[Yeahronimo] Beeldkwaliteit iedere 10 min. minder

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch-man
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Afgelopen vrijdag heb ik via Yeahronimo naar het eredivisievoetbal zitten kijken. Via de tv out van mijn videokaart (gf fx 5700) heb ik middels een scartkabel op mijn gewone tv kunnen kijken. Op zich werkt het erg gaaf alleen hetvolgende probleem deed zich voor:

Na ongeveer 10 minuten kijken ging de beeldkwaliteit terug van ongeveer 450 beeldjes per seconde naar zo'n 90 bps. Dan wordt het erg brak als je dit op een breedbeeld tv gaat projecteren. Na het stopzetten en opnieuw starten (bufferen) van mediaplayer werd de beeldkwaliteit weer 450 bps. Erg vreemd dit. Heeft iemand er een verklaring voor?

Ik gebruik de standaard firewall van XP-SP2, zou het daaraan kunnen liggen? Of ligt het probleem bij Yeahronimo?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-07 18:39

JohnD

Bernd

probeer gewoon eens die firewall uit te zetten. heb je weer een mogelijkheid minder.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Ik weet niet of ik dat goed begrijp wat je daar probeert te zeggen maar ik denk dat je 450 BITS per seconde bedoelt, niet beeldjes per seconde.

Zoals Sletje_van_Sunstorm al zegt kan je de firewall uitschakelen om het te elimineren maar ik denk eerder dat de Mediaplayer automatisch minder bandbreedte neemt. Dit kan aan jou verbinding liggen die dichtslibt of aan de server die te veel connecties te verwerken krijgt.

Probeer eens voor de gein een ander programma, mischien helpt dat.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Je kunt in de properties van de WMP instellen dat je ipv automatisch instellen je bijvoorbeeld 750kb standaard verwacht. Daarmee is het probleem opgelost. Let wel dat het terugschakelen van de snelheid tevens te maken kan hebben met de kwaliteit van je eigen verbinding, er zijn nogal veel factoren waarvan de streaming kwaliteit afhankelijk is. Succes. Mark