Toon posts:

Sound Problems Na Starten Half Life 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jo lui,

ik speel nu al een aantal dagen Half Life 2 zonder problemen.
Ik heb zelfs vandaag (dinsdag 14-12-2004) rond 18:00 nog HL2 gespeeld.

Nu start ik HL2 op nadat ik terugkwam van trainen (rond 23:00) en ineens is mijn sound verneukt.
Alles klinkt schel, en de bass is totaal weg.

Het ligt iig niet aan de headset, want zowel de beide headsets als de speakers geven een schel geluid.
Ook ligt het niet aan de geluidskaart zelf, aangezien mijn 2e kaart, die ook in de pc hangt, hetzelfde doet.

Ik heb al geprobeerd om de sound terug te krijgen door te rebooten, maar dit zonder succes.
Daarnaast heb ik de drivers opnieuw geinstalleerd, maar ook dit heeft geef effect gehad.

Vraag:
- Weet iemand wat te doen ?
- Zijn er soms verborgen sound settings naast de settings "Sounds and Multimedia" in het configuratiescherm ?

Overige gegevens:
- O.S.: Win 2k
- Geluidskaart 1: SB Live! 5.1
- Geluidskaart 2: SB Live! 8.1

Alvast bedankt.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 21:38
geluidkaart 2 8.1 ???

volgens mij zijn ze pas bij 7 maar goed.. Ik denk dat je een meerdere speakers heb, bv een 7.1 systeem. HL2 zet dit op 5.1 en waarschijnlijk is dit niet goed terug gezet bij het afsluiten van HL2. Gewoon even handmatig in de EAX console -> Luidspreken instellingen
de juiste configurratie instellen en het zou opgelost moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft niet geholpen. Het geluid in windows (en bij games) blijft vernaggeld.
Kleine vergelijking:
Muziek in winamp klinkt alsof het maar 8 a 16 kbit is ipv 192kbit

Op steampowered forums stond ook nog het volgende:

Q-I get crackling sounds, especially in confined areas like hallways and tunnels. I even have a high end sound card (i.e. Audigy) it happens. How to fix it?
A-In c:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\youremail\counter-strike source beta\cstrike there are some ".cache" files in there. Delete the modelsounds.cache and scene.cache files. CS:S will rebuild these when it is started agian

Deze cache files heeft HL2 ook ... maar deze manier heeft ook niet geholpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 07:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gefixed ... system format does the trick.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 08:41 ]