Intel DK440LX server mobo start niet goed

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Hallo,

Ik heb vandaag hier een Intel DK440LX dual P2 moederbord binnen gekregen, maar als ik hem dus in zijn behuizing zet, en hem aansluit gaan de fantilators draaien. maar ik krijg geen beeld.

Ik heb een andere AGp en PCI kaart geprobeerd, maar ik blijf geen beeld krijgen. De fantilator op de videokaart en de processors gaan gewoon hard zoals normaal draaien.

Het power ledje gaat ook branden zodra ik hem aanzet.

Ik heb hem al zo ver mogelijk utigekleed zodat er alleen maar 1 SDRam ladje in zit en een videokaart.

De voeding is een standaard voeding van ongeveer €19 die 300 watt is.
Ik de heb de ATX stekker, en de AUX connector op het moederbord geplugd.

Proceesors worden na een tijdje wel wat warm.

Maar hij boot dus niet. Kan iemand mij hiermee helpen?

Edit:
Misschien dat jullie hier iets aan hebben:
http://support.intel.com/...erboards/desktop/DK440LX/

[ Voor 7% gewijzigd door AMDathlonxp op 22-10-2004 18:57 ]

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Heeft deze combinatie (moederboard+procesoren) wel al gewerkt vroeger?

Is het batterijtje voor je bios nog wel 3 volt?

• AMDathlonxp
Dit moederbord heb ik gekocht via Marktplaats.
De vorige eigenaar zegt dat ie goed werkt.

Maar als ik dus zo'n jumper weghaal, dan krijg ik gene beeld, maar dan wil ie wel van de diskette booten. De jumper die ik dan weghaal is voor de recovery va de bios. Zie de link die ik toegevoegd heb aan de starterspost.

Als ik eht batterijtej aan de multimeter hang krijg ik +/- 2.4 V te zien. Dus is minder dan 3Volt.
Ik heb nog een ander batterijtje, en die geeft 2.9V weer. Die zal ik eens proberen

Verwijderd

-- laat maar , stond iets doms :9 --
daarnaast, je BIOS resetten ? (kan helpen)
geheugen in een ander slot doen ? (zou kunnen helpen)

suc6

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 19:08 ]

• AMDathlonxp
ik heb het geheugen ook in een ander slot geprobeerd. Geen verschil.

Op het moederbord is nergens een jumper te vinden voor het resetten van de bios. Ik heb vandaag al wel 30 min. de vatterije eruit gehaalt, maar dat maakt ook niks uit blijkbaar :(

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Die voeding, ik gok dat het een Q-tec is? Die had bij mij ook startproblemen met een dual slot1-bordje, vervang 'm eens door een beter exemplaar en probeer het dan nog eens.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

AMDathlonxp schreef op 22 oktober 2004 @ 19:11:
ik heb het geheugen ook in een ander slot geprobeerd. Geen verschil.

Op het moederbord is nergens een jumper te vinden voor het resetten van de bios. Ik heb vandaag al wel 30 min. de vatterije eruit gehaalt, maar dat maakt ook niks uit blijkbaar :(
Heb je ook een simpele PCI kaart genomen ? (2mb modeletje ofzo)
dus het meest simpele beestje, zolang hij maar weinig tot niets van de stroom toevoer slurpt.

daarnaast, heb je hem al naast de kast gebouwd ? dus uit de kast gehaald en los op
gebouwd ? (ff aannemen dat je hem wel ingebouwd hebt :9 )

• AMDathlonxp
Nee... ik heb geen Q-TEC, ik ken die voedingen wel hoor, die komen er bij mij niet in :P . Maar ik heb een Frontier ATX 300 watt voeding.

IK heb ook een PCi kaartje geprobeerd, toevallig eentje met 2MB :
De kaart die ik heb gebruikt:
Diamond Stealth 3D 2000 2Mb :P

Ik heb net ook geprobeerd met een proceesor, maar dat helpt ook niet. Heb ookal 2 andere processors gerbuikt.
De processors die erin zaten toen ik hem kreeg waren gewoon 2x 266 Pentium II processor.

Maar verder worden alle chippies op het moederbord wel warm, en ook de (AGP) videokaart word warm, alleen geen beeld :(

Moederbord had ik eerst meteen in een kast ingebouwd, maar toen ie het niet deed heb ik hem los opgebouwd op een bureau ;)

Verwijderd

Misschien heel stom, maar ik neem aan dat zo'n LX bord de multiplier en FSB met jumpers ingesteld moeten worden, staan die goed?

• AMDathlonxp
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 19:33:
Misschien heel stom, maar ik neem aan dat zo'n LX bord de multiplier en FSB met jumpers ingesteld moeten worden, staan die goed?
Er zitten helemaal geen jumpers op het meoderbord om de snelheid in te stellen :)
Dat kun je schijnbaar alleen in de bios (tenminste zo heb ik het gelezen op http://support.intel.com/...erboards/desktop/DK440LX/ .

Verwijderd

AMDathlonxp schreef op 22 oktober 2004 @ 19:35:
[...]

Er zitten helemaal geen jumpers op het meoderbord om de snelheid in te stellen :)
Dat kun je schijnbaar alleen in de bios (tenminste zo heb ik het gelezen op http://support.intel.com/...erboards/desktop/DK440LX/ .
Owja.. Intel had toendertijd al beste moderne LX boards :)

Maarja, standaard dingen die ik doe in zo'n geval zijn:

- Voeding testen in andere bak
- Mem testen in andere bak
- Met 1 processor testen (maar dan moet er WEL een terminator in slot 2 zitten)
- Alle jumpers nalopen
- De gozer bellen van wie je het gekocht hebt :)

• AMDathlonxp
Raar. Het moederbord start nu opeens wel.

Alleen als ik nu de Windows 2003 of Windows XP Professional CD erin doe, dan gaat het goed totdat ie de bestanden aan het laden is als eerste. Dan blijft ie even doorgan met het laden van bestanden, en dan blijft ie opeens hangen bij :
BESTANDEN LADEN: DLL-BESTAND VAN DE KERNEL-DEBUGGER...

Daar blijft ie dan dus hangen, en dan kan ik dus alleen nog maa rde reset toets gebruiken

• AMDathlonxp
Windows XP setup is nu gelukt, door enkel 2x PC 100 32Mb-ram te gebruiken. Maar zodra ik een 64 Mb-ram PC 100 erbij zet blijft het scherm weer zwart :(

Als ik er PCI 133 in zet, dan blijft het scherm ook gewoon zwart :(

Verwijderd

Dit soort bordjes zijn heel specifiek in RAM, moet bv dubbelzijdig zijn etc..

• AMDathlonxp
Dat zou eht wel eens kunnen zijn.

Ik heb hier wel een 512 dubbel zijdig, maar die trekt ie volgens mij niet.

Die 32 Mb rammetjes zijn toevallig wel dubbelzijdig. Dus zal het dan daar aan liggen?

• AMDathlonxp
Ik heb nu Windows XP Professional draaien op 64Mbram.

Maar ik heb nu nog een vraag:

Ik heb er nu 2x 300Mhz processors inzitten, maar als ik dan in de bios instel dat de processors 300Mhz ipv. 266 dan blijft ie gewoon op 266staan.

Ook als ik weer een 2x 266Mhz processor erin stop, dan staat er 133Mhz per processor terwijl elke processor 266Mhz is.

Snapt iemand dit?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij nader inzien (nouja, eigenlijk al vanaf de topicstart :P ) een PMG topic (het gaat over een moederbord)

Move OH -> PMG

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1