[WinXP] Read-only folder wil niet weg *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icewind
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik heb een jaar geleden gestoeit met Cygwin (jullie vast wel bekend) en probeerde er wat mee te installeren. Gezien ik er niks vanaf wist, en nu nog steeds niet, is dit helemaal fout gegaan. Ik kan sindsdien deze folders niet verwijderen. Recentelijk heb ik besloten om mijn pc schoon te maken alleen ik kom hier niet voorbij.

De files in de folders zijn wel weg, dit is gedaan via een speciaal programma op een cd-rom waarin je in een 'soort' dos achtig systeem kwam waarmee ik de files in elke folder heb verwijdert. Het lukt elchter niet om folders zelf weg te halen.

Via windows kan ik deze folders niet van read only halen. Het vakje is aangevinkt en is grijs. Wat ik ook doe hij gaat maar niet van read-only af en ik kan hem ook niet verwijderen.

Ik heb nu dus 10 folders met 0 kb erin die weigeren weg te gaan. Formateren is geen optie omdat er teveel data voorderest op de schijf staat.

Heeft iemand anders ook dit gehad of heeft iemand enig idee? Ik stel het op prijs.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 07:30
Zou je via commandprompt (onder XP/2k: Start -> Uitvoeren -> cmd) eens kunnen kijken wat 'attrib' (zonder ') over de folders zegt?

En wat zijn de (weer als je XP/2k hebt) beveiligings instellingen van de folders? Misschien heb je wel geen rechten om die mappen te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icewind
H:\>attrib cygwin
H:\Cygwin
Wat bedoel je voorderest met beveiliginginstellingen? Ik kan ze niet verwijderen met admin account dus daar zal het niet aan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 06:07

JHS

Splitting the thaum.

Icewind schreef op 21 oktober 2004 @ 20:27:
(...)Wat bedoel je voorderest met beveiliginginstellingen? Ik kan ze niet verwijderen met admin account dus daar zal het niet aan liggen
Windows Operated Systems - FAQ
Windows Operated Systems - FAQ
en http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;q308421

:)

Administrator zijn wil niet zeggen dat je ook de ownership van een bestand hebt :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Welk OS hebben we het hier over? Zie ook de WOS policy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icewind
WIndows XP..maar attrib -r +s H:\Cygwin werkt niet, geen foutmelding amar hij blijft alleen-lezen. Ik kom er niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
(jarig!)
Rechtermuisknop > Eigenschappen > Beveiliging > Geavanceerd > Eigenaar: Administrators, Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen.

En vervolgens een paar keer op Ok klikken. :)

Probeer het hierna nog eens te verwijderen, eventueel na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icewind
King_Louie schreef op 21 oktober 2004 @ 21:30:
Rechtermuisknop > Eigenschappen > Beveiliging > Geavanceerd > Eigenaar: Administrators, Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen.

En vervolgens een paar keer op Ok klikken. :)

Probeer het hierna nog eens te verwijderen, eventueel na een reboot.
Nee..toegang nog steeds geweigerd, ik hoor er bij te kunnen;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Icewind schreef op 21 oktober 2004 @ 22:24:
Nee..toegang nog steeds geweigerd, ik hoor er bij te kunnen;(
Google provides once again: http://www.cygwin.com/ml/cygwin-xfree/2004-05/msg00013.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103338

Wat doen jullie allemaal moeilijk? Volgens mij kun je gewoon op F8 drukken bij het opstarten, en dan veilige modus met opdrachtprompt selecteren. Dan zit je in een soort dos, en dan zou je het er zo af moeten kunnen gooien volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Anoniem: 103338 schreef op 21 oktober 2004 @ 23:17:
Wat doen jullie allemaal moeilijk? Volgens mij kun je gewoon op F8 drukken bij het opstarten, en dan veilige modus met opdrachtprompt selecteren. Dan zit je in een soort dos, en dan zou je het er zo af moeten kunnen gooien volgens mij.
Volgens de beschrijving van MS is die optie hetzelfde als de gewone safemodus, alleen ipv explorer wordt cmd.exe gestart. Hij zal dus waarschijnlijk nog steeds de rechten van de bestanden ophalen. Nogal logisch, anders zou je wel heel makkelijk kunnen inbreken in XP (gewoon dat prompt laden, wat sam files aanpassen, en je bent klaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103338

Postman schreef op 21 oktober 2004 @ 23:21:
Volgens de beschrijving van MS is die optie hetzelfde als de gewone safemodus, alleen ipv explorer wordt cmd.exe gestart.
Dat is alleen niet mijn ervaring, dat heb ik volgens mij eens getest met een lastige file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icewind
Ha bedankt! Gelukt!

De truuk was dat als je de Beveiligings instellingen aanpaste dat het niet om een folder mocht gaan die folders erboven had. Het is iig gelukt, bedankt!
Pagina: 1