vision master 450 beeld links samengedrukt

Pagina: 1
Acties:

• tojnk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-05 15:38
ik heb een vision master 450 (a901ht) en het beeld van deze monitor is in de linker 5 cm van het beeld wat op elkaar gedrukt.
Weet iemand hoe je dit kunt fixen, of wie dit voor niet al teveel geld zou kunnen repareren?

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 16:11

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Kun je dit niet meer verhelpen met de beelscherminstellingen van OSD van je monitor?
En ik weet niet zeker of dit scherm ook de hidden menu functie heeft, anders zou je die kunnen proberen. (de drie knopjes die naast elkaar zitten ingedrukt houden terwijl je het scherm aanzet)
Heb je toevallig de refreshrate van de monitor te hoog ingesteld staan in Windows? (probeer eens 70 of 75Hz)
Anders vrees ik dat iiyama de enige is die dit goedkoop kan doen (in hun eigen fabriek)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• tojnk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-05 15:38
ik heb van alles geprobeerd met de osd instellingen van mijn monitor, en ik was eerst ook erg blij toen ik er achter kwam dat mijn monitor een hidden feature had.
Ik heb alle hidden menufuncties uitgetest, maar dit hielp ook niet.

De samendrukking aan de rand van het beeld is wel anders voor elke resolutie en refreshrate, maar het is nooit helemaal weg. Ik heb mijn monitor nu wel op een instelling staan dat het niet te hinderlijk is.

Maar ik hoopte hier iemand te vinden dit misschien hetzelfde probleem had gehad.
Op google kan ik niet veel specifieke informatie vinden, maar misschien gebruik ik ook wel niet de juiste zoektermen.
Heeft iemand nog tips wat dat betreft?

Ik heb gezocht op termen als: vision, master, 450, left, squashed

Weet iemand een site waar je electronische schema's van monitoren kan downloaden, en dan in het speciaal die van mij uiteraard :)