Ik ben bezig om oude LP's (van die grote zwarte schijven
) over te zetten naar CD. Probleem is alleen dat bij de opnameregeling de schuif zowat onderaan moet staan om oversturing te voorkomen. Ik heb dus maar een heel klein regelbereik. Ik heb gewoon de line-out (recorderuitgang) van mijn versterker op m'n geluidskaart aangesloten. Is het normaal dat zo'n line-in zo overgevoelig is? Lijkt me toch niet de bedoeling dat ik daar weerstanden tussen moet gaan bakken. Geluidskaart is overigens onboard Asus P4C800 en ik neem op met Magix Cleaning Lab (maar bij ander proggies is het regelbereik net zo knudde). Heb trouwens ook even een Terratec geluidskaartje kunnen proberen met hetzelfde resultaat.
Je gebruikt toch je mic ingang niet?
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
Voor platenspelers heb je meestal en aparte phono ingang op je versterker zitten, sluit je hem daar niet op aan dan klinkt het allemaal veels te zacht. Je kunt dergelijke apparaatjes ook los halen bij de electronicaboer
Verwijderd
Dus, de platenspeler hang op de phono ingang van de versterker. Van daar loopt een jack-cinch kabel naar de PC. Als je dan problemen hebt is het inderdaad wat raar. Wat je eventueel kan proberen is vanuit de hoofdtelefoon met een jack - jack kabel naar de PC gaan, dan heb je wat meer speling.
Ik zou even in de driver hoek gaan kijken naar updates. Ik heb zelf een P4C800-deluxe met een Audigy 2 geluidskaart en moet tot 60% terugschroeven om niet overstuurd te zijn. Nero Soundtrax verzorgt bij mij de opname, de nabewerking doe ik met Adobe Audition 1.5.
edit:
Wel leuk om te controleren of een ander opname-programmaatje andere waarden geeft....
Wel leuk om te controleren of een ander opname-programmaatje andere waarden geeft....
hmmmm, goed lezen is een opgave op de zondag ochtend....Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 02:11:
(maar bij ander proggies is het regelbereik net zo knudde).
[ Voor 42% gewijzigd door Ethefox op 26-09-2004 10:28 ]
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem met onboard audio van een NF2 plank. Met een SB Live heb ik het niet.. snap er weinig van. Ingangs signaal is toch echt hetzelfde bij beide situaties.
Als je veel brom en storing wilt hebben moet je dat doen. Je stopt er weer een extra versterker trap tussen en wel eentje met een hoge versterking, namelijk je voor en eind versterker. Doordat deze een grote open-loop versterking hebben zal alle storing die er ook maar opgepikt word versterkt worden en dus vrolijk aan de koptelefoon uitgang belanden.Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 10:09:
Wat je eventueel kan proberen is vanuit de hoofdtelefoon met een jack - jack kabel naar de PC gaan, dan heb je wat meer speling.
Wat je dus beter kan doen is de line-out van je versterker nemen en als die te sterk is deze afzwakken met een weerstand deler.
Verder, je platen wassen voordat je ze gaat opnemen. Je zult zien dat de geluids kwaliteit omhoog schiet. Zeker als je een fatsoenlijk element in je pick-up hebt hangen
blabla
ik heb geen oplossing voor je, maar het is idd heel belangrijk dat je niet overstuurt. Je kan het beste op -6db of nog iets lager opnemen. Op die manier worden ook de wat "hardere" stukken, of de stukken met wat meer dynamiek ook goed opgenomen.
Pagina: 1