele verhaal komt het erop neer dat ik iedere :X @$@! kwartier mijn router even aan en uit moet doen :X

(even voor het verleden nog.. dit heb al 2 linksys routers van hetzelfde model terug gebracht naar de winkel, maar nu twijfel ik nie meer aan de hardware, heb mails naar tiscali gestuurd wat het probleem is maar een week later en 4 mails nog geen reactie :( hoe bedoel je trieste toko!!)

Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even nog wat erbij:

Ik heb al gezocht op deze site maar zie alleen maar andere routers die trouble hebben en meestal in combinatie met een andere provider. Ook heb ik alle FAQ gelezen en oplossingen op de site van Linksys over de WAG54G hier was niets terug te vinden. Ook chat contact gehad met de 24/7 support van Linksys (erg goede service). Maar deze kwamen er ook niet meer uit, dit verbaasde me dus nog het meest, het is hun eigen apparaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69412

mmmmm , dit lijkt op hetzelfde probleem als wat ik het met dezelfde router.
zie hier linksys wag54g verliest verbinding met internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat me opviel gisteravond zat de laptop te internetten en de desktop had Bearshare (p2p download progje) internet en msn open. Toen wist die router binnen een half uur 2 keer eruit te knallen. Als dit de reden is dat de router geen zwaar verkeer aankan lijkt me een beetje stug :X
Het is een linksys ding daar verwacht je toch wel het beste van... aangezien ik geen betere adsl gateway kan vinden in de winkels :)

Een tijd geleden dacht ik eraan om op sitecom over te gaan, ook zo'n gateway en wirelessroutr in 1. Maar hierbij denk ik dus nu dat het ook fout gaat... :?

Maar een beetje vreemd als dit hele probleem met de verkeersdrukte in de router te maken heeft, ik bedoel wat zijn nou 2 clients |:( En kan ik nog wat verbeteren watbetreft MTU size? die staat nu automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 21:41

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

de wag54g van linksys is een erg slecht produkt! Ik zou zeggen terug brengen en een andere AP halen. Ik heb zelf ook een tijd lang lopen kloten met die troep en ben tot de conclusie gekomen dat het goed niet goed werkend te krijgen is. Bovendien zijn talloze andere mensen op zowel gathering.tweakers.net als andere sites tot de zelfde conclusie gekomen.

ps. dat de wag54g slecht is wil niet zeggen dat de andere produkten van linksys dat ook zijn! Over andere types zijn wel veel positieve berichten te lezen.

[ Voor 20% gewijzigd door Master_Egg op 20-12-2004 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Master_Egg schreef op maandag 20 december 2004 @ 11:03:
de wag54g van linksys is een erg slecht produkt! Ik zou zeggen terug brengen en een andere AP halen. Ik heb zelf ook een tijd lang lopen kloten met die troep en ben tot de conclusie gekomen dat het goed niet goed werkend te krijgen is. Bovendien zijn talloze andere mensen op zowel gathering.tweakers.net als andere sites tot de zelfde conclusie gekomen.

ps. dat de wag54g slecht is wil niet zeggen dat de andere produkten van linksys dat ook zijn! Over andere types zijn wel veel positieve berichten te lezen.
Oke wat is dan een geschikte alles-in-1 kast? want ik geloof niet dat linksys nog een adsl gateway heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 21:41

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

US robotics of 3Com is van betere kwaliteit, ik zou voor 1 van deze merken gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Master_Egg schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:55:
US robotics of 3Com is van betere kwaliteit, ik zou voor 1 van deze merken gaan.
Dankje voor je advies _/-\o_ ik ga deze week een 3com regelen ;)
Waar ik wel knetter van wordt is de keuzes van 3com, zou jij me daarin kunnen helpen?

Ik heb Tiscali-adsl en wil me internet delen met 1 pc via Ethernet en een laptop(daarin een Linksys WiFi G kaartje) En een firewall erin lijkt me ook handig. En heel belangrijk die adsl-gateway net als in me WAG54G. En ik neem aan dat er ook WPA en WEP opzit etc.

Zelf had ik al gekeken en zag dit model die volgens mij bij mij thuis gebruikt kan:
3Com OfficeConnect ADSL Wireless 11g Firewall Router

Maar moet ik Annex-A of B hebben, daar heb ik dus echt geen verstand van :/
De telefoonlijn komt uuit de muur bij ons en wordt gesplitst in telefoon en adsl, deze moet dus achterin de 3Com. Dus is dat dan toch Annex A?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Annex A is voor Analoog (dus de gewone telefoonleiding)
Annex B is voor ISDN

In jou geval moet je volgens mij de Annex A hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

what he says ^^^

Anex A = ADSL over POTS
Anex B = ADSL over ISDN

Als je telefoon en ADSL op dezelfde lijn zitten is dat dus Anex A

[ Voor 9% gewijzigd door nuclear waste op 22-12-2004 11:54 ]

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke :) dank. dan is dat ook weer duidelijk :) weer wat geleerd :*)

Zit hier nog verschil tussen?:

http://www.usr-emea.com/p...06&page=features&loc=bene

http://www.3com.com/prod/...eatures&sku=3CRWDR100A-72

Het enige wat ik zie is dat die 3com wit en lelijk is en de van USR mooi zwart :X
Weet iemand hoe het zit met support etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nuclear waste schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:54:
what he says ^^^

Anex A = ADSL over POTS
Anex B = ADSL over ISDN

Als je telefoon en ADSL op dezelfde lijn zitten is dat dus Anex A
Ik kwam niet zo snel op de naam POTS (Plain Old Telephone Service) bij deze dan nog ff de afkorting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zojuist een 3com 3CRWE754G72-A besteld :) ofwel de ADSL Wireless 11G Firewall Router.
Alleen pas binnen 3 weekjes thuis :/ maargoed hopelijk is het wachten de moeite waard. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-06 21:02
Anoniem: 109647 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:13:
Zojuist een 3com 3CRWE754G72-A besteld :) ofwel de ADSL Wireless 11G Firewall Router.
Alleen pas binnen 3 weekjes thuis :/ maargoed hopelijk is het wachten de moeite waard. :9~
Ik zit er aan te denken deze ook aan te schaffen, waar heb je m gekocht?? (via internet neem ik aan)

[ Voor 4% gewijzigd door Valandil op 22-12-2004 14:50 ]

wijze woorden

Pagina: 1