Toon posts:

Kwaliteit van geluidskaarten met optical out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een creative audigy geluidskaart. Deze heeft echter geen optische uitgang, die ik wel voor mijn homecinema-set nodig heb voor DTS enzo. Op dit moment moet ik hem noodgedwongen in prologic-modus instellen.

Ik wil dus wel weer van DTS genieten, dus ben op zoek naar een geluidskaart die wel optisch is, maar ik wil qua geluidskwaliteit uiteraard niet achteruit gaan. Ik heb namelijk niet veel vertrouwen in bijvoorbeeld die trust dingetjes.

Ik had onderstaande al gevonde
Terratec Aureon 5.1 PCI (e20)
Terratec Aureon 5.1 sky (e80)
Terratec Aureon 7.1 space (e80)

Zijn deze kwalitatief hetzelfde op beter dan audigy1, of ga ik erop achteruit?
dank alvast voor replies!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:52:
Op dit moment heb ik een creative audigy geluidskaart. Deze heeft echter geen optische uitgang, die ik wel voor mijn homecinema-set nodig heb voor DTS enzo. Op dit moment moet ik hem noodgedwongen in prologic-modus instellen.

Ik wil dus wel weer van DTS genieten, dus ben op zoek naar een geluidskaart die wel optisch is, maar ik wil qua geluidskwaliteit uiteraard niet achteruit gaan. Ik heb namelijk niet veel vertrouwen in bijvoorbeeld die trust dingetjes.

Ik had onderstaande al gevonde
Terratec Aureon 5.1 PCI (e20)
Terratec Aureon 5.1 sky (e80)
Terratec Aureon 7.1 space (e80)

Zijn deze kwalitatief hetzelfde op beter dan audigy1, of ga ik erop achteruit?
dank alvast voor replies!
Ik heb een Terratec gebaseerd op de Envy24 chipset en de kwaliteit is beduidend BETER dan een Creative kaartje.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:03
Je kan audigy toch coaxiaal aansluiten?

Verwijderd

Een adapter zou ook een betere oplosing zijn.

Verwijderd

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:02:
Je kan audigy toch coaxiaal aansluiten?
de audigy heeft idd een coaxiale uitgang, maar mijn audioset heeft alleen optical.....

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 18:47
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:07:
[...]

de audigy heeft idd een coaxiale uitgang, maar mijn audioset heeft alleen optical.....
Daar bestaan adapters voor :)

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/xl/3000_3999/3500/3500/3502/350207_LB_00_FB.EPS.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Wouter! op 16-12-2004 15:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
ow gaaf dat wist ik niet!!
weet iemand hoeveel die dingen kosten?

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 18:47
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:20:
[...]

ow gaaf dat wist ik niet!!
weet iemand hoeveel die dingen kosten?
Hmm ... bij Conrad +/- €20,-

Let op! Want ze zijn er van COAX naar optisch maar ook andersom (In/Out).

[ Voor 15% gewijzigd door Wouter! op 16-12-2004 15:31 ]

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-07 22:50
Ik zou niet gaan voor de el cheapo kaart.

Niet elke digitale uitgang is gelijk !
Ik had ook voor de lol (25 euri's) een Trust kaartje gekocht met digi opt/coax in/uit
Dat kaartje heeft er net geteld een uur ingezeten.
Neem bijv maar eens een sb live met een digi in en selekteer dan opname en stuur NIETS in.
Kijk ff in cooledit of soundforge en je VU meters bewegen van de ruis.
Bij mijn weten is Digitaal stil 00000...0000 en staat dat gelijk aan - oneindig dB

Ik heb zelf de Terratec 5.1 SKY omdat deze de Envy 24 gebruikt, net als de 7.1 Space versie trouwens.
Deze chipset is bij de audiofielen gerenomeerd en zitten ook op vele duurdere kaarten van andere merken.

Wel moet je opletten want er zijn verschillende Envy 24 chipsets waaronder versies die een beetje gestript zijn. De maximale sample rate bedraagt dan 96KHz ipv 192KHz , een goed voor- beeld is de Chaintech die ook over die Envy en mindere AD/DA convertors beschikt.
Pagina: 1