Chello doet aan sensuur?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 18:47

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Topicstarter
Ik kan al een paar dagen niet meer op een bij een aantal van jullie wel bekende bittorent tracker site. (iets met SN ;) )

Nu is dat opzich niets raars, hij ligt er wel vaker eens een paar uur uit, maar nu is het al zinds afgelopen donderdag en ben ik maar eens op onderzoek uit gegaan. Heb een aantal mensen gevraagd even te willen checken of ze bij die site konden en dat ging bij iedereen, behalve mensen die ook chello hadden.

Het ligt ook niet aan de dns server die ik gebruik, want het IP resolved ie prima, en pingen dat lukt ook wel. Hij weigerd alleen iets te doen in de browser.

Vraag 1: hebben meer chello gebruikers hier last van?

Vraag 2: mogen ze zo maar aan internet sensuur doen, en zo ja waarom doen ze dit dan?

[ Voor 13% gewijzigd door SithWarrior op 22-11-2004 13:52 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Heb ook Chello, ik kan er in ieder geval ook niet bij, heb natuurlijk geen idee dat dit aan chello ligt. Kan het me niet voorstellen.

http://www.bonuszoeken.nl

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

sn.org heeft er 24 uur uitgelegen, kwam er gister ook niet op. hier doet hij het nu weer gewoon (geen chello).

edit:
21. November 2004
Newsitems:
SN Downtime? sloncek @ 21-11-2004 00:11
SN has not been accessable during last 24 hours. This is because of a server issue. We are working on the problem and are trying to fix it as fast as we can. That is why SN is right now running on backup servers, meaning search is down and it might take a little longer for the site to load.

We are sorry for the trouble, but keep in mind that we are trying to fix the problem as fast as we can!

[ Voor 72% gewijzigd door Gully op 22-11-2004 14:05 ]

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
Ja als ik inbel doet ie het prima ja, als ik met chello wil gaan kijken dan doet ie nog steeds niks, maar zoals ik al zei hij deed al van af vorige week donderdag avond niks meer.

Dus dat het aan chello ligt (in iedergeval mijn geval dan) ben ik nu wel van overtuigd, maar doen ze dit expres of zou er wat anders aan de hand zijn?

[ Voor 31% gewijzigd door SithWarrior op 22-11-2004 14:02 ]

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

SithWarrior schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:59:
Ja als ik inbel doet ie het prima ja, als ik met chello wil gaan kijken dan doet ie nog steeds niks, maar zoals ik al zei hij deed al van af vorige week donderdag avond niks meer.
hmm vreemd ja... ik zal t thuis nog eens proberen. kan me btw niet voorstellen dat t chello censuur is, want dan moeten ze bijhouden welke IP die mirror telkens gebruikt. of iets?

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gully schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:58:
### heeft er 24 uur uitgelegen, kwam er gister ook niet op. hier doet hij het nu weer gewoon (geen chello).

edit:

[...]
Ik zou die site even weghalen ;)

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Bij mij issie ook dood met Chello.

Koekie?

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

LifeTecH schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:01:
[...]

Ik zou die site even weghalen ;)
vrijheid van meningsuiting? :+ die site is toch niet verboden? en bovendien weet heel de wereld nu welke site in dit topic wordt bedoeld :Y)

edit: okeee dan 8) fixed

[ Voor 7% gewijzigd door Gully op 22-11-2004 14:05 ]

• LifeTecH
  • Niet online
Gully schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:02:
[...]

vrijheid van meningsuiting? :+ die site is toch niet verboden? en bovendien weet heel de wereld nu welke site in dit topic wordt bedoeld :Y)
Van mij mag het, maar er staat wel illegale content op :)

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

hmm iedereen met chello dus hetzelfde? MASSAAL KLAGEN dus :D

• Steephh
  • Laatst online: 15-12 15:05
SN ligt er wel vaker uit, niet alleen bij chello.

_@/'

Verwijderd

Bij mij (chello) doet ie het ook al een tijdje niet meer....

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

BMRS schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:09:
SN ligt er wel vaker uit, niet alleen bij chello.
mjah, chello lukt het niet en andere verbindingen komen er wel op :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gully schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:02:
[...]

(Links naar) illegale dingen willen we niet op GoT. Punt.

Verder, TS, ik mis enorm veel troubleshooting hier - je zegt dat je zeker weet dat het aan chello zou liggen. Om dat te weten zou je minstens een tracert moeten hebben gedaan waar dus een hop ergens in het chello netwerk niet lukt. Bovendien mis ik pogingen om DNS fouten uit te sluiten (maw probeer die site eens via IP ipv URL te bereiken)

Heb je dit al gedaan :? Post het dan :o

Nog niet gedaan :? Doe dat dan voordat je 'sensuur' ( :X ) begint te roepen, het kan wel eens ergens anders liggen :o

En dan nog, al zou het zeer specifiek aan chello liggen, het neigt naar clinische paranoia om gelijk overtuigd te zijn van kwaad opzet waar gewoon nalatigheid ruim voldoende verklaring kan zijn :z
Gully schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:10:
[...]

mjah, chello lukt het niet en andere verbindingen komen er wel op :?
Wederom, doe eens gewoon wat gedegen troubleshooting- en dat is meer dan alleen een bepaalde URL in je browser intoetsen :o

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 22-11-2004 14:12 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Vriend van me heeft ook chello. Exact hetzelfde probleem. Wie denkt chello wel niet wie ze zijn ? Eerst mag je volgens de reclame 'onbeperkt downloaden' en als je dat vervolgens wilt gaan doen word je snelheid geknepen en nu word je ook nog eens de toegang ontzegd tot sn.

Ik kwam hier zaterdag achter toen ik hem even wou uitleggen hoe het werkt. Vervolgens logde ik thuis even in en toen werkt het wel.

Hij gaat dus ook zn abo opzeggen en stapt over op adsl. Als een provider zo met zn klanten omgaat verdienen ze niet eens klanten. Voor ongeveer hetzelfde geld zit je bij planet met een leuk comfort adsl abo die ook nog eens een knappe nieuwsserver heeft en waar je echt noooooit wat hoort over te veel downloaden.

Ik kan hier echt heel slecht tegen.

@dion_b
-----------
Het is toch wel duidelijk dat het aan chello ligt ? of ze het nu expres blokkeren of niet het probleem ligt zeker bij hun.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 14:14 ]

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12 17:02
Doe eens een cmd>tracert naar de url. Dan zie je waar hij stopt. Overigens kan er gewoon een broken route zijn, heb dat ook wel eens met wanadoo gehad.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12 22:33

Koppensneller

winterrrrrr

Hier ook dood met chello (Regio Arnhem). Gebruik ik echter een proxy (niet die van chello), dan kan ik wel op de site in kwestie komen....

Lijkt me een slechte zaak, dit...

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
Als je kan pingen, zoals ik aan gaf dan kan je ook traceren, igg dat lukt ook prima en zoals ik hier boven al zei een DNS probleem is het volgens mij ook niet omdat als ik het IP hardcore in typ er ook niks gebeurd. En waarom ik de resultaten niet gepost had? Omdat iedereen dan pcies weet welke site / ip het over gaat en ik nou juist dacht dat DAT niet de bedoeling was.

En het was sensuur met een vraag teken, dus in de trand van zou er iets fout zitten in het netwerk of zouden ze het express doen.

En je hebt het over gedegen onderzoek, ik ben hier al zinds gister mee aan het prutten, als een site het 10 sec niet doet ga ik niet gelijk een topic aan maken hier...

Ik heb eerst grondig uitgezocht of het aan mijn verbinding / instellingen lag en of ik de enige met dit probleem was. Maar zoals ik al zei van de 9 mensen die ik inmiddels gesproken heb kan er geen 1 van hun met chello er op.

Voor de duidelijkheid een tracert werkt prima, als dit niet het geval was geweest had ik het niet hier gepost maar chello gebeld als het in hun netwerk zat en of anders gewacht tot ander bedrijf de link gefixed had)

Maar aangezien dat werkt, maar de site niet moet er iets anders mis zijn volgens mij dan.

[ Voor 44% gewijzigd door SithWarrior op 22-11-2004 14:20 ]

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-12 15:46

Tim Schuhmacher

abasios

Idd ik kan hem ook niet benaderen met chello. Nogal vervelend.

• dev icey
  • Laatst online: 09-12 17:02
SithWarrior schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:16:
Als je kan pingen, zoals ik aan gaf dan kan je ook traceren, igg dat lukt ook prima en zoals ik hier boven al zei een DNS probleem is het volgens mij ook niet omdat als ik het IP hardcore in typ er ook niks gebeurd. En waarom ik de resultaten niet gepost had? Omdat iedereen dan pcies weet welke site / ip het over gaat en ik nou juist dacht dat DAT niet de bedoeling was.

En het was sensuur met een vraag teken, dus in de trand van zou er iets fout zitten in het netwerk of zouden ze het express doen.
Met een tracert kom je er dus achter, waar de connectie stopt. Overigens is chello bellen het best, aangezien zij weten of ze een filter of niet hebben.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

hier is ie ook dood chello rdam

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-12 15:46

Tim Schuhmacher

abasios

Chello bellen lijkt mij niet echt nuttig. Dan zeggen ze toch dat het aan de site zelf ligt en je geduld moet hebben

• Nander
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 19:10
Hier is ie ook niet te bereiken (zonnet ADSL)

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
Ik was kennelijk niet de enige die het opgevallen was vandaag:

http://www.chelloo.com/fo...g77020;topicseen#msg77020

Daar staat ook een url in dat je er wel weer op kunt komen.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-12 15:52
Chello heeft altijd al problemen gehad met de capaciteit. Ze bieden namelijk een produkt, maar ze hebben problemen om die waar te maken. Kijk maar eens naar de klachten..

Nou is er nog niet zo lang geleden een onderzoek gehouden naar internet verkeer. Uit het onderzoek kwam de conclusie dat 66% wordt gegenereerd door Bittorent. Nou is SN een van de major websites die bittorent links aanbieden.

Misschien dat er een verband is tussen het onderzoek en het bannen van het IP.

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-12 23:13
Kan er ook al een paar weken niet meer op met chello (Z.O. Noord Brabant)
Bij ons internetcafé in dezelfde lokatie met ADSL geen enkel probleem..

overigens schijnt het wel te lukken via search.sn(je weet wel welke).org

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
Ja idd dat staat hier boven in dat topic ook, dat is een ander ip als waar de orginele site op zit, maar die doet het nog wel ja, blijft vreemd natuurlijk :)

• Steephh
  • Laatst online: 15-12 15:05
Hier op school doet hij het wel...

_@/'

Verwijderd

Btw het is Censuur :>

Verwijderd

BMRS schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:30:
Hier op school doet hij het wel...
Ik denk niet dat jullie chello hebben op school

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
cardinal808 schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:23:
Chello heeft altijd al problemen gehad met de capaciteit. Ze bieden namelijk een produkt, maar ze hebben problemen om die waar te maken. Kijk maar eens naar de klachten..

Nou is er nog niet zo lang geleden een onderzoek gehouden naar internet verkeer. Uit het onderzoek kwam de conclusie dat 66% wordt gegenereerd door Bittorent. Nou is SN een van de major websites die bittorent links aanbieden.

Misschien dat er een verband is tussen het onderzoek en het bannen van het IP.
Ze hadden gewoon een probleempje met hun DNS server en als die verkeerd geupdated wordt, dan kan niemand je meer vinden. :)
Inmiddels is het hier ook al weer opgelost.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

_bas_ schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:36:
[...]

Ze hadden gewoon een probleempje met hun DNS server en als die verkeerd geupdated wordt, dan kan niemand je meer vinden. :)
Inmiddels is het hier ook al weer opgelost.
Wat is je bron ?

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:48

Nibbz

Postmaster General

hier idd ook, adsl van.. weet ik het, komt zo op sn, maar vroeg aan een maat van me, die ook op chello zit, om ff te checken of hij het deed, maar werkt nog steeds niet.

is er geen mogelijkheid om dan via een proxy wel op de site komen (of valt dat onder de noemer "illegaal" ?)

13:37

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Momenteel kan ik (via remote control) internetten via een Planet Internet ADSL en een Chello lijn. Beide ISPs laten mij toe te pingen naar de desbetreffende website's, ik krijg ook dezelfde IPs terug. Dus: Met de technische verbindingen naar SN.org is niks mis mee. Via Planet kom ik op de website, via Chello niet, ik krijg een timeout op poort 80.
Conclusie: Chello IPs worden geblokked door de webserver, of Chello staat geen connecties op deze IP/Poort combinatie. In ieder geval wordt er dus actief geblokkeerd.
Een tijdje geleden bleek ook dat Chello gebruikers niet op een bepaalde usenetpagina komen kan. Chello is dus zeer verdacht. :{
Zie: Chello blokkeert nieuwsgroepen?!

cardinal808: 33% van het totale I'net verkeer komt van Bittorrent, niet 66%. Bron: nieuws: BitTorrent veroorzaakt eenderde van internetverkeer

[ Voor 14% gewijzigd door kamerplant op 22-11-2004 14:53 . Reden: Bron ]

🌞🍃

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 15:58

T.T.

Sowieso

DataBeest schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:49:
Momenteel kan ik (via remote control) internetten via een Planet Internet ADSL en een Chello lijn. Beide ISPs laten mij toe te pingen naar de desbetreffende website's, ik krijg ook dezelfde IPs terug. Dus: Met de technische verbindingen naar SN.org is niks mis mee. Via Planet kom ik op de website, via Chello niet, ik krijg een timeout op poort 80.
Conclusie: Chello IPs worden geblokked door de webserver, of Chello staat geen connecties op deze IP/Poort combinatie. In ieder geval wordt er dus actief geblokkeerd.
Een tijdje geleden bleek ook dat Chello gebruikers niet op een bepaalde usenetpagina komen kan. Chello is dus zeer verdacht. :{
Zie: Chello blokkeert nieuwsgroepen?!

cardinal808: 33% van het totale I'net verkeer komt van Bittorrent, niet 66%. Bron: nieuws: BitTorrent veroorzaakt eenderde van internetverkeer
Zelfde probleem hier met (Zonnet family). Ik had al een nslookup gedaan en dan krijg ik gewoon een IP adres. Vervolgens probeer ik naar dat IP adres te surfen: timeout. Met de eerdergenoemde link naar de subpagina lukt het echter wel.
Conclusie: zonnet blokkeert ook actief :/

edit: ping'en naar het IP adres lukt zonder probleem (zoals verwacht)

[ Voor 4% gewijzigd door T.T. op 22-11-2004 15:01 ]

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
Nou ja, als het meerdere Isp's zijn dan zal het juist wel geen blockade zijn maar meer een algemeen probleem.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 15:58

T.T.

Sowieso

SithWarrior schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:04:
Nou ja, als het meerdere Isp's zijn dan zal het juist wel geen blockade zijn maar meer een algemeen probleem.
Via een VPN verbinding (dus eigenlijk andere ISP) krijg ik wel gewoon connectie. Website doet het dus zonder problemen.

Maar je kan natuurlijk gelijk hebben (als sn zou blokkeren, maar dat lijkt me onwaarschijnlijker) :)

[ Voor 24% gewijzigd door T.T. op 22-11-2004 15:33 ]

• kamerplant
  • Niet online
Algemeen probleem waar? Als de ISP zelf niet blokt, moet SN.org zelf aan het blokken gegaan zijn, aangezien de verbinding naar de host zelf blijkbaar prima lukt.
Misschien heeft SN last gehad van een grootschalige virus of DDoS attack waarbij veel Chello en Zonnet klanten waren betrokken waardoor SN deze blokkeerd? Het is maar een gok :?

🌞🍃

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

DataBeest schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:10:
Algemeen probleem waar? Als de ISP zelf niet blokt, moet SN.org zelf aan het blokken gegaan zijn, aangezien de verbinding naar de host zelf blijkbaar prima lukt.
Misschien heeft SN last gehad van een grootschalige virus of DDoS attack waarbij veel Chello en Zonnet klanten waren betrokken waardoor SN deze blokkeerd? Het is maar een gok :?
heeft sn niet iets van een email adres voor support... dan mail ik ze ff

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 07:41

PowerSp00n

There is no spoon

DataBeest schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:49:
Heb je er ook nog aan gedacht dat er ergens een route verrot kan zijn? In ieder geval, m'n pa (inet via chello) heeft nog niet gebeld, daaruit kan ik opmaken dat het bij hem nog werkt :+.

• kamerplant
  • Niet online
PowerSp00n schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:13:
[...]

Heb je er ook nog aan gedacht dat er ergens een route verrot kan zijn? In ieder geval, m'n pa (inet via chello) heeft nog niet gebeld, daaruit kan ik opmaken dat het bij hem nog werkt :+.
Lezen grapjas :+
Pingen lukt, dus met de verbinding/route is niks mis.

🌞🍃

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-12 16:53

--MeAngry--

aka Qonstrukt

SithWarrior schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:23:
Ik was kennelijk niet de enige die het opgevallen was vandaag:

*knip*

Daar staat ook een url in dat je er wel weer op kunt komen.
Misschien kun je dit dan ff beter weglaten he ;)
Hier met SpeedXS werktie overigens prima, behalve de search, maar dat is een bekend probleem omdat ze op backup-servers draaien ATM :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Hier bij mij op m'n werk doet sn 't niet. s.sn doet 't wel... (ik denk zonnet, not sure, via versatel server)
tracert naar sn krijgt een hoop hops, geen time-out.
Als ik 'm in ff probeer te openen, kan ie 'm niet vinden (connection refused)

strange

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 07:41

PowerSp00n

There is no spoon

DataBeest schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:17:
Lezen grapjas :+
Pingen lukt, dus met de verbinding/route is niks mis.
Juist, * PowerSp00n moet toch echt eens een lees cursus gaan doen ofzo, dit is niet normaal meer :p.

Verwijderd

Ik kan op de site met IE maar met FF loopt het mis, ook sinds donderdag.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb hier Wanadoo ADSL en werkt hier wel prima hoor. Had idd al van wat maten gehoord dat SN.org niet werkt bij hun, btw, de volledige naam kan volgens mij wel geschreven worden omdat er ook veel LEGAAL spul op te krijgen is, maar goed, iedereen kent hem toch wel :)
BTW, vind dit wel slecht van Chelloo, ben blij dat ik bij Wanadoo zit :Y)
iig, er zijn veel en veel betere sites dan SN.org... SN.org krijg z'n spul allemaal gesubmit van andere sites, dus die sites hebben ze eerder :Y) En er is een site waar alles veel eerder op komt, maar goed, dat mogen jullie zelf uitzoeken :)
Wel allemaal LEGAAL spul downloaden natuurlijk, zoals Linuxdestro's :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

het forum van sn is ook lekker :s, nergens mag je een topic openen.. dus dat schiet ook niet op.

• Entertainment
  • Laatst online: 01-03-2024
SN zegt: SN has not been accessable during last 24 hours. This is because of a server issue. We are working on the problem and are trying to fix it as fast as we can. That is why SN is right now running on backup servers, meaning search is down and it might take a little longer for the site to load.

We are sorry for the trouble, but keep in mind that we are trying to fix the problem as fast as we can!

Verwijderd

Nibbz schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:23:
het forum van sn is ook lekker :s, nergens mag je een topic openen.. dus dat schiet ook niet op.
Erg fijn ja, ik ben mijn wachtwoord kwijt, maar de verstuur vergeten wachtwoord functie werkt ook niet meer...

Bij @home geen problemen, bij vrienden met Chello wel.

Verwijderd

Een tip voor allemaal (hoe ik het dan doe)

Ga naar je instellingen van IE, naar verbinding, en bij lannetwerk, gebruik daar proxy van bijvoorbeeld 12move: proxy.12move.nl
Weet niet of het illegaal is, maar hadden ze het maar moeten sluiten!
Wanadoo proxy werkt bijvoorbeeld niet :+

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ff ge-googled, en er zijn niet alleen in NL problemen (dus niet gaan lopen piepen over censuur, en slechte isp's).

Ben ergens een IP'tje tegengekomen, en dan kom ik er wel op (via de url niet :S )
s.sn doet 't gewoon. Vage zooi. Laatste 24 uur? Heb 't ook al vanaf do/vrij of zo. Toen deed s.SN 't idd ook niet.

(NOPI b.t.w.)

[ Voor 8% gewijzigd door J2pc op 22-11-2004 15:35 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik heb thuis (Putten) Chello en kan een stuk of 3 Bittorrent sites niet meer bereiken, dus niet alleen die SN site. Ik heb verder nog geen onderzoek gedaan maar ik vermoed hetzelfde probleem als bij de andere gebruikers.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
Idd ik heb het bij nog wel meer bittorent sites, maar denk die noem ik hier maar niet wegens legaliteit enzo :P

En dan kunnen sommige hier wel de hele tijd met dat berichtje op die site schermen van hij lag er 24 uur uit etc etc maar nu hoor die het weer te doen, en zo niet verklaar dan eens waarom ik met inbel modem op IP direct kan openen en via chello helemaal niet. Voor de duidelijkheid, we hebben het over een uur terug toen ik het voor het laast geprobeerd heb.

[ Voor 67% gewijzigd door SithWarrior op 22-11-2004 15:54 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

Dennahz

Life feels like hell should.

Mja, zwaar klote van Chello.. en maar zeiken over dat f*cking dataverkeer.. :r

Voor 50 euro mag je wel wat meer verwachten, stel amateurs :{

Twitter

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

jongens.
W8 nou ff met chello flamen... zoek 's op google naar SN down of zo (sn = ver vangen door url)
Dan zie je nog meer posts, mensen in amerika etc. Geloof nooit dat die allemaal chello hebben :P

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Wel raar dat ie met dialup gewoon op die site komt... Of zou SN zelf ip's aan het filteren zijn :?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Tracerouten gaat hier ook prima, maar misschien is de webserver van IP gewisseld en moeten de DNS-servers nog geupdate worden... Ik snap niet waarom iedereen zo panisch reageert, want ik kan me niet voorstellen dat chello sn blokkeert.

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Bergen schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:16:
Ik snap niet waarom iedereen zo panisch reageert, want ik kan me niet voorstellen dat chello sn blokkeert.
Er wordt niet panisch gereageerd hoor. :)

Er wordt wel vastgesteld dat Chello gebruikers (alle?) een aantal Bittorrent sites niet meer kunnen bekijken. Het lijkt me niet meer dan logisch dat er dan gespeculeerd wordt over de oorzaak en de reden daar van.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Ja, maar halverwege reageert ook iemand met een Zonnet-lijn die er ook niet op komt, dus er lijkt geen opzet in 't spel te zijn.

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Hoezo zou er geen opzet zijn als iemand met zonnet de site ook niet kan bereiken? misschien zit zonnet ook de boel wel te blokkeren.

Het zou best kunnen gezien de enorme capaciteitsproblemen bij zonnet de laatste maand

* Aspje heeft zonnet BB+ en komt ook niet op SN

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik probeer het zojuist met @home en ook ik kan er niet opkomen...
Lijkt me wel HEEL toevallig...heeft de host van de site niet bepaalde IP-ranges geblocked?

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Waar rook is is vuur en hier is duidelijk iets aan de hand. Ik ben ook al een jaar of twee chello gebruiker en dat sn niet werkt merkte ik gisteren pas maar één van mijn andere (bekendere/grotere torrent sites) werkt ook niet meer, voor de hint het begint met een t en eindigt op een verbreezerde engelese meervoudsvorm met een z.
Er moet toch ergens in de regelementen van Chello worden aangegeven of dit legaal is of niet? Ik geloof dat zoiets niet moet kunnen, het doet me stilletjes aan China denken :/ ....
Verder denk ik dat het tijd wordt dat er iemand contact op neemt met (de) Chello (helpdesk).

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Ik heb zonnet family en kom er ook niet op. Kan wel pingen btw :/

Maarja, LT werkt nog wel, en TR ook enzo. En anders gebruik ik maar weer mIRC

Verwijderd

Ik heb telenet en ik geraak ook niet meer op SN :'(

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:34:
Een tip voor allemaal (hoe ik het dan doe)

Ga naar je instellingen van IE, naar verbinding, en bij lannetwerk, gebruik daar proxy van bijvoorbeeld 12move: proxy.12move.nl
Weet niet of het illegaal is, maar hadden ze het maar moeten sluiten!
Wanadoo proxy werkt bijvoorbeeld niet :+
Vreemd, want ik kan er met Wanadoo wel op komen, denk dat Wanadoo dit voor niet Wanadoo gebruikers geblocked heeft :Y)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12 00:54
Goed, volgensmij is het duidelijk. Een flink aantal ISP's heeft problemen: Het ligt aan de site zelf.
Daarnaast blijft het gewoon 90% illegale zooi die erop staat, dit hoort hier dus niet thuis.

Ook dit FaQ item is hier op toepassing:
Geen opsom- en onzintopics, hieronder vallen o.a.
- topics over storingen van websites / diensten
- onderwerpen welke alleen mededelingen zijn, zonder discussiewaarde
- onbevestigde geruchten over acties, upgrades, voorwaarden-wijzingen, etc
- posts die slechts bestaan uit het vermelden van je down- en uploadsnelheden
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.