[TV] Nieuwe samsung tv "fluit" in standby mode

Pagina: 1
Acties:
  • 928 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021
(jarig!)
Hey

Ik kom net terug na een dagje shoppen aan de wal (kom van terschelling dus is even aardig af en toe). En tijdens mijn reizen heb ik een leuke nieuwe TV gekocht, een mooie samsung pc voor 239 euro bij de mediamarkt.

Dus ik kom thuis, sluit aan, werkt prima, stel zenders in, sluit consoles aan, werkt allemaal fantastisch. Maar na een tijdje doe ik hem uit. En wat blijkt, de TV maakt een vreselijke hoge fluit toon, echt heel irritant, je zou er bijna hoofdpijn van krijgen.

Ik had dit probleem al eerder in huis, bij het tv'tje op men moeders slaapkamer, maar dit kwam omdat ik de scart kabels in een verdeeldoos had en niet goed had aangedrukt achter in de TV. Maar nu met mijn eigen nieuwe mooie samsung tv maakt het niet uit. Ik trek de coax eruit, de scart eruit, kortom alle kabels behalve stroom, en nogsteeds maakt hij een irritant piepgeluid in standby mode.

Dus mijn vraag aan jullie, kan ik dit op een of andere manier verhelpen zonder terug te gaan naar de wal met deze TV :/.

Oh ja, voor nog wat overige informatie, dit is het typenummer van achterop de TV: CW21M063N. Maar als ik bij samsung en google zoek krijg ik alleen franstalige pagina's en....... jai comprende francais c'est very slecht, als je begrijpt wat ik bedoel :\

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 06:57

Aidix

Geluidspietlut

Wat dacht je van de echte aan uit knop :) Ja dan moet je wel even opstaan...

Best wel veel apparatuur maakt raar geluid op standby, mijn monitor ook. Gewoon stroom eraf of knop om en klaar is kees.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 16:58
Aidix schreef op 11 november 2004 @ 18:56:
Wat dacht je van de echte aan uit knop :) Ja dan moet je wel even opstaan...

Best wel veel apparatuur maakt raar geluid op standby, mijn monitor ook. Gewoon stroom eraf of knop om en klaar is kees.
Ik heb et met m'n 20 jaar oude philips matchline, maar daar gebruik ik gewoon m'n klikaanklikuit voor :p

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:04

_Ernst_

Mark It Zero!

Mijn monitor ook, maakt een vet irritant piepgeluid in standby, aan of uit is ie helemaal stil

(iemand die weet hoe dat komt misschien? ik zou denken als ie stil is als ie aanstaat dat ie dan ook wel stil kan zijn als ie standby staat)

Last.fm

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Ondanks dat meer mensen dit met ander apparatuur hebben, is dit niet normaal lijkt mij.

Bij een oude tv kan ik mij dat voorstellen, maar dit mag echt niet.

Ik heb zo geen oplossing voor je, maar als men het hier niet weet, dan MOET je er mee terug vind ik. Bel anders eerst even met de helpdesk van samsung. Sommige producenten komen bij je langs om het te fixen.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Verwijderd

Normaal gesproken onstaat een fluittoon vaak in spoelen, doordat er ruimte tussen de draden is gaat de spoel trillen op de stroom die er door heen loopt. Dit is normaal bij veroudering van de componenten ( bij een nieuwe tv dus wel wat vreemd ). Overigens is het beter voor de beeldbuis om de tv helemaal uit te schakelen. (dit in tegenstelling tot audio-apparatuur welke beter nooit uitgeschakeld wordt)

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021
(jarig!)
Mhh, het probleem heeft zichzelf opgelost.

Ik heb het stroom er een halfuur vanaf gehaald om te degaussen (stond in handleiding) en nu fluit hij niet meer.

Vaag spul, maar ik ben blij dat ik niet meer elke keer naar TV hoef te lopen om uitknop in te drukken :)
Pagina: 1