[2003] Cooln'Quiet support?

Pagina: 1
Acties:

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Ik heb sinds kort Win2003 op mijn pc en ik moet zeggen het is STUKKEN beter dan XP. Maar nu het volgende. Ik wil graag natuurlijk ook C&Q gebruiken op mijn A64 setup. Voor zover ik heb gezien is er geen processor driver te krijgen voor windows 2003. Diverse topics gelezen en daar kwam eigenlijk alleen maar uit dat het niet kan.

A Is er een manier om gewoon de XP driver te installeren? aangezien vaak XP drivers gewoon werken op 2003 ( zelfde kernel ) Hij zegt nu dat het niet wordt gesupport. Kan je dit omzeilen oid?

B Komt er binnenkort support voor 2003? ( Ik heb amd gemaild maar die reageren toch nooit )

Ik zal toch niet de enige zijn met een A64 en win2003? :?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Waarom zou iemand Cool and Quiet gebruiken op een server? Ik kan me heel goed voorstellen dat dat er niet is :)

Niet supporten: je kunt uit gaan zoeken waarom niet. Met bijv. de *mon tools van sysinternals kan je zien welke files en regentries worden gecheckt om het OS te herkennen. Pas het aan en zie of het werkt. Idem: kijk of er versies worden genoemd in een .inf. Ik sta natuurlijk niet in voor enige hard-of software die je sloopt ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Pakjebakmeel
hmm, ineens multiplier x 1000 ofzoow :P

iig, het is geen server maar mijn workstation. Maar het loopt gewoon 10x beter en stabieler dan XP ( ookal is het dezelfde kernel :? )

Verwijderd

misschien dat je hier wat aan hebt?

http://www.amd.com/us-en/...9485_9487%5E10272,00.html

onder aan de pagina staat software en drivers voor de amd64

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Waarom zou iemand Cool and Quiet gebruiken op een server? Ik kan me heel goed voorstellen dat dat er niet is :)
Omdat die dan zuiniger draait? Server hoeft niet synomien te zijn voor stroomvreter

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Glashelder schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:54:
Omdat die dan zuiniger draait? Server hoeft niet synomien te zijn voor stroomvreter
offtopic:
Tuurlijk, maar bij een server is IMHO stabiliteit over lange tijd veel belangrijker en het stroomverbruik van de CPU is weinig als je het vergelijkt met een reeks HDD's, redundante voedingen, etc etc). Anders koop je geen dure Windows2003. Dat het hier mis/gebruikt wordt als desktop maakt CnQ natuurlijk wel erg lekker.

10x stabieler: dan was er iets fout aan de config/drivers/hardware/oid. want 10X stabieler dan mijn huidige XP installatie zou uitkomen op een datum van voordat de Athlon 64 goed en wel op de markt was :P

Maar goed, dit is offtopic; ik wilde vooral even aangeven dat het niet per se al bestond.Nu nog zien of iemand antwoord weet naast mijn tips om het zelf uit te zoeken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Pakjebakmeel
Het zou wel fijn zijn.

A minder stroomverbruik
B minder warmte

Bovendien wordt een PC Echt niet instabiel van C&Q ... Anders had amd het denk ik echt niet op de markt gebracht ;)

OFFTOPIC:

Naja, gewoon de hele opzet van XP staat me niet aan. Zoals honden die je helpen met zoeken naar files. Stomme wizards om op start te drukken ed. Teletubby look. etc etc. iig alles wat ik uitzet in een XP installatie staat standaard uit in 2003 :) ideaal.

Ook het memory management lijkt me een stuk beter:

Windows XP:

Firefox starten = 3 seconden
nog een keer Firefox starten = 3 seconden

Windows 2003:

Firefox nog een keer starten = 0 seconden

En veel veel meer van dat soort dingen.

• Pakjebakmeel
Dear Mr. Wouter

Thank you for contacting AMD. The Cool-n-quiet driver for Microsoft Windows 2003 Server is built in to the Sevice Pack 1 CD. So you just need to install it and activate C-nC in the Bios and then it should work.

Sincerely,

Mads Rosendal

Technical Support Engineer

Spain: 900 99 71 21 (Número Gratuito)

France: 0800 908 621 (Numéro Vert)

Germany: +49 89 450 53199

Italy: 800 877 224

United Kingdom: +44 1276 803 299

-----Original Message-----
From: Wouter [mailto:EMAILADRES]
Sent: Friday, November 26, 2004 7:49 PM
To: Tech, Euro
Subject: SRNo:{1-17799911} CPG-ENG-SPT (DO NOT MODIFY THIS)

Hello,

I would like to know the current status of a Cooln’Quiet driver for Windows 2003 Server…

A Is there a beta or something?

B WILL there be a windows 2003 processor driver?

Regards, Wouter.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

WAAR DE FCK is die SP1 te krijgen. Volgens mij is hij nog helemaal niet uit :r :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Pakjebakmeel op 03-12-2004 19:19 ]

Verwijderd

die is inderdaad nog niet uit...Er loopt hier wel een preview draadje trouwens.

• Pakjebakmeel
Updateje.. Nu snap ik het niet meer hoor. Deze patch werkt iig niet :?
Dear Mr. Wouter

Microsoft has in fact released a service pack for Windows Server 2003. It should be on the link below.

http://www.microsoft.com/...servicepacks/default.mspx

Should you have any further questions, please do not hesitate to contact us again.

Sincerely,

Mads Rosendal

From: Wouter [mailto:MAILADRES]
Sent: Thursday, December 02, 2004 6:37 PM
Subject: RE: SRNo:{1-17799911} CPG-ENG-SPT (DO NOT MODIFY THIS)

As far as I know SP1 fow windows 2003 has not been released yet… Any suggestions?

Regards,

Wouter

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat zijn service packs voor SharePoint en .NET Framework. Ergens in de loop van volgend jaar komt service pack 1 uit. Momenteel zijn er al wat builds voor betatesters en MSDN-abbonnees.

[rml][ Windows 2003] SP1 Kijkt u mee?[/rml] laat je hier meer over zien.
[search=server 2003 desktop] bijvoorbeeld helpt je ook al een aardig eindje op weg denk ik :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pakjebakmeel schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:57:
OFFTOPIC:

Naja, gewoon de hele opzet van XP staat me niet aan. Zoals honden die je helpen met zoeken naar files. Stomme wizards om op start te drukken ed. Teletubby look. etc etc. iig alles wat ik uitzet in een XP installatie staat standaard uit in 2003 :) ideaal.
Allemaal dingen die je met een goeie preparatie van je installatie ook voor elkaar kan krijgen (unattended draadje staat vol met tips).
Ik draai ook geen standaard XP maar een ubertweaked install :P
Ook het memory management lijkt me een stuk beter:

Windows XP:

nog een keer Firefox starten = 3 seconden

Windows 2003:

Firefox nog een keer starten = 0 seconden
Memory management van een Server OS werkt anders (background apps + services) he....

Heb ik hier geen last van, ik betwijfel ook of dat nou echt de juiste motivatie is om perse 2003 te gaan draaien.
het komt nogal over als "nieuwer dus beter" terwijl je niet de moeite neemt om een XP setup naar je hand te zetten, ondanks dat je dat voor een 2003 Server als Workstation net zo goed moet doen (zelfs nog meer).

[edit]
En een patch lukraak installeren zonder goed lezen waar die nou voor is (Server applicatie ipv server OS) staat nogal prutserig hoor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 04-12-2004 14:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pakjebakmeel
Zover was ik ook wel dat ie niet daar voor was maar misschien zat er ook een update in verscholen mbt C&Q. Ik heb ooit een patch moeten installeren voor een of ander progseltje om HD performance problemen op te lossen terwijl het er niet eens voor bedoeld was en opgenomen in de release notes. Maar iig , ik wacht weer af wat de mensen van amd hierop te zeggen hebben

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pakjebakmeel schreef op zondag 05 december 2004 @ 22:53:
Zover was ik ook wel dat ie niet daar voor was maar misschien zat er ook een update in verscholen mbt C&Q.
Waarom zou je uberhaupt een CPU throttling willen op een Server OS?
(dit is nou imho een schoolvoorbeeld van waarom een ServerOS als desktop niet altijd de beste keuze is ;) )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pakjebakmeel
Klopt. Maar ik heb gewoon zoveel probleempjes gehad met XP die met 2003 weg zijn zoals onverklaarbare hapers en vertragingen in met name EA games ed; dat het het waard is om over te stappen. IIG , ik snap niet waarom ze wel een driver maken voor XP en niet voor 2003.. Het is toch in principe dezelfde kernel?!

offtopic:
Laten we iig niet ingaan op wat handig is of niet qua OS . Dan komen we in een oneindige WinXP Win2k3 en Linux discussie terecht. Wat ik alleen wil is gewoon F*cking C&Q support op Win2003. De keuze van het OS is de mijne :P

Ik heb die pipo van AMD weer terug gemaild dat dit geen OS SP1 is maar gewoon een 2tal apps patches. Ben benieuwd wat ie hierop als reactie heeft :)

[ Voor 13% gewijzigd door Pakjebakmeel op 05-12-2004 23:18 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De spellen zijn niet gemaakt om op het server OS te draaien. Maar denk niet dat je een oplossing hoeft te verwachten vanuit de makers.... Die richten zich op desktopgebruikers. Zullen we verder alleen ontopic verder gaan en kijken of we misschien een manier kunnen vinden om dit toch werkend te krijgen. Lijkt me een leuke uitdaging :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Pakjebakmeel
Naja, speller werken beter dan op XP vreemd genoeg :P . De stomme hapertjes bij EA Games en lag in sommige spellen is weg. Oplossing van de makers verwacht ik ook ( nog ) niet. Wel dat als SP1 voor Win2k3 uitkomt dat de support er in zal zitten. Heb ik ook ergens gelezen op een microsoft pagina dus geloof wel dat dat er van gaat komen, echter zal dit pas ergens ver in 2005 zijn :/

*Ik klassificeer mijzelf ook als dektopgebruiker hoor O-)

Verwijderd

goed, dan misschien de oplossing na al dat offtopic gedoe. :Y)

Het betreft installers die gebruik maken van filenames met de extensie *.MSI
Mocht dit niet het geval zijn, dan weet ik geen oplossing :)

1. open msi bestand met orca
2. zoek regel launchcondition op (links)
3. delete de gegevens onder ''condition'' (rechts)
4. opslaan en installen maar

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 23:48 ]

• Pakjebakmeel
tis een .exe of .zip

Aardig dat je probeerd, da waardeer ik echt maar denk dat als het ZO simpel zou zijn dat AMD het ook al had gedaan.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pakjebakmeel schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:15:
offtopic:
Wat ik alleen wil is gewoon F*cking C&Q support op Win2003. De keuze van het OS is de mijne :P
En wat ik zeg is dat je naar alle waarschijnlijkheid geen F*cking C&Q support gaat krijgen op een Server OS.

Zeer on-topic.

• Pakjebakmeel
klopt. Dat zou iig jammer zijn, Ik wacht dan toch af tot SP1 voor 2k3 uit gaat komen en dan zullen we het zien :/

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou in ieder geval niet van het deskundige advies *kuch* van die AMD vogel afgaan.

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-07 01:29

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Je kan evt RightMark CPU clock utility gebruiken. Werkt op XP veel beter en stabieler dan C&Q zelf, omdat je ook de onder en bovengrens van Vcc in kan stellen.
Ik weet alleen niet of je daarvoor de AMD cpudriver nodig hebt en of het ook geschikt is voor Win2003.
Google maar eens

[ Voor 9% gewijzigd door smallblock op 06-12-2004 00:44 ]

Leuke lamp, overigens !!

• Pakjebakmeel
WTF !?!?!? :
Dear Mr. Wouter

Yes it would be a good idea to try installing the Sharepoint Service Pack as well this should actually solve the issue.

Sincerely,

Mads Rosendal

Moet ik nu gaan reageren in de vorm van " Are you kidding me or what>? " of als domme user " This didn't work, now what? ".

[ Voor 15% gewijzigd door Pakjebakmeel op 10-12-2004 18:40 ]

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

BackSlash32 schreef op maandag 06 december 2004 @ 00:32:
[...]

En wat ik zeg is dat je naar alle waarschijnlijkheid geen F*cking C&Q support gaat krijgen op een Server OS.

Zeer on-topic.
Wedden van wel? :P
Er komen al Opterons aan met Powernow thechnolgie, dus C&Q is slechts een kwestie van tijd.
En nut heeft het zeker, als je 30 dual servers ergens hebt staan en die zijn niet in gebruik om 0300 's nachts, dan kan het toch wel wat kosten besparen zonder dat het je iets kost.

• Pakjebakmeel
updeet, :+ misschien gaat het nog wat worden... Wie weet :)

Ik sta ondanks deze geweldige support nog steeds open voor suggesties :P
Hi,

Now we are getting somewhere =)
Msi K8nNeo2 W54g bios 1.51b
1x Athlon64 3500+ 130nm
2x Twinmos Twister 512MB Cas2
1x Asus Radeon x800pro non vivo

2x WD Raptor 740 74GB Raid0 Array
2x Maxtor DiamondMax9 120GB Raid0 Array
1x Maxtor DiamondMax9 200GB Single

1x SoundBlaster Audigy2 ZS
2x LiteOn 1633s Dual layer DVD Writers
1x Tagan480w PSU using grounded cable + walloutlet
NO Floppydrive

Windows2k3 Build 3790 standard corporate; fully critical patched up to 15/12/04
Paging file striped on both Raid0 arrays
Using only the Administrator account

Nvidia forceware Chipset driver 5.10 . Firewall + manager not installed
Omega’s Radeon drivers “wxp-w2k-8-08-041111a-019253e” 4.12b
Creative supplied drivers

Had enough? ;)

Some advanced report info by “everest” utility is attached in a txt file format!

Regards, and thanks in advance; Wouter

--------------------------------------------------------------------------------

Van: euro.tech@amd.com [mailto:euro.tech@amd.com]
Verzonden: Wednesday, December 15, 2004 14:01
Aan: MIJNEMAIL; euro.tech@amd.com
Onderwerp: RE: SRNo:{1-17799911} CPG-ENG-SPT (DO NOT MODIFY THIS)

Dear Wouter,

I am currently investigating the situation.

Can you please provide me with your system configuration? (e.g. Motherboard, Processor, Memory etc...)

Kind regards

Christoph Dobroschke
AMD Technical Services, Europe
Tel +44-1276-803299
Fax +44-1276-803298
Web http://www.amd.com/eurosupport

Advanced Micro Devices (UK) Ltd
AMD House
Frimley Business Park
Frimley
Surrey
GU16 7SL
United Kingdom
---
This message contains information which may be confidential and proprietary. Unless you are the addressee (or authorized to receive for the addressee), you may not use, forward, transmit, copy or disclose in any form to anyone the message or any information contained in the message.

From: Wouter [mailto:MIJN ADRES@zonnet.nl]
Sent: Friday, December 10, 2004 5:52 PM

Goodmorning Mr Rosendal,

I really appreciate your help but I am getting the idea that this is not going to work out... I'm really looking forward to using cool n' quiet on my 2003 installation. However, the .NET framework patch did not work. Also I'm having a hard time believing a patch for sharepoint is going to fix this issue. I assume the MsSharepoint patch is only for people running sharepoint.? ( Which I am not ).

So can you please: A: Tell me it is Not possible, or B: Pass this on to someone who knows how to get this working.. Don't get me wrong, you are very customer friendly and have a quick response time but I'm having the idea this is not going to work out... I do sincerily apologise for being so rude but I really want to get this working.

Regards, Wouter

--------------------------------------------------------------------------------

Van: euro.tech@amd.com [mailto:euro.tech@amd.com]
Verzonden: Friday, December 10, 2004 16:56
Aan: MIJN ADRES@zonnet.nl
CC: euro.tech@amd.com
Onderwerp: RE: SRNo:{1-17799911} CPG-ENG-SPT (DO NOT MODIFY THIS)

Dear Mr. Wouter

Yes it would be a good idea to try installing the Sharepoint Service Pack as well this should actually solve the issue.

Sincerely,

Mads Rosendal

From: Wouter [mailto:MIJN ADRES@zonnet.nl]
Sent: Friday, December 03, 2004 5:45 PM

Which one are you talking about ? If I open the link , 2 packs are available:

Microsoft .NET Framework 1.1 Service Pack 1 for Windows Server 2003
and
Windows SharePoint Services Service Pack 1 (SP1)

I installed the 1st one , this didn't resolve the issue. The other one probably requires Sharepoint to be installed. When installing Sharepoint IIS is required.

If you would be so kind as to let me know wheter you are talking about Sharepoint, I will install it as soon as possible.

Regards and thanks for your fast response so far,

Wouter

[ Voor 3% gewijzigd door Pakjebakmeel op 16-12-2004 00:13 ]

Pagina: 1