Toon posts:

Geluid niet door muren laten komen

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De afgelopen weken zaten de buren nogal te zeiken dat ze last hadden van de bass, ik kon t niet geloven en ben vandaag zelf wezen luisteren en idd ik hoorde t

Ik woon in een 2 onder 1 kap van 6 jaar oud en de buren die aan ons huis vast zitten heb ik nog niet gehoord over overlast. Maar de buren die dus los van ons huis zitten horen het wel. Ik leef op zolder en de buren slapen ook op zolder dus ze konden soms niet slapen.
Het grappige is dat mn ouders het beneden niet horen.

Nu is mijn vraag hoe ik dit een beetje kan verminderen, de zuilen staan al op rubberen pootjes. Ik heb vloerbedekkingtegels er onder gehad, werkte ook niet.

Iemand sugesties?

Verwijderd

1. Dingen wat verder van je muren zetten
2. Bass minder (is niet eens mooi bij de meeste nummers)
3. Rekening houden met de buren, zeker 's avonds
4. Dikke gordijnen (mooi) of lege eierkartonnetjes (lelijk) tegen de muren hangen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 21:25 ]

Verwijderd

De wanden ook isoleren kan helpen. Verlaagde plafonds vol met isoleermateriaal ook.

Heb hetzelfde probleem, Ik kan dus hier echt geen subwoofer neerzetten.

Verwijderd

Controleren of alle roostertjes en kieren ook echt dicht zitten.
Ik heb met een paar vrienden op een zolderkamertje geoefend met onze band, waar na een tijdje ook de buren kwam klagen. Het euvel bleek simpel op te lossen door het luchtroostertje van het raam dicht te schuiven.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-07 21:30

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

In iedergeval de achterkant van de boxen NIET richting de buren zetten. Ga maar es achter een box staan en hoor zelf het verschil.

En volume gewoon iets zachter? ... en is misschien gewoon een goede koptelefoon een leuke oplossing voor laat in de avond?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Hier ff plattegrondje van de situatie :P

Afbeeldingslocatie: http://www.yaroon.nl/pics/overlast.jpg

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou even bij die buren gaan luisteren ( die geen last hebben ) Denk dat zij het ook wel horen , maar het gewoon negeren... :)

Verwijderd

heb je wel dubbelglas? misschien zit eer een raam tussen je bureau en je bed!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:47:
heb je wel dubbelglas? misschien zit eer een raam tussen je bureau en je bed!
nee raam zit bij t stukje dat uitsteekt zeg maar naast de speaker maar tis wel dubbelglas, met luxaflex en gordijnen

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Alles omdraaien :+

Tja, altijd moeilijk. Ik zou ff proberen te weten komen waar het geluid nu precies vandaan komt, waar de buren last van hebben, dan heb je in ieder geval een aanknooppunt over waar je wat aan moet doen.

Probeer ook eens de fase van de sub te verzetten om dan te kijken of de buren er last van hebben (of misschien nu de andere buren).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04-2025

Fietslamp398

punt uit!

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met m'n ouders die tv zitten te kijken in de kamer onder mij. Mijn (overigens heerlijke) subwoofer staat nu op soort opblaas zakjes, maar dat helpt ook niet echt veel :(

enige optie: gewoon de muziek/films/games zacht zetten...

Signatures zijn voor mietjes!

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08-2025

ExploWare

BoingBoing

@deepspace: Ik ben een audio-noob, maar over dat fase omdraaien: bedoel je dan gewoon de polen van de speaker?
Ik d8 namelijk altijd dat dat geen fluit boeid, maar laatst hoorde ik daar ook al iets over...

. . . . . Youp.net . . . . .

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:49:
Alles omdraaien :+

Tja, altijd moeilijk. Ik zou ff proberen te weten komen waar het geluid nu precies vandaan komt, waar de buren last van hebben, dan heb je in ieder geval een aanknooppunt over waar je wat aan moet doen.

Probeer ook eens de fase van de sub te verzetten om dan te kijken of de buren er last van hebben (of misschien nu de andere buren).
ik heb geen sub alleen 2 zuilen :P
Pagina: 1