Toon posts:

Kan PST bestand van outlook niet terugzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.857 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Net gezocht naar topics met hetzelfde probleem maar niets gevonden, toch niet hetzelfde.

Ik heb net een clean install achter de rug en wil mijn pst bestand van Outlook terugzetten met "imorteren/gegevens uit een ander programma of bestand importeren/bestan met persoonlijke mappen/dubbel items vervangen door geïmpoteerd items/items importeren in dezelfe map" maar het wil niet lukken.

Ik krijg telkens de foutmelding 'bron en doelmap mogen niet hetzelfde zijn bij deze bewerking. Ik heb vervolgens een andere directory aangemaakt en geprobeerd zo te importeren maar krijg steed dezelfde melding.

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 16:12
geef je PST is een andere naam en zet deze is in de root van je HD en probeer het dan nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry gasten. Ik heb het net nog eens geprobeeerd en nu lukt het wel. Zeer domme fout van mij. :(

Excuses

Verwijderd

En wat als je de originele pst file verplaatst en de (te importeren) op die plek zet met dezelfde naam als de originele file? Moet je wel doen als outlook afgesloten is, volgens mij moet dit werken..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. bij mij zegt de pc dat het geen persoonlijke mappen zijn. ik heb al geprobeerd om de orginele outlook.pst te vervangen met degene die ik heb geexporteerd, maar dat lukt ook niet. is er niet een ander programma die ik ervoor kan gebruiken? om pst's te lezen. En sorry dat ik zo'n oude topic weer laat herleven maar dit leek me het handigst.

weet iemand er een antwoord op? Ik had het moeten testen enz. maar heb het niet gedaan en nu zijn alle mails weg pleasee iemand??

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

File is niet read-only?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

eerst wel maar heb nu read-only eraf gehaald. hij geeft dezelfde foutmelding: 'het bestand c:\document and settings\sligting\Local Settings\application data\microsoft\outlook\backup.pst' geen is geen bestand met persoonlijke mappen. terwijl ik wel persoonlijke mappen heb geexporteerd

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het bestand heet backup.pst? Kan je niet importeren vanuit Outlook, wellicht dat je alleen je inbox hebt geexporteerd :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met welke versie van Outlook heb je de pst gemaakt en met welke versie probeer je die terug te rollen? Heb je dezelfde service packs toegepast en dergelijke? Het is wel belangrijk om te weten. Wat staat er in de eventlogs?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

BtM909 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:49:
Het bestand heet backup.pst? Kan je niet importeren vanuit Outlook, wellicht dat je alleen je inbox hebt geexporteerd :)
nope dit de melding geeftie bij het importeren

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:39:
[...]

nope dit de melding geeftie bij het importeren
Ah ok, wat je dan kan doen is een nieuw account aanmaken en verwijzen naar je backup.pst op het moment dat je een datafile moet selecteren / aanmaken :)

Verwijderd

sanfranjake schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:13:
Met welke versie van Outlook heb je de pst gemaakt en met welke versie probeer je die terug te rollen? Heb je dezelfde service packs toegepast en dergelijke? Het is wel belangrijk om te weten. Wat staat er in de eventlogs?
Outlook 2003 heb ik de backup gemaakt
en outlook 2003 probeer ik het terug te zetten

enige verschil is dat ik nu service pack 2 op Windows xp heb geinstalleerd die had ik eerst niet. ik zal het op een pc zonder service pack 2 proberen.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:54
Scan eens of de pst file niet corrupt is met scanpst.exe.
Deze tool staat waarschijnlijk in de volgende map:
code:
1
C:\Program Files\Common Files\System\msmapi\1033\SCANPST.EXE

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je Windows SP zou bij Office Outlook niet echt uit mogen maken. Maar probeer inderdaad eens een tool als scanpst :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

mhoogendam schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:47:
Scan eens of de pst file niet corrupt is met scanpst.exe.
Deze tool staat waarschijnlijk in de volgende map:
code:
1
C:\Program Files\Common Files\System\msmapi\1033\SCANPST.EXE
ik denk dat het goed mis is hij zegt dat ie het niet herkent voor postvak IN. Er kunnen geen gegevens worden hersteld. op de pc zonder SP2 werkte het ook niet. mjah denk dat alle mailtjes weg zijn. wel vaag dat hij het zelf niet kan lezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 12:14 ]

• TNT78
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Is inderdaad foets hier doe je niks meer mee.

Mous XP

Verwijderd

Ech, onder je configuratie scherm zit een knopje "email",
waar je de zogenaamde outlook profielen kunt instellen.
Ondermeer dus ook de url (waar en welke bestand) van je pst-bestand.
Als dit werkt, en goed heb begrepen wat je wilt is dit te meeste directe manier.

Kortom: reset het zaakje onder "email", defineer een profiel(-naam), geef op onder gegevensbestanden welk pst bestand het moet gebruiken (ook default), en stel je pop's in etc.

Success.

Verwijderd

bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:11:
Ech, onder je configuratie scherm zit een knopje "email",
waar je de zogenaamde outlook profielen kunt instellen.
Ondermeer dus ook de url (waar en welke bestand) van je pst-bestand.
Als dit werkt, en goed heb begrepen wat je wilt is dit te meeste directe manier.

Kortom: reset het zaakje onder "email", defineer een profiel(-naam), geef op onder gegevensbestanden welk pst bestand het moet gebruiken (ook default), en stel je pop's in etc.

Success.
ik zal dit ook proberen. Bedankt!
Pagina: 1