[iPod] Maximaal volume aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 5.711 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45027

super-muffin schreef op 08 september 2004 @ 17:49:
[...]

Hmm studentenkorting? Wat zijn de voorwaarden daar precies van? Op de site van Apple word ik niet veel wijzer.
Ik heb wel gehoord dat het helemaal niet gecheckt wordt of je daadwerkelijk wel studeerd. Ik zou ook niet weten hoe ze dat zouden moeten checken.
Als je als niet-student toch die korting kan krijgen scheelt je dat toch zo een paar tientjes })

En weet iemand of je de amerikaanse firmware op je iPod kan laden om harder geluid te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Anoniem: 45027 schreef op 08 september 2004 @ 18:05:
[...]

...

En weet iemand of je de amerikaanse firmware op je iPod kan laden om harder geluid te krijgen?
Zie volgende links:
- http://www.ipodlounge.com...nts.php?id=2067_0_13_30_C
- http://members.brabant.ch...ijligers/ipod/volume.html
- http://www.radioactive3.fsnet.co.uk/ipodvolume.html
- http://www.innoq.com/blog...eu_ipod_volume_limit.html

EDIT: heel toevallig vond ik net ook nog de volgende programmatjes:
- Win: iMod (zoek op internet, originele URL is off-line)
- Mac: VolumeBooster (http://volumebooster.tangerine-soft.de/index.shtml)

[ Voor 17% gewijzigd door MacWolf op 08-09-2004 18:43 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121448

is het geluid dan zacht vanwege de regelgeving hier???
staat dit gelijk aan AVLS (gehoorvalbescherming) ??
dus wat ik bedoel is, kan de iPod (mini) wel behoorlijk hard...
die is natuurlijk behoorlijk persoons afhankelijk, maar als voorbeeld geef ik mijn minidisc dat volume tot 30 geeft en de AVLS zou hem blokkeren bij 22, en dit is al hard genoeg...dus als de iPod grens gelijk is aan AVLS weet ik waar ik aan toe ben!!! thnx

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 121448 op 08-09-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Mijn 4G kan 'aardig' hard, hoeft zeker niet harder wat mij betreft. Soms luister ik wel eens op vol volume, maar als je 'm daarna een stuk zachter zet denk je 'Oh ja, zo is 't ook wel goed' :+
Hoef je je iig geen zorgen om te maken.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja want ik heb namelijk een vriend met een creative zen xtra, en dat ding produceert echt een abominabel slecht geluid/volume, ik lach hem dan ook hard uit. Maar ik wil wel dat mijn iPod wel wat hard kan. Zeg maar als je op de fiets zit en dan bijna niets meer van de omgeving hoort (behalve dan auto's die voorbij razen LOL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 10:15
euPod is goed programma om je volume te boosten, of handmatig in iTunes, naar je ipod, alle songs selecteren (ctrl+a) dan Get Info, dan volume naar +100%,
Dan gaat ie elk nummer van je iPod harder zetten.
Dit wordt in de song gezet, dus niet als de equalizer, dat je iPod extra hard moet werken (song veranderen tijdens het afspelen)
Natuurlijk neemt het dan wel wat batterijen af als je em op het allerhardst zet.
Maar dit in combinatie met je equalizer en je iPod kan KEIHARD!

@ Zenith > dan hoor je de auto's niet meer. :) Ik heb em na de volumeboost op 20/30%, als ik geen volumeboost heb, 70%. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:48

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Met iMod kun je de volumebeperking uitschakelen. Dan kan je iPod weer gewoon het normale volume weergeven wat ook in de US versie aanwezig is.

iMod kun je vinden op bijvoorbeeld eMule en dergelijke. De exe is 152 kb groot en werkt supersimpel.
Eigenlijk is het niet bedoeld voor de 4G, maar bij mijn 20GB 4G werkt het prima.

In mijn vorige NetMD walkman (Sony MZ-N10) zat er ook al zo'n beperking. die was echter niet zo hinderlijk als die in de iPod.
De restrictie in de iPod gaat gewoon te ver. Met de bijgeleverde oordopjes komt er genoeg volume uit de iPod, maar met mijn Sony EX71 dopjes was het volume maar net hoog genoeg.
Wat toch gek is aangezien EX71 oordopjes je afsluiten van de omgeving en in principe een lager volume nodig hebben.

Waar ik eerst het volume op zo'n 80-85 procent moest zetten is het nu al meer dan voldoende om het volume op 55-60 procent te zetten.

Echt een aanrader om deze rare Europese limiet te verwijderen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hidde schreef op 08 september 2004 @ 20:19:

@ Zenith > dan hoor je de auto's niet meer. :) Ik heb em na de volumeboost op 20/30%, als ik geen volumeboost heb, 70%. :)
thnx, hoef ik me geen zorgen te maken _/-\o_

ik heb in itunes 100% erbij getrokken (dit heeft toch geen invloed op het gelijktrekken van volume door itunes wanneer ik een nummer toevoeg?? want hij past eerst dat volume aan en dan knal ik er 100% op....) en het is al een stuk harder ook op me comp!

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 121448 op 08-09-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb de volumeaanpassing in iTunes op 40% staan, dan kan ik mijn iPod in de auto tenminste gewoon helemaal open draaien zonder dat hij vervormt (is makkelijker dan elke keer het goeie volume zoeken) en met koptelefoons staat ie ongeveer op 50%. Standaard is het max. volume echt te zacht, je moet wel de pijngrens kunnen raken imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigs schreef op 08 september 2004 @ 22:25:
Standaard is het max. volume echt te zacht, je moet wel de pijngrens kunnen raken imo :)
pijn?? dan raakt je muziek alsnog vervormt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113087

IMO moet je niet met het volume in iTunes gaan lopen kloten. Dit is toch een vorm van hercoderen, en volgend mij moet je dat gaan horen op een gegeven moment.

MAAR,
Ik heb net dus met dat iMod progje de geluidsbeperking van m'n nieuwe G4 20GB. verwijderd. Sjeezus! dat scheelt echt heel erg. Is eigenlijk bespottelijk dat dit verplicht is in de EU en dat er in de VS nergens over wordt gezeurd (nu niet allemaal dingen opnieuwen die hier wel mogen en daar niet en vice versa :P )

Anyway, mijn tip is dus: Downen dat progje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
iTunes kloot niet met je MP3s, hij zet alleen in zijn database dat hij die mp3's harder af moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ahum, ik dacht juist dat het de bedoeling was om op een Amerikaanse iPod de Europese firmware te zetten :+ (lezen, lezen)

Hoe komt dat ik voor mijn gevoel al wel aan de pijngrens zit met mijn iPod 4G en originele dopjes ? 'k Heb er ff zere oren van na 1 minuutje getest te hebben net.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Anoniem: 43796

Zo iMod is inderdaad geweldig! Zojuist gelijk gedraaid en ben erg tevreden!

Een link voor de zoekende: http://www.pochoirs.de/software_es.htm

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:41

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

toevallig,
ik heb er een lange tijd geleden een topic voor geopend.

iPOD volumeboost

De Nederbelg !

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

jellabie schreef op 09 september 2004 @ 00:36:
toevallig,
ik heb er een lange tijd geleden een topic voor geopend.

iPOD volumeboost
Deze volumeboost werkt door het volume van de MP3tjes harder te zetten, terwijl iMod het volume van de iPod verhoogt (naar USA volume ipv Europese beperking).

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
THW Arie schreef op 11 september 2004 @ 10:52:
[...]
Deze volumeboost werkt door het volume van de MP3tjes harder te zetten, terwijl iMod het volume van de iPod verhoogt (naar USA volume ipv Europese beperking).
Met andere woorden: iMod rommelt aan je iPod en verneukt je garantie, terwijl het volume van je MP3's omhoog zetten hetzelfde resultaat heeft en niets met je iPod doet, en trouwens ook niets met je MP3's, hij geeft alleen aan iTunes en de iPod door dat ze het MP3'tje harder moeten afspelen.

iPod volumeboost doet exact hetzelfde, alleen bij de MP3's op je iPod. Dus bij de eerstvolgende synchronisatie wist hij alles op de iPod, omdat de nummers veranderd zijn ten opzichte van de library. Makkelijkste is dus gewoon het volume van de MP3's via iTunes ophogen, en alles opnieuw op je iPod zetten, dan kun je namelijk gewoon blijven synchroniseren met iTunes

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

unSOUND schreef op 11 september 2004 @ 12:00:
[...]

Met andere woorden: iMod rommelt aan je iPod en verneukt je garantie, terwijl het volume van je MP3's omhoog zetten hetzelfde resultaat heeft en niets met je iPod doet, en trouwens ook niets met je MP3's, hij geeft alleen aan iTunes en de iPod door dat ze het MP3'tje harder moeten afspelen.

iPod volumeboost doet exact hetzelfde, alleen bij de MP3's op je iPod. Dus bij de eerstvolgende synchronisatie wist hij alles op de iPod, omdat de nummers veranderd zijn ten opzichte van de library. Makkelijkste is dus gewoon het volume van de MP3's via iTunes ophogen, en alles opnieuw op je iPod zetten, dan kun je namelijk gewoon blijven synchroniseren met iTunes
iMod verneukt je garantie helemaal niet.
It should break nothing, if anything goes wrong you can always
re-enable the limit or, as a last resort, restore your ipod
using apple's upgrade tool.

This version does not modify anything else (like the previous
linux version).

A Firmware update of the iPod will re-enable the volume cap!
Nothing is permantly modified!
Persoonlijk pas ik liever het volume van de speler aan dan dat ik het volume van de MP3tjes kunstmatig moet laten boosten.

Anoniem: 113087

unSOUND schreef op 11 september 2004 @ 12:00:
[...]

Je moet mensen niet bang maken met dingen die je helemaal niet weet |:(

Zoals gezegt iMod veranderd niets aan je garantie. Het enige wat het doet is een bestandje aanpassen. Bij een "Herstel" of een firmware "upgrade" is het bestand weer overschreven, en staat het volume weer op "zacht".

Het is zelfs zo dat iMod het bestand back-up'ed en als je dat wilt, weer voor je op je iPod zet, waardoor de mod dus ook weer terug gedraaid wordt.

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
THW Arie schreef op 11 september 2004 @ 12:07:
[...]Persoonlijk pas ik liever het volume van de speler aan dan dat ik het volume van de MP3tjes kunstmatig moet laten boosten.
Je doet exact hetzelfde, da's de grap... iMod verhoogd het afspeelvolume, en het verhogen van het volume in iTunes geeft hetzelfde commando aan de iPod.

@chem: bedenk wel, dat mocht je iPod een keer dood gaan, zodat een upgrade en/of herstel niet meer mogelijk is, de iPod met de gehackte firmware bij Apple komt... ik ben benieuwd hoe ze dan reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121556

ja want ik heb namelijk een vriend met een creative zen xtra, en dat ding produceert echt een abominabel slecht geluid/volume, ik lach hem dan ook hard uit. Maar ik wil wel dat mijn iPod wel wat hard kan. Zeg maar als je op de fiets zit en dan bijna niets meer van de omgeving hoort (behalve dan auto's die voorbij razen LOL)
Klopt, amerikaanse firmware op je Zen Xtra zetten en je volume output verdubbeld bijna. Iedereen hoort anders (daarom nooit hifi op merk kopen maar luisteren en daar een keus op maken). Ik heb nooit een iPod gehoord, maar om nou te zeggen dat de Zen Extra abominabel slecht geluid heeft gaat nergens over. Beste geluid wat ik tot nu toe uit wat voor een 'draagbaar' ding dan ook heb gehoord...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 121556 op 23-11-2004 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 21:10
unSOUND schreef op zaterdag 11 september 2004 @ 22:52:
[...]

Je doet exact hetzelfde, da's de grap... iMod verhoogd het afspeelvolume, en het verhogen van het volume in iTunes geeft hetzelfde commando aan de iPod.
Je doet niet hetzelfde. iMod verwijdert de volume beperking in de firmware. Met het verhogen van de volume adjustment, geef je al in iTunes aan, dat een liedje harder of zachter moet worden afgespeeld.

Kies je voor dat laatste, dan werkt sound check niet meer aangezien je het relatieve geluidsniveau van alle liedjes aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
OllieMongollie schreef op zondag 28 november 2004 @ 11:53:
[...]

Je doet niet hetzelfde. iMod verwijdert de volume beperking in de firmware. Met het verhogen van de volume adjustment, geef je al in iTunes aan, dat een liedje harder of zachter moet worden afgespeeld.

Kies je voor dat laatste, dan werkt sound check niet meer aangezien je het relatieve geluidsniveau van alle liedjes aanpast.
Klopt, ik heb eindelijk ook een programma gevonden voor OS X die dat doet (de firmware patchen dus):

goPod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16
ik wil het juist zachter. Ik blaas nl regelmatig oordopjes op omdat het geluid te hard kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:19:
ik wil het juist zachter. Ik blaas nl regelmatig oordopjes op omdat het geluid te hard kan..
Met de standaard europese ipod ja? Dan heb je wel wazige doppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

418O2 schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:19:
hmm waarom zet je hem dan ook zo hard??? Je kan toch gewoon je volume laag draaien of ben ik nou zo simpel! Of is het soms TE verleidelijk om je volume op te draaien LOL. Ik vind het geluid overigens wel hard genoeg. Heb pas op school ff retest dat me iPod (met europese firmaware!) als ie op ongeveer half volume staat hij de 86 decibel al aantikt. En aangezien de norm is dat je 8 uur per dag 86 decibel mag luisteren vind ik het hard genoeg, want volledig volume (bij mij kwam ie voorbij de 100 dB) is dus zelfs schadelijk.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16
nou ik heb al 2 setjes kapot (de std en MX300). Maar hoe? Sja, per ongeluk te ver doorscrollen..

1st gen btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Ik heb GoPod gebruikt en als ik mijn iPod nu aansluit zeikt iTunes dat de communciatie niet gaat enzo en dat ik iTunes opnieuwe moet installeren...handig.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

leokennis schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:25:
Ik heb GoPod gebruikt en als ik mijn iPod nu aansluit zeikt iTunes dat de communciatie niet gaat enzo en dat ik iTunes opnieuwe moet installeren...handig.
Dan zal je wel iets anders verkeerd gedaan hebben want dat hoort totaal geen invloed te hebben.
Bovendien kun je je iPod terugzetten naar 'begrensd', probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Na t herinstalleren ("repareren") van iTunes werkt t wel weer hoor, maar volgens mij komt het toch door GoPod...aangezien hij voor de rest niet eens uit de dock is gekomen.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113903

heb net dus dat programmaatje gebruikt ( iMOd) en nu reageerd mn ipod echt nergens meer op!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113903

doet het alweer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-07 12:47
Wat was het nou dan?

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121330

En wat als je nu en die iMod gebruikt, en itunes op 100%.... Kan dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Dan krijg je waarschijnlijk vet overstuurd geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:35
EUPod Pro

En dan hier de missende .ocx vandaan vissen en in de map van eupod zetten!

werkt perfect @ me =) op half volume van mn pod met standaard oortjes staat hij echt hard genoeg! sterker nog, harder wordt onprettig *ok, dan is dit wel met punk/rock achtige muziek :9 *

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328822

kheb een ipod classic en wil het geluid harder laten gaanhoe moet ik dit doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:10
Dit topic is wel erg oud. Het is dan ook niet de bedoeling om het te omhoog te schoppen na 5 jaar. Dit gaat immers niet over jouw model iPod: de classic :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.