Geen TV-out met Winxp SP2?

Pagina: 1
Acties:

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-07 11:31
Ik weet niet of het aan WinXP SP2 ligt, maar dit is wel erg toevallig....

Ik heb een GeForce3 Ti 500. Daarmee kon ik altijd perfect films via TV-out bekijken.
Nu heb ik SP2(geintergreerd op WinXP cd) , alles opnieuw geinstalleerd. TV Tool erop gezet. Nieuwste driver van NVIDEA site.

Als ik nu voor TV mode kies (zowel met de NVIDEA software als met TVTOOL) veranderd de resolutie van m'n monitor naar 800x600. Op de tv gebeurt niks...............

Als ik detect displays doe, in de NVIDEA software, vind ie mijn tv wel.

Zou dit aan SP2 liggen?
Misschien kan iemand het testen? Of een oplossing?

[ Voor 16% gewijzigd door Kitser op 10-09-2004 14:18 ]

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mijn laptop had er geen problemen mee .... Misschien iets met de nieuwe firewall ? Er gingen bij mij wel programma's over de zeik toen ik de XPSP2 installeerde ..

Verwijderd

Als ik detect displays doe, in de NVIDEA software, vind ie mijn tv wel.
Dan is er toch geen probleem? Kwestie van 'force detect display' aanvinken bij je TVout of de TV inschakelen en aansluiten alvorens de PC aanzetten.

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-07 11:31
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 14:23:
[...]
Dan is er toch geen probleem? Kwestie van 'force detect display' aanvinken bij je TVout of de TV inschakelen en aansluiten alvorens de PC aanzetten.
Opgelost!
Had m'n pc nog niet helemaal uitgehad. Even uit gezet en opgestart en nu werkt het!

Thanx!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 16:37

bosaap22

Doing things I'm good at.

Raar maar waar....

Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen dan met de TV-out van mijn 9800 Pro.

Nooit problemen gehad, maar nu in SP2 erop heb gezet wil ie geen beeld geven op mijn tv. Ook als ik 'm zelf laat zoeken naar een scherm vindt ie niks. De kabel is goed. Kan de TV-out connector op mijn videokaart ineens stuk zijn??

Ik snap er niks van. Iemand een oplossing??

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 12:58

Turkish

zhé germans

andere catalyst proberen, denk niet dat je tv-out overlijdt door een service pack installatie ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

volgens mij moet je de driver opnieuw installeren en dan vraagt ie vanzelf of je bestanden wilt houden, klik op ja en zie dan verder

volgens mij hadk ook zoiets, worth a try :)

edwindijkstra.nl

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 09:46
met sp2 nooit problemen gehad met zowel nvid en ati.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• bosaap22

bosaap22

Goed, heb nu de Omega drivers erover gezet, maar helaas nog steeds hetzelfde probleem.

Bij de instellingen ziet ie wel dat ie een TV als 2e monitor heeft (geeft ie automatisch aan), maar het beeld blijft gewoon zwart op de tv. De kabel en de scartaansluiting is verder goed, die doen het wel gewoon op een andere pc/tv.

Verwijderd

primary beeldscherm omwisselen wil wel eens helpen bij zwart beeld op de tv

• bosaap22

bosaap22

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:52:
primary beeldscherm omwisselen wil wel eens helpen bij zwart beeld op de tv
Ook dit werkt niet. Dan zie ik op mijn monitor het 2e beeldscherm, maar het 1e beeldscherm zie ik niet op mijn tv.
Weer andere drivers geprobeerd, werkt ook niet.
Al geprobeerd om te "forceren" , werkt ook niet.
Ik denk dat het gewoon toeval is dat het ineens niet meer werkt sinds SP2 erop zit. Denk dat de TV-out functie gewoon kapot is ofzo.
Heb je losse PCI TV-out kaartjes te koop? Zonde om mijn 9800 Pro weg te doen... :(

Of heeft iemand nog een ander idee?? B)

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-07 19:18
bosaap22 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 23:45:
[...]

Ook dit werkt niet. Dan zie ik op mijn monitor het 2e beeldscherm, maar het 1e beeldscherm zie ik niet op mijn tv.
Weer andere drivers geprobeerd, werkt ook niet.
Al geprobeerd om te "forceren" , werkt ook niet.
Ik denk dat het gewoon toeval is dat het ineens niet meer werkt sinds SP2 erop zit. Denk dat de TV-out functie gewoon kapot is ofzo.
Heb je losse PCI TV-out kaartjes te koop? Zonde om mijn 9800 Pro weg te doen... :(

Of heeft iemand nog een ander idee?? B)
(probleemverhaaltje, zelfde als bovenstaande)

edit: bosaap22 zit je monitor niet toevallig op de dvi aansluiting van je videokaart? aka the secondary?
bij mij was dit dus het geval en daardoor werd me tv out niet active, omdat ie al een scherm had op secondary.
Ik heb me monitor op de primary aansluiting gedaan en nu werkt het :D misschien een oplossing voor meerdere mensen.

[ Voor 29% gewijzigd door Meauses op 11-01-2005 00:17 ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

• bosaap22

bosaap22

Meauses schreef op maandag 10 januari 2005 @ 23:52:
[...]

(probleemverhaaltje, zelfde als bovenstaande)

edit: bosaap22 zit je monitor niet toevallig op de dvi aansluiting van je videokaart? aka the secondary?
bij mij was dit dus het geval en daardoor werd me tv out niet active, omdat ie al een scherm had op secondary.
Ik heb me monitor op de primary aansluiting gedaan en nu werkt het :D misschien een oplossing voor meerdere mensen.
Neej, zit gewoon via D-sub stekkertje aan mijn CRT monitor, dus daar kan het niet aanliggen...

Echt raar, maargoed.

Iemand anders nog ideeen?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-06 14:23
Ik heb dus hetzelfde probleem met 3 Dell Dimension 4600 Desktops met Nvidia FX5200 kaarten. (dingen zijn pas 1 maand in huis ofzo) Ik heb net ff gechecked en ik heb niet eens SP2 erop, alleen wel alle updates. En laatste nieuwe nvidia driver.

Heb niks op de DVI aansluiting zitten en heb soms een monitor eraan maar dag mag het toch niet zijn ?

Inmiddels heb ik mijn Geforce MX420 in een van de DELL`s gezet en nu werkt tv out op de Dell wel, Ik heb de FX 5200 in mijn eigen systeem ( Asus P4T-E, P1.8,1GBRimm XPSP2 met alle patches ) gezet en ook hier doet de tv-out het niet het lijkt wel of er een probleem is met een hele serie FX5200`s

[ Voor 51% gewijzigd door raymonvdm op 13-01-2005 01:14 ]

• bosaap22

bosaap22

De boosdoener is boventafel!
De scartaansluiting van de TV is stuk! 8)7

Nooit meegemaakt, maar dat zal wel moeten. De rest van de apparatuur heb ik getest om dit te kunnen uitsluiten....
Ga maar ff langs een monteur.. :7
Pagina: 1