Firmware upgrade Linksys WAG54G voor vergroten zendvermogen

Pagina: 1
Acties:
  • 7.752 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124579

Topicstarter
Hallo,

Momenteel ben ik in het bezit van de Linksys Gateway WAG54G. Het bereik van dit apparaat laat echter sterk te wensen over. Nu hoorde ik (en heb ik gelezen) via via dat er ook firmware upgrades zijn waarmee het zendbermogen kan worden opgekrikt.
Hebben jullie hier ervaring mee en welke firmware upgrade kan ik het beste gebruiken hiervoor (en waar kan ik het vinden) ?

Via dit forum zag ik dat bepaalde mensen de zogenaamde Wifibox firmware upgrade hebben (op de WRT54G Router/AP) waarmee dit zendvermogen is toegenomen. Bestaat iets dergelijks ook voor mijn Gateway ?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 15:00
Op de Linksys website kent men alleen een WAP54G. Typfoutje? Misschien moet je ook zelf even op linksys.com kijken.
http://www.linksys.com/download/firmware.asp?fwid=206

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124579

Topicstarter
Nee, het is geen typefoutje. Het is de Linksys Gateway WAG54G. Ik heb inmiddels via de Linksys site de nieuwste versie (1.02.3) geupload naar de Gateway.

Waar ik naar op zoek ben is de niet door Linksys gebouwde firmware, maar de gehackte versie waarin het zendvermogen wordt opgeschroefd (op aanraden van Linksys zelf om mijn probleem op te lossen). Dit schijnt Wifibox te heten en daar heb ik software voor gezien voor de router versie van Linksys (de WRT54G geloof ik).

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb ik ook wel interesse in, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jullie bedoelen toch niet deze,... http://sourceforge.net/projects/wifi-box/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 21:23
Voor zover ik weet is er geen "power-hack" voor de WAG54G, en Wifi-box is voor de WRT54G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129834

Gaat idd alleen om de wrt54g. Jammer dat er voor deze niets voor handen is. Het probleem met het zendvermogen is idd bij mij ook actueel. En ik woon dan ook nog eens in een 1 kamer appartement. Het signaal lijkt te galmen tegen de muren welke van gewapend beton zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 16:11
www.linksysinfo.org over alles wat je met dat ding kan doen ( dacht ook de WAG versie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:27
De WAG54G draait niet op linux. Hierdoor is er geen broncode beschikbaar en dus ook geen 3rd party firmware.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Misschien had je Senao gateway box moeten nemen. Deze hebben gegarandeerd hoog zendvermogen (100mW)

Even gedachtepunt: 100mW is 20 dB. De wifibox upgrade voor wrt54g router kan een boost geven tot ca. 19 dB. Bijna 100mW dus. Standaard is volgens mij 25%.
wrt54g kan natuurlijk ook als gateway draaien.

Maar ja, als je Senao product koop, zit je meteen goed qua vermogen en betrouwbaarheid. Het is iets duurder, maar wel goed waar voor je geld. Sterker nog, die Senao's hebben uniek eigenschap: power over utp mogelijkheid. Daarmee heb je maar 1 utp kabel nodig naar buiten en hoef je geen stroomkabel aanleggen. Handig als je antenne buiten neerzet, maar omdat kabel tussen antenne en router/gateway echt zo kort mogelijk moet zijn, is dit zeker zeer welkome mogelijkheid.
En dat heb ik ook gedaan voor m'n antenne. :Y)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik heb van de week een WRT54G geupgrade, maar toch niet met de 'gehackte' firmware. Je kunt tot 250mW gaan met deze firmware. (Theoretisch verboden om te gebruiken) Je kunt hiermee ook je zender opblazen trouwens dus kijk er mee uit.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 09:12
De ervaring leert mij dat het opschroeven van vermogen niet echt een hele grote vooruitgang is.
Maar de plaatsing van antennes des te meer en ook het type antenne.

De standaard antennes van linksys zijn ook niet echt denderend te noemen dus mischien met wat simpele truukjes zou je het bereik kunnen vergroten.

Zoek maar eens op wifi antennes en er gaat een wereld voor je open.

(de ervaring waar ik het over heb is dat je 2 kanten hebt de zender en de ontvanger en andersom.
Als je 1 van de 2 verhoogt zit je nog steeds met het ontvangende gedeelte dus om het effectief te laten werken zou je beide kanten moeten verhogen om echt resultaat te boeken).
Pagina: 1