Yamaha receiver en Creative Boxen

Pagina: 1
Acties:

• ahbruinsma
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik ben van plan de Yamaha RXV550 receiver aan te schaffen. Nu heb ik op dit moment een Creative Desktop Theater 5.1 set (Cambridge Soundworks) met dus 6 boxen. Kan ik deze ook aansluiten, op één of andere manier, op de Yamaha receiver totdat ik een paar echte boxen weet te vinden?

Verwijderd

Tuurlijk kan dat moet je gewoon je versterker instellen op 'small' Je oude cambridje subwoofer kan je vervolgens weer aansluiten op die receiver. Zodat je alsnog het volume in een keer regelt.

• ahbruinsma
Maar gaat dan alleen de subwoofer via de Yamaha en de rest nog via de Cambridge-set? Ik wou juist alles via de Yamaha-set doen en dan die oude boxjes blijven gebruiken.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Neeee, je kan die boxjes aansluiten op je receiver inplaats van op je subwoofer, en de subwoofer zelf moet je met een kabeltje aansluiten op de subwooferuitgang van je receiver. Daarbij moet je je receiver zoals gezegd instellen op small, zodat de lage tonen naar je subwoofer worden gestuurd in plaats van naar de kleine boxjes.

Verwijderd

geloof niet dat je er veel op voorruit gaat, echter kan je ze nu wel rustig opblazen :Y)

• ahbruinsma
Nee, zal er eerst niks op vooruit gaan... maar ben ook op zoek naar een paar (6) goede boxen :P

Toch nog een vraagje, mijn boxjes die ik nu heb, hebben gewone tulpstekkers, maar ik zie geen aansluitingen voor die boxjes achter op de Yamaha RXV550. Behalve de subwoofer dan, die zit er wel op.

Verwijderd

ahbruinsma schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:24:
Nee, zal er eerst niks op vooruit gaan... maar ben ook op zoek naar een paar (6) goede boxen :P

Toch nog een vraagje, mijn boxjes die ik nu heb, hebben gewone tulpstekkers, maar ik zie geen aansluitingen voor die boxjes achter op de Yamaha RXV550. Behalve de subwoofer dan, die zit er wel op.
Afknippen die hap ;)
Dan kan je ze aan de luidspreken uitgangen van de Yamaha aansluiten.

Die tulp voor de subwoofer moet je idd gebruiken voor de subwoofer (logisch :z )

Ow ja, ik zou ze niet te hard zetten als ik jou was, want je blaast ze gegarandeerd naar de kl*te.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 17:30 ]

• ahbruinsma
Aahhh, zoiets dacht ik inderdaad al. Aangezien er twee kabeltjes naar die tulpstekker lopen. Maar dan weet ik genoeg :)

Morgen krijg ik de Yamaha binnen, ga ik het meteen proberen. En daarna maar op zoek naar een goede boxen-set, zat zelf te denken aan een setje van Eltax.

Verwijderd

heheh maak je pics ervan als je ze opblaast ;) kijk ook us naar goedkopere JBL speakers die vind ik kwalitatief beter klinken dan de meeste Eltax.
Maja over smaak valt niet te twisten

Verwijderd

Als je kleine betaalbare boxen wilt die echt een mooi geluid hebben dan zou ik voor canton cd 1 boxen gaan (370 euro, bij de oosterburen goedkoper). "warme" klankkleur (past goed bij de wat killere yamaha) en zeer goed boxen voor de prijs.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 17:28:
[...]

Afknippen die hap ;)
Dan kan je ze aan de luidspreken uitgangen van de Yamaha aansluiten.
Dat zou ik zeker NIET doen, de creative heeft een eigen versterker en filterjes, zodra je dat gaat doen is het binnen een paar tellen over met je sub. Je moet gewoon de kabeltjes die je op je geluidskaart aansluit op de preout van de receiver aansluiten. Hoogstwaarschijnlijk moet je bij de electronicaboer een paar pluggen van mini-jack --> tulp halen. Zet het volume van je creative setje maar op 90% en de receiver doet de rest.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:11:
[...]

Dat zou ik zeker NIET doen, de creative heeft een eigen versterker en filterjes, zodra je dat gaat doen is het binnen een paar tellen over met je sub. Je moet gewoon de kabeltjes die je op je geluidskaart aansluit op de preout van de receiver aansluiten. Hoogstwaarschijnlijk moet je bij de electronicaboer een paar pluggen van mini-jack --> tulp halen. Zet het volume van je creative setje maar op 90% en de receiver doet de rest.
JA, maar die Yamaha heeft toch geen pre-outs? (alleen voor de sub)

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:51

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:11:
[...]

Waarom zou het over zijn met de sub?

@TS:
Het is ontzettend zonde van je Cambridge Soundworks set om dit te doen denk ik.
Als het zo is dat het maar een enkel weekje zal zijn voordat je nieuwe speakers hebt, dan zou ik gewoon ff genoegen nemen met stereo en dan twee oude boxen ergens opduiken.
Ook voor de langere tijd lijkt het met zonde. Het geluid van je setje zal denk ik heel erg tegenvallen, doordat het maar relatief hele kleine satelieten zijn, en de sub is ook niet SUPER sterk.
Opblazen e.d. zal wel meevallen als je ff oplet, EN DE GOEDE INSTELLINGEN OP JE RECEIVER HEBT, dus niet large speakers maar small en bass naar sub en niet naar main of both.
(zul je morgen wel zien wat het allemaal is)

Al met al lijkt het mij zonde van je mooie pc-setje

(misschien moet je ze verkopen? Vergroot je budget toch weer he :P )

Bartvl heeft nagedacht:
Met sub moet je wel oppassen, je moet zeker niet meteen voluit gaan als je nog niks geprobeert hebt, het uitgangssignaal is namelijk 4 volt, en dat van je pc is een STUK lager. Dit kan resulteren in geruis/gekraak, of in een enorm hoog volume (schadelijk voor je sub)
Op je receiver kun je het uitgangsvolume van de pre-out instellen door bij "level" te kiezen voor een lager volume.

[ Voor 54% gewijzigd door bartvl op 22-11-2004 21:05 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• ahbruinsma
Hey, in ieder geval bedankt voor de reacties. Ik ben nu zeker wel wat voorzichtiger geworden en ik ga zeker ook nog zoeken voor een goede speaker-set. Het is inderdaad wel een beetje zonde van een goede pc-set, want dat is die Cambridge wel degelijk vind ik.

Het budget is niet echt een probleem, wel de ruimte die ik heb voor de boxen :P Vandaar dat ik eerst die oude boxjes erop wou aansluiten.....

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:51

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Nog even een verbetering op wat ik zei:
bartvl schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:50:
[...]
Bartvl heeft nagedacht:
Met sub moet je wel oppassen, je moet zeker niet meteen voluit gaan als je nog niks geprobeert hebt, het uitgangssignaal is namelijk 4 volt, en dat van je pc is een STUK lager. Dit kan resulteren in geruis/gekraak, of in een enorm hoog volume (schadelijk voor je sub)
Op je receiver kun je het uitgangsvolume van de pre-out instellen door bij "level" te kiezen voor een lager volume.
In het instellingen menu kun je bij Sound het LFE level aanpassen, is nog net wat geschikter denk ik dan mijn vorige tip :P

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

ik hoor iedereen maar over slechte boxen, ik heb hier de cambidge soundworks dtt3500 digital nog in de tijd van guldens voor fl1000,- gekocht.
Echt prima dingen en als ik wil kan ik ook daarmee het hele huis voorzien van muziek.

• ahbruinsma
Ik heb inmiddels echte boxen aangeschaft dus heb het afknippen maar achterwege gelaten :P

In ieder geval bedankt voor alle reacties :)
Pagina: 1